Hocam su eksiltmesi ile ilgili yukarıda ki mesajımda belirttiğim hususları bir gözden geçir, sonucunu yaz buraya. Ben şimdi başka bir şeyden söz edeyim. Bizim Millet araç alırken, önce aracın değişenine veya boyanan parçasına bakıyor, sonra expertizde motor durumuna bakıyor ki, expertiz firmalarının dyno testleri çoğunlukla sallamasyon. En az bunlar kadar önemli olan hatta en önemli olan şey, aracın bakımları, km si, hangi şartlarda binildiği. 7 yıllık aracınız sene de 15.000 kmden fazla yapmış, kim ne derse desin bence fazla km yapmış, benzinli bir araç için yıllık maksimum sınır 8-10.000 km arasındadır bence, bunun üstünde km yapan insan dizel araç alır bence. Şimdi diyeceksiniz "Olurmu öyle şey, benzinli motorlar 500.000 km gider, 700.000 km gider" doğrudur gider ama 500.000 km sadece motor gitmez, alt takımı, debriyajı, şanzımanı elektronik aksamı hepsi, hep birlik de bu km gider bu yüzden aracın yıpranması bir bütün halinde olur. O yüzden aracın motoru tıkır tıkır çalışsa bile, şanzımanda problem çıkabilir, elektronik aksamda çıkabilir vs. Hele bir de araç iyi bakılmamışsa, gidip 3 kuruş kar yapacağım diye dandik yağ kullanıldıysa, sizin usta dediğiniz kasabın yaptığı gibi, hiç bir bilgisi olmadan abuk subuk antifriz konulduysa, yan sanayi ya da dandik filtreler kullanıldıysa, sorunlar hiç bitmez. Bu yüzden araç alırken bunlara dikkat ederek araç alırsanız, hatta piyasa fiyatının üstünde fiyat vererek alırsanız zarar etmezsiniz.
Örnek olarak ben aracımı 1,5 yıl önce 38.500 TL ye aldım, piyasası temizliğine göre 32 ile 36 arasıydı, ben 2500 TL fazla verdim, birde ağır bakımları yapılmamışdı, 1500 tL de o olsun dedim 4000 TL fazla vererek aldım. Ama araç 63.000 km deydi, tüm bakımları yetkili servis de yapılmıştı, ve yapılan tüm bakımlar (Lastiğinden, aküsüne kadar) faturalarıyla beraber sahibi bana sundu. Ayrıca sahibi Kara kuvvetlerinde yüzbaşı idi ve yıllık 10.000 km yapmış, normal aile aracıydı. O yüzden fazla para verdim bilmem anlatabildim mi?