- Katılım
- 19 May 2016
- Mesajlar
- 10
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 48
Arkadaşlar s.a. 1997 laguna- 2.0 RXE-110 beygir-8 Valf
aracım uzun zamandır benzin-lpg geçişlerinde stop ediyor, eğer klima açıksa kırmızı ışık veya trafik durma noktasına geldiğinde yavaşlayıncada stop ediyordu.. Dün itibariyle aracın bujilerini değiştirdim.. benzinde hissetmiyor ama motor lpgde pırpırpır ediyor, araç gitmiyor sanki biri aracı tutuyor.... gaza sonuna kadar bastığım halde araç hızlanmıyor..normal şartlarda 3000 devirde degiştirdiğim vitesi, 4000-4500 devirlerde değiştirmeye başladım.. 2.vitesle çıktığım yokuşu 1. vitesle zorla çıkıyorum düzlüğe gelip ivme kazandığımda 2. vitese taktığımda araç yığılıyor...
MAF Sensörü
Bununla ilgili oldukça sağlam bir araştırma yaptım..İsterim ki bu çekiş problemlerini konuşalım ve bu sorunu yaşayan arkadaşlarımız de bundan faydalansınlar... Tahminim debimetre yani Maf Sensörü(hava akışmetresi) dedikleri hava-yakıt ölçümünü yapan bir sensör. Bu sensör hava-yakıt oranını ölçerek ecuye bilgi gönderiyor, ecu araca ne kadar benzin gönderileceğini hesaplıyor..
EGR valfinin arızalı olması.
2. tahminim. EGR Valfi de aslında bazı arkadaşların ne gerek var bu parçaya diyerek iptal ettirmeyi düşündüğü bir parça...
İşte tam bu noktada,EGR sistemi en basit tabirle şunu yapıyor ; Silindirde yanmış olan gazların bir kısmını tekrar,taze dolguyla beraber silindir içerisine girmesini sağlayarak,taze dolguyu seyreltmek,yanmayı kötüleştirmek ve yanma sonucu yüksek sıcaklıklara çıkmasını önleyerek NOx gazı oluşumunu azaltmak.
KİRLİ EGR VALFİ !!!

TEMİZLENMİŞ EGR VALFİ!!!

Bunun dışında çekiş sorununa yönelik yaptığım araştırmada ulaştığım sonuçları sırasıyla aşağıda belirttim.
1-Motor bağlantı kulağının deforme olması.. debreyaja basıldığında motor yerinden oynadığı için kavrama sorununa neden olur, bu da çekişi etkiler.
2-Maf sensörü değişimi-sensor kontrolü (araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, devir ibresi 0' a kadar iniyorsa muhtemel arıza sebebidir)
3-Lambda sorunu (Bu konuda bilgisi olanlar paylaşsınlar)
4-Ecu arızası
5-Krank-egzantrik mili sensoru
6-Yakıt enjektörünün tıkanması
7-Emme manifoltu, vakum hortumları, debimetre boğaz kelebeği vakum kaçakları
8-Ateşleme bobini aracın teklemesine sebep olur, Ateşleme kaptörü !!!
9-EGR valfi diğer adıyla Selenoid valfi diye de biliniyor...
Hava filtresi, yağ filtresi vb. gibi periyodik bakım yapılması gereken bir parça..
Bu arada bütün bunları paylaştım ama henüz benim aracın sorunu çözülmedi...
Laguna kullanıcılarının bu konuda tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum.
aracım uzun zamandır benzin-lpg geçişlerinde stop ediyor, eğer klima açıksa kırmızı ışık veya trafik durma noktasına geldiğinde yavaşlayıncada stop ediyordu.. Dün itibariyle aracın bujilerini değiştirdim.. benzinde hissetmiyor ama motor lpgde pırpırpır ediyor, araç gitmiyor sanki biri aracı tutuyor.... gaza sonuna kadar bastığım halde araç hızlanmıyor..normal şartlarda 3000 devirde degiştirdiğim vitesi, 4000-4500 devirlerde değiştirmeye başladım.. 2.vitesle çıktığım yokuşu 1. vitesle zorla çıkıyorum düzlüğe gelip ivme kazandığımda 2. vitese taktığımda araç yığılıyor...
MAF Sensörü
Bununla ilgili oldukça sağlam bir araştırma yaptım..İsterim ki bu çekiş problemlerini konuşalım ve bu sorunu yaşayan arkadaşlarımız de bundan faydalansınlar... Tahminim debimetre yani Maf Sensörü(hava akışmetresi) dedikleri hava-yakıt ölçümünü yapan bir sensör. Bu sensör hava-yakıt oranını ölçerek ecuye bilgi gönderiyor, ecu araca ne kadar benzin gönderileceğini hesaplıyor..
EGR valfinin arızalı olması.
2. tahminim. EGR Valfi de aslında bazı arkadaşların ne gerek var bu parçaya diyerek iptal ettirmeyi düşündüğü bir parça...
İşte tam bu noktada,EGR sistemi en basit tabirle şunu yapıyor ; Silindirde yanmış olan gazların bir kısmını tekrar,taze dolguyla beraber silindir içerisine girmesini sağlayarak,taze dolguyu seyreltmek,yanmayı kötüleştirmek ve yanma sonucu yüksek sıcaklıklara çıkmasını önleyerek NOx gazı oluşumunu azaltmak.
KİRLİ EGR VALFİ !!!

TEMİZLENMİŞ EGR VALFİ!!!

Bunun dışında çekiş sorununa yönelik yaptığım araştırmada ulaştığım sonuçları sırasıyla aşağıda belirttim.
1-Motor bağlantı kulağının deforme olması.. debreyaja basıldığında motor yerinden oynadığı için kavrama sorununa neden olur, bu da çekişi etkiler.
2-Maf sensörü değişimi-sensor kontrolü (araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, devir ibresi 0' a kadar iniyorsa muhtemel arıza sebebidir)
3-Lambda sorunu (Bu konuda bilgisi olanlar paylaşsınlar)
4-Ecu arızası
5-Krank-egzantrik mili sensoru
6-Yakıt enjektörünün tıkanması
7-Emme manifoltu, vakum hortumları, debimetre boğaz kelebeği vakum kaçakları
8-Ateşleme bobini aracın teklemesine sebep olur, Ateşleme kaptörü !!!
9-EGR valfi diğer adıyla Selenoid valfi diye de biliniyor...
Hava filtresi, yağ filtresi vb. gibi periyodik bakım yapılması gereken bir parça..
Bu arada bütün bunları paylaştım ama henüz benim aracın sorunu çözülmedi...

Laguna kullanıcılarının bu konuda tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum.