Clio 4 akü tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hsm
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araba çalışmazken: 12.75v (12.65e kadar kabul ama taze güncel bir akü genelde 12.8v çıkar)
araba çalışırken : bunu yaparken farlarınız ve klima açık olsun çünkü bizim araçlarda akıllı akü sistemi var bunlar kapalı olur ise tam performans çalışmaz değer yanıltır: çıkması gereken değer en az 14.0v ama genelde 14.2 ile 14.4v arası çıkar taze akü.

2017 Clio DCI aracımın oto yıkamada aküsü bitti. Takviye ettik çalıştı. 2 Gün toplam 3-4 saat sürüş yaptım. Kar kış geldi 3 gün yattı. 4. gün çalıştı. 5. gün yine akü takviye gerekti.

Telefon usb bağlantısı sürekli Akü değerlerini gösteren bir alet aynı zamanda. Burada akü değerlerine bakmaya başladım. Normal yolda 14,7 Volt, yavaşta ve dururken 12,4 Volt gösteriyor.

Bunlar normal değerler mi? Yoksa akü'nün ömrü bitiyor demek mi?

İlerde olmadık yerde akü biter mi?

Bilginiz dahilinde bir konu ise cevap verirseniz şimdiden çok teşekkürler.
 

alternatör ölçüldümü? alternatör,voltaj regülatörü vs doğru çalışmaz ise aküyü besleyemez bunları elektrikçi orta halli bir elektrikçiyse bile 2dkda bakabilir oldukça basit adımlar.

haricinde akla gelen sorun aküyü taktıktan sonra sizin yeteri kadar sürüp beslememiş olmanız geliyor,
aracın farları açık (bu durumda voltaj alternatörden yükselir,araçlarımızda akıllı akü sistemi mevcut) konumda aracı minimum 2500rpmde minimum 30dk sürün birde bu şekilde bakın.

son olarak aküyü rakip/farklı bir akücüde ölçtürün değerleri nedir ne değildir,evet yenisini verdiler ama raf ömrünü tamamlamış sıfır vermeleri muhtemel burası türkiye maalesef herşey beklenir :(
 
2017 Clio DCI aracımın oto yıkamada aküsü bitti. Takviye ettik çalıştı. 2 Gün toplam 3-4 saat sürüş yaptım. Kar kış geldi 3 gün yattı. 4. gün çalıştı. 5. gün yine akü takviye gerekti.

Telefon usb bağlantısı sürekli Akü değerlerini gösteren bir alet aynı zamanda. Burada akü değerlerine bakmaya başladım. Normal yolda 14,7 Volt, yavaşta ve dururken 12,4 Volt gösteriyor.

Bunlar normal değerler mi? Yoksa akü'nün ömrü bitiyor demek mi?

İlerde olmadık yerde akü biter mi?

Bilginiz dahilinde bir konu ise cevap verirseniz şimdiden çok teşekkürler.


hocam takviye dediğiniz X arabadan takviye şeklinde ise o halde aşağıdaki yöntemi deneyebilirsiniz:

1) aracı servise yada varta bayisine sürün varınca 30-60dk bekledikten sonra aküyü ölçtürün
2) çıkan kapasiteye göre eksik kapasite belirleyin ve ona uygun süre boyunca 2amperde akücüde şarja taktırın.

mesela akü 70amper, %80 dolu bu demektirki 14amper boş

14amper bölü 2amper/saat= 7 saat boyunca şarj cihazı 2 amper ayarındayken şarj ettirin


en sağlıklı şarj/canlandırma hareketi yukarıdaki adımdır buna akünüz cevap vermez aynı sorunları yaşatır ise bu akünüzün maalesef ömrünü tamamladığını artık içindeki hücrelerin zarar gördüğünü gösterir.
 
Geri
Üst