Clio 4 akü tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hsm
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hsm

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2018
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım 3 hafta önce 2013 model clio 4 1.2 turbo edc icon aldım. Her sabah çocuğu okula bırakıyorum havalar soğudukça marş süresi uzamaya başladı arabanın orijinal aküsü üzerinde hala sormak istediğim akü 12v L3 70 ah 760 a agm akü var bu agm akü ler 900 TL civarında efb aküler var 500tl civarında ondan alsam sıkıntı olurmu yada başka tavsiye edebileceğiniz akü var mı. Teşekkürler
 
aracınız start and stop ise normal akü almayın sakın mesela benim aküm bitti 12 V 60 amper çıktı üzerinden fakat Mutlu izmir bayi satarken direk start&stoplu mu araç dedi bende hayır dedim ozaman 400 Lira dedi eskisini getir 80 lira düşeriz dedi fakat diğer akü ise 800-900 civarında.
 
Start stop kullanmıyorsanız normal akü almanın ne sakıncası olur ki
 
Biraz önce varta e11 74ah takdırdım. Fiyat 400+ eski akü. Araç 1.5dci joy paket. Start stop olmayan araca normal akü takın gitsin. Start stop yoksa Gerek yok agm aküye .
 
sürekli start stop arızası verebilir kontrol ettirin şeklinde. start stop a uygun akü takmazsanız.
 
Araçta start stop var ama sadece arabayı çalıştırıp kapamak için yani trafikte durunca araba stop etmiyor. Arkadaşımda polo var trafikte durunca stop ediyor frene basınca araba çalışıyor benim clio da öyle değil
 
Arkadaşlar benim de akü bitti ve akü araştırıyorum. Araç Clio 4 dCI Icon paket start stop lu üzerindeki akü Varta 70 amper, AGM akü yazıyor. Fiyat aldım birkaç yerden AGM akü için 850 tl Varta ya, 800 tl Mutlu aküye fiyat verdiler. Bu akü işini daha uygun rakamlara çözmem mümkün müdür?
 
trafikte durakladığınızda araç istop ediyorsa o özelliğe stop star deniyor ve bu özellikteki araçların aküleri jel akü diye geçiyor. bu özellikteki araçların kendi akülerini kullanmasında fayda var. aksi taktirde zaten kısa sürede problem çıkaracağı için ayanı paraya veya daha pahalıya gelecektir. bu özellik yok ise start stop düğmesinin olması bir şey ifade etmez ve standart herhangi bir akü kullanılır. bu durumda da jel akünün kullanımında bir mantık yok boşa masraf. yani aracın özelliğini bilmek lazım. stop start ile start stop farkını bilip ona göre davranmak lazım. araçta özellik var ama kullanmıyorum dememek lazım bu durumda da arıza verme problemi yaşanabilir.
 
trafikte durakladığınızda araç istop ediyorsa o özelliğe stop star deniyor ve bu özellikteki araçların aküleri jel akü diye geçiyor. bu özellikteki araçların kendi akülerini kullanmasında fayda var. aksi taktirde zaten kısa sürede problem çıkaracağı için ayanı paraya veya daha pahalıya gelecektir. bu özellik yok ise start stop düğmesinin olması bir şey ifade etmez ve standart herhangi bir akü kullanılır. bu durumda da jel akünün kullanımında bir mantık yok boşa masraf. yani aracın özelliğini bilmek lazım. stop start ile start stop farkını bilip ona göre davranmak lazım. araçta özellik var ama kullanmıyorum dememek lazım bu durumda da arıza verme problemi yaşanabilir.




anlatım biraz doğru (hatta geneli) ama bir tek yanlışınız var düzeltmek isterimki hata devam etmesin.


Start stop (motor için olan) teknolojiye sahip araçlara AGM gerekmektedir bu doğru, bunun yanısıra uygun olan alternatifleride EFB'dir buda start stopa uygundur

yanlış olan kısım JEL akü demeniz,jel akü dediğimiz akü eski anam babam usulü normal aküye denilir,AGM'de EFB'de gel/jel akü değildir kafalar karışmasın.




arkadaşlar sene 2018, mutlusuda,vartasıda,boschundan tutun incesine kadar hepsinde siteye girin aracınızın marka,modeli bir yana model içi donanımdan tutun motor yakıtından gücüne kadar ayrım yaparak size doğry aküye zaten yönlendiriyor. dışına çıkmadğınız,uyduğunuz sürece memnun kalırsınız.
 
Merhaba

2013 Model clio4 start stop clio 4 aracım var dün yolda giderken fren sistemi arızası uyarısı verdi bir anda panik oldum 1 dk sonra kendiliğinden söndü yine bugün yandı ve söndü arada yanıp yanıp sönüyor. bazende ilk kontağı açınca esc kontrol ettirin uyarısı veriyor ve gidiyor. 6 yıldır akü değiştirmedim akü kaynaklı olma ihtimali nedir. Akü ölçümü yaptım boştayken 12.40 araç çalışırken 11.99 v gösteriyor. sıkıntı aküden olabilirmi.

teşekkür ederim.
 
Geri
Üst