Akü Tavsiyesi

Start stop varsa bencede orjinal akü takılmalı veya start stopa uyumlu kaliteli akü takmak lazım. Benim aracında 2013 mart trafiğe çıkışlı hala üzerinde orjinali var.
 
arkadaş uyumlu ve orjinal akü tercih etmiş zaten öyle olmadığını düşünerek yazdıysanız
 
tebrikler doğru ve mantıklı seçim.

Çok teşekkür ederim.

hayırlı olsun, aküyü değiştirirken teybinizin kodu gidecek onun kodunu almak için servisi arayıp araçtaki şase numarasını verip rica edebilirsiniz,
zorluk çıkarır vermezler ise siz bana özelden yazın ben bendeki lokal servisten temin ederim.

akü bağlanınca teyp 4 hane gir diyecek oraya kodu gireceksiniz okadar onun haricinde 5dkda akü monte et yola devam :)

Çok teşekkür ederim. Geçenlerde media nav sürümünü yükselttim forumdaki arkadaşın paylaşımı sağolsun, güncelleme sonunda teyp kodunu istedi ara tara bulamadım hiçbir yerde, daha sonra renault yardımı arayarak öğrendim, bu kod birkez daha işimize yarayacak o zaman :)

Start stop varsa bencede orjinal akü takılmalı veya start stopa uyumlu kaliteli akü takmak lazım. Benim aracında 2013 mart trafiğe çıkışlı hala üzerinde orjinali var.

Bende orijinalini aldım tek fark üzerinde renault nissan yazmıyor, benim aracımda 2014 mayıs trafiğe çıkışlı orijinal aküsü var üzerinde ama hiçbir ikaz vermeden akü birden bitti.
 
dostlar,
start stop olamayan joy paketler için akü tavsiyeleriniz nedir?
 
varta yiğit bilenen markalarda aracın kullandığı orjinal amperine dikkat ederek alınabilir. muhtemelen 60 amperdir.
r
 
Merhaba Yiğit akü kullanıyorum 2 ay önce değiştirdim güzel şimdilik
 
arkadaşlar bu arada kaç senedir forumdayım hatta birçok renault forumdada oldum daha 1 kere bile adı namı geçmeyen önemli bir detay:



1) bizim araçlarda akıllı akü sistemi var hatta birçok renault modelinde

2) bu akıllı akü sisteminin çalışma prensibi gereksenim durumunda alternatörü üst seviye çalıştırıp voltajı 14.4v taşımak,gerekli olmadığı durumda 12.6vlarda seyretmek ve alternatörü uzun ömürlü kılmak, çevreci olmak,daha az yakıt sarf etmek.



peki bu ne demek bizim için? normal durumlarda bir taşıtda akü neredeyse hiçbir zaman çalışmaz ara elemandır genelde akü sadece ilk çalışmada vede arada derede nadiren ek güç gerektiğinde devreye giren enerji dolu bir depodur.


fakat.. akıllı akü sistemlerinde mevzu çok çok farklıdır burada alternatör dediğiniz akünün aksine anında milisaniyelerle tepki verebilen bir mekanizma değildir ve akü çok daha sıkça kullanılır.



bu akşam eğer eve giderken bir voltaj ölçer alırsanız akünüzün gündüz farlar kapalı,klima kapalı durur halde ölçerseniz 12.6v, motor duruyor halde 12.8 ile 13.2v ve motor açık,uzun farlar açık konumda 14.4v olduğunu görürsünüz.



işte bu yolda giderken gündüzden gece geçiş sırasında,tünellere giriş çıkış sırasında,klimayı açış sırasında birden 12.6v yerine 14.4vlara geçişlerde akü extra akımı üstlenir oysa akıllı aküsüz modellerde bu söz konusu değildir.



yine bu yetmiyormuş gibi araçlarımızın bazılarında start stop vardır buda akünün en çok görev yapıyor olduğu marş sayısıın katlarca daha çok olması demek.



bu durumlarda bize lazım olan, kapasitesi mantık çerçevesinde alternatörümüz ile uyumlu en yüksek kapasite olması (70ah 1.5dcilar için 1.2leri bilmiyorum) , ilk çalıştırmada sorun çıkarmaması için CCA nin yüksek olması (760 ve üstü) ve en önemlisi alternatörümüzü zorlamamak vede akıllı akü sisteminde bu ani çıkışları üstlenmek,start stopların sayısını üstlenmek için çok daha verimli AGMli akü tercih etmeniz oldukça önemli.



ha diğer akülerde çalışırmı çalışır ama bence biri 4-5 sene çalışacak ise diğeri 2-3 sene olacak ee mantıken biri 650tl ise diğerini 390tlye almak avantajlı olmuyor para performans anlamında gram getirisi olmadığı gibi aracın çevreci,yakıt odaklı sistemini törpüleyen,alternatörü boşuna yoran extra bir yük oluyor.
 
arkadaşlar bu arada kaç senedir forumdayım hatta birçok renault forumdada oldum daha 1 kere bile adı namı geçmeyen önemli bir detay:



1) bizim araçlarda akıllı akü sistemi var hatta birçok renault modelinde

2) bu akıllı akü sisteminin çalışma prensibi gereksenim durumunda alternatörü üst seviye çalıştırıp voltajı 14.4v taşımak,gerekli olmadığı durumda 12.6vlarda seyretmek ve alternatörü uzun ömürlü kılmak, çevreci olmak,daha az yakıt sarf etmek.



peki bu ne demek bizim için? normal durumlarda bir taşıtda akü neredeyse hiçbir zaman çalışmaz ara elemandır genelde akü sadece ilk çalışmada vede arada derede nadiren ek güç gerektiğinde devreye giren enerji dolu bir depodur.


fakat.. akıllı akü sistemlerinde mevzu çok çok farklıdır burada alternatör dediğiniz akünün aksine anında milisaniyelerle tepki verebilen bir mekanizma değildir ve akü çok daha sıkça kullanılır.



bu akşam eğer eve giderken bir voltaj ölçer alırsanız akünüzün gündüz farlar kapalı,klima kapalı durur halde ölçerseniz 12.6v, motor duruyor halde 12.8 ile 13.2v ve motor açık,uzun farlar açık konumda 14.4v olduğunu görürsünüz.



işte bu yolda giderken gündüzden gece geçiş sırasında,tünellere giriş çıkış sırasında,klimayı açış sırasında birden 12.6v yerine 14.4vlara geçişlerde akü extra akımı üstlenir oysa akıllı aküsüz modellerde bu söz konusu değildir.



yine bu yetmiyormuş gibi araçlarımızın bazılarında start stop vardır buda akünün en çok görev yapıyor olduğu marş sayısıın katlarca daha çok olması demek.



bu durumlarda bize lazım olan, kapasitesi mantık çerçevesinde alternatörümüz ile uyumlu en yüksek kapasite olması (70ah 1.5dcilar için 1.2leri bilmiyorum) , ilk çalıştırmada sorun çıkarmaması için CCA nin yüksek olması (760 ve üstü) ve en önemlisi alternatörümüzü zorlamamak vede akıllı akü sisteminde bu ani çıkışları üstlenmek,start stopların sayısını üstlenmek için çok daha verimli AGMli akü tercih etmeniz oldukça önemli.



ha diğer akülerde çalışırmı çalışır ama bence biri 4-5 sene çalışacak ise diğeri 2-3 sene olacak ee mantıken biri 650tl ise diğerini 390tlye almak avantajlı olmuyor para performans anlamında gram getirisi olmadığı gibi aracın çevreci,yakıt odaklı sistemini törpüleyen,alternatörü boşuna yoran extra bir yük oluyor.

Aslında bu detayları bilmediğimiz için çoğu kullanıcı alternatiflere yöneldi, birazda akünün gözümüzdeki ederi bu kadar yüksek olmadığından hata yapanlar olmuştur. Paylaştığınız değerli bilgiler doğrultusunda akü daha kısa sürede biterek pahalıya mal olmuştur. İnşallah aküsü bitip bilgi arayışına giren arkadaşlar konumuzu bulur da hata yapmadan sorunu halletmiş olurlar.
 
Arkadaşlar aracın üzerindeki orijinal akü efb imiş, varta üretimi renault nissan efb akü. Neyse agmye geçirmiş olduk😊
 
Arkadaşlar aracın üzerindeki orijinal akü efb imiş, varta üretimi renault nissan efb akü. Neyse agmye geçirmiş olduk😊

Hocam bende fabrika çıkışlı 60a varta agm akü var. 0.9 icon 2013 model. Servis bakım yaparken akü değişmeli yazmış. 1531 tl fiyat çıkardılar akü için. Ne yapayım sizce? Dışarıdan efb akü mü alsam?
 
Geri
Üst