Clio 4 1.2 çözülemeyen problem (arizayi bulana ödül var)

Mavikartal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2022
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba,
Aracım Clio 4 1,2 edc benzinli 2013 model. Sorunum şu;
Normal bir şekilde giderken araç birden teklemeye başlıyor ve ardından ESC yi kontrol ettirin, enjeksiyonu kontrol ettirin, yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin yazısı çıkıyor. Araç gaz tepkimesi vermiyor. Hızlanamıyorsunuz veya rampa çıkamıyorsunuz. Araç ilk teklediğinde farkedip (Farketmemeniz mümkün değil çünkü traktör gibi çalışıyor) gaza sonuna kadar basarsanız tekleme ve arıza ışıkları yanmadan sorun geçiyor. Arıza ışıkları yandıysa aracı stop edip 10-20 dk bekledikten sonra çalıştırıyorsunuz normal bir şekilde çalışıyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz. Araç cihaza bağlandığında 2. silindir ateşleme hatası veriyor. Bu arada yetkili servisede götürüp arıza tespitide yaptırdım, aracın motor tesisatının ve motor beyninin değişmesi gerektiğini tespit ettiler. 6 aydır bu sorunla uğraşıyoruz birçok işlem yaptırdık fakat çözüm bulunamadı. Allah rızası için sorunla karşılaşan varsa nasıl çözüldüğünü yazsın. Aşağıda yaptırdığımız işlemleri tek tek yazıcam.

1- Üç defa bobin, buji set olarak değişti. (Her gittiğimiz usta bu orjinal değildir diyip değiştirdi, en son yetkili servisten alıp orjinallerini taktık)
2- Akü bitik olmamasına rağmen nolur nolmaz diyerek inci akünün start stop aküsünü taktık.
3- Enjektörler değişti.
4- Motor tesisatı 3 farklı usta tarafından tam 4 kere kontrol edildi.
5- Motor beyni sıfır olarak alındı kodlandı.
6- Motor üst kapağı rektifiye oldu, subaplar çelik olanları ile değişti.
7- Piston sekmanları sıfırlandı.
8- Eksantirik sensörleri orjinal olarak değişti.
9- Map sensörü orjinali ile değişti.
10- Emme manifoldu temizlendi, kırık veya çatlak yok kontrol edildi.
11- Zincir değişti.

Son çare arabayı bir renault yetkili servisinin önünde yakmak kaldı. Allah rızası için yardım.
 
Son düzenleme:
öncelikle geçmiş olsun,sizi çok iyi anlıyorum.Aynı durum başıma geldi,zor bela tamirciye gidebildim,bilgisayara takıp 2.silindir ateşleme arızası denildi kronik ateşleme sistemi değişmesi lazım dedi usta tamam deyip buji,buji kablosu,bobin değiştirdik çalıştırdık çok şükür herşey düzelmişti.taktığımız buji kablosu yan sanayi duduco markaydı içim rahat etmedi daha sonra orjinali le değiştirdim.Bu motorlarda ateşleme sistemi kronik malesef.umarım sizde bir an önce arızayı bulup çözebilirsiniz.
 
Çok teşekkür ederim. Malesef buji kablosu yok bu araçlarda. Buji ve bobinleride 3 defa değiştirdik.
 
Buji kablosu nasıl yok anlamadım?
 
Bu araçlarda bobinler direkt bujilerin üzerine bağlanıyor.
 
sizin arac 120 hb mi?
 
Evet 120 hb
 
Merhaba,
Aracım Clio 4 1,2 edc benzinli 2013 model. Sorunum şu;
Normal bir şekilde giderken araç birden teklemeye başlıyor ve ardından ESC yi kontrol ettirin, enjeksiyonu kontrol ettirin, yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin yazısı çıkıyor. Araç gaz tepkimesi vermiyor. Hızlanamıyorsunuz veya rampa çıkamıyorsunuz. Araç ilk teklediğinde farkedip (Farketmemeniz mümkün değil çünkü traktör gibi çalışıyor) gaza sonuna kadar basarsanız tekleme ve arıza ışıkları yanmadan sorun geçiyor. Arıza ışıkları yandıysa aracı stop edip 10-20 dk bekledikten sonra çalıştırıyorsunuz normal bir şekilde çalışıyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz. Araç cihaza bağlandığında 2. silindir ateşleme hatası veriyor. Bu arada yetkili servisede götürüp arıza tespitide yaptırdım, aracın motor tesisatının ve motor beyninin değişmesi gerektiğini tespit ettiler. 6 aydır bu sorunla uğraşıyoruz birçok işlem yaptırdık fakat çözüm bulunamadı. Allah rızası için sorunla karşılaşan varsa nasıl çözüldüğünü yazsın. Aşağıda yaptırdığımız işlemleri tek tek yazıcam.

1- Üç defa bobin, buji set olarak değişti. (Her gittiğimiz usta bu orjinal değildir diyip değiştirdi, en son yetkili servisten alıp orjinallerini taktık)
2- Akü bitik olmamasına rağmen nolur nolmaz diyerek inci akünün start stop aküsünü taktık.
3- Enjektörler değişti.
4- Motor tesisatı 3 farklı usta tarafından tam 4 kere kontrol edildi.
5- Motor beyni sıfır olarak alındı kodlandı.
6- Motor üst kapağı rektifiye oldu, subaplar çelik olanları ile değişti.
7- Piston sekmanları sıfırlandı.
8- Eksantirik sensörleri orjinal olarak değişti.
9- Map sensörü orjinali ile değişti.
10- Emme manifoldu temizlendi, kırık veya çatlak yok kontrol edildi.
11- Zincir değişti.

Son çare arabayı bir renault yetkili servisinin önünde yakmak kaldı. Allah rızası için yardım.

Hata kodlarını görme imkanımız olsa iyi olurdu. (servisin bildirdiği gibi beyin problemi olabilir, kodlanabiliyor olması ne yazık ki sağlam olduğunu göstermiyor)
Aynı zamanda EDC ile ilgili bir hata vs. veriyor mu ?
 
Hata kodlarını görme imkanımız olsa iyi olurdu. (servisin bildirdiği gibi beyin problemi olabilir, kodlanabiliyor olması ne yazık ki sağlam olduğunu göstermiyor)
Aynı zamanda EDC ile ilgili bir hata vs. veriyor mu ?
Edc ile ilgili bir hata vermiyor, beyin sıfır olarak alındı. İşinin uzmanı tatafından kodlandı. Birebir aynı arıza devam ediyor.
 
Beyin arızası ise orjinal serviste yazılım yükseltme işlemi yapılabilir.
 
Geri
Üst