- Katılım
- 19 Ocak 2019
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
Selamlar,
Aracım Clio 4 1.5 DCi
Çok ilginç bir arıza ile karşı karşıyayım. Sorunu çözmeye çalıştıkça çözemiyorum, işin içinden çıkamıyorum.
Renault üstadı, profesörü olmuş arkadaşlardan destek bekliyorum.
Sorunlar:
1) Motor aşırı sesli ve titreşimli, sarsıntılı çalışıyor.
2) Stop ederken gürültülü ve uzun sürede stop ediyor.
3)Motor soğukken marş biraz uzun sürüyor. Sıcak iken bir sorun yok.
2) Partikül filtresi çok çabuk tıkanıyor. Bursa'dan İzmir'e geldim 8 gram kurum miktarı 15 gram olmuş. İzmir içinde dolanırken 15 gram'dan 11 grama düşüyor. Fakat çok çabuk yine 15 grama yükseldi. Şehir içi dur kalk yapmış olabilir diye düşünüyorum.
3) Sürekli dpf rejenerasyon yapıyor.
4) Motor aşırı ısınıyor.Hararet 90 dereceyi (dur kalklarda bile)geçmiyor. Fakat kaputu açtığımda fren servosu çok sıcak oluyor, dokunamıyorum.
5) Turbo intercooler giriş hortumundan yağ buharı şeklinde yağ birikmesi var. Rölanti de çalışırken yağ buharı tahliye hortumundan turboya yağ buharı veriyor. ( Bu durumun normal olduğunu düşünüyorum.)
6) Torque programı ile beyine bağlanıp verilere bakıyorum.
Lambda sensörü: Boşta iken 0.2 - 0.3 volt
Motor yüke bindiğinde : 0.2 volt - 0.8 arası oynuyor.
Çok nadir 0.4 volt görüyorum. Lambda sensörüne göre motor fakir karışım yapıyor görünüyor.
Fuel Rail basıncı: Boşta 24500 kpa
Motor yüke binince en yüksek 125000 kpa
Egzos manifoldu Air fuel ratio (AFR) değeri:
Boşta iken 6.0 değerinin altında motor yüke bindiğinde en yüksek 11 değerini gördüm.
Afr 6.0 değerinin altında olduğunda motor zengin karışım ile çalışıyormuş. Yabancı sitelerden bu bilgiyi öğrendim. Ne kadar doğru bilmiyorum.
7) Motor çok az vuruntulu çalışıyor.
8) Daha önce motordan şıkırdama ve cekiçleme sesi duydum. Daha sonra kesildi.
9) Motor gaz tepkisini 1 veya 2 saniye sonra alıyor. Bazen hemen alıyor.
Yapılan işlemler: Serviste
Hava,yağ,yağ filtresi, mazot filtresi değişti. (Orijinal)
Map ve Hava Akışmetre değişti. (Orjinal)
Efr Valfi temizlendi. Turbo kontrolü yapıldı. Sorun yok.
Can Clip ile beyine bağlanıldı. Hiçbir hata kodu ve uyarı yok. Tüm sensörler çalışıyor dendi.
Sorunumun, motorun çoğunlukla fakir karışım, bazen zengin karışım yaparak, motor iç ısısını arttırdığını, bu durumunda motor iç ısısında yükselmeye neden olarak motorun vuruntulu çalıştığını düşünüyorum.
Aracın fakir karışım veya zengin karışım ile çalıştığını en kolay nasıl anlayabilirim?
Problemin enjektörlerden kaynaklandığını düşünüyorum.(Tıkalı veya arızalı enjektör)
Enjektör arızası veya bakıma ihtiyaç olup olmadığını en kolay nasıl anlayabilirim? Belirtileri nelerdir?
Tıkalı ve arızalı enjektörün dizel partikül filtresini çok çabuk tıkadığını bir yerde okumuştum.
Başka bir obd programı ile test yaptığımda yakıt testini geçememişti. Hala testi geçemiyor.


Sizlerden yardım bekliyorum. Değerli bilgilerinize ihtiyacım var. Teşekkürler.
Aracım Clio 4 1.5 DCi
Çok ilginç bir arıza ile karşı karşıyayım. Sorunu çözmeye çalıştıkça çözemiyorum, işin içinden çıkamıyorum.
Renault üstadı, profesörü olmuş arkadaşlardan destek bekliyorum.
Sorunlar:
1) Motor aşırı sesli ve titreşimli, sarsıntılı çalışıyor.
2) Stop ederken gürültülü ve uzun sürede stop ediyor.
3)Motor soğukken marş biraz uzun sürüyor. Sıcak iken bir sorun yok.
2) Partikül filtresi çok çabuk tıkanıyor. Bursa'dan İzmir'e geldim 8 gram kurum miktarı 15 gram olmuş. İzmir içinde dolanırken 15 gram'dan 11 grama düşüyor. Fakat çok çabuk yine 15 grama yükseldi. Şehir içi dur kalk yapmış olabilir diye düşünüyorum.
3) Sürekli dpf rejenerasyon yapıyor.
4) Motor aşırı ısınıyor.Hararet 90 dereceyi (dur kalklarda bile)geçmiyor. Fakat kaputu açtığımda fren servosu çok sıcak oluyor, dokunamıyorum.
5) Turbo intercooler giriş hortumundan yağ buharı şeklinde yağ birikmesi var. Rölanti de çalışırken yağ buharı tahliye hortumundan turboya yağ buharı veriyor. ( Bu durumun normal olduğunu düşünüyorum.)
6) Torque programı ile beyine bağlanıp verilere bakıyorum.
Lambda sensörü: Boşta iken 0.2 - 0.3 volt
Motor yüke bindiğinde : 0.2 volt - 0.8 arası oynuyor.
Çok nadir 0.4 volt görüyorum. Lambda sensörüne göre motor fakir karışım yapıyor görünüyor.
Fuel Rail basıncı: Boşta 24500 kpa
Motor yüke binince en yüksek 125000 kpa
Egzos manifoldu Air fuel ratio (AFR) değeri:
Boşta iken 6.0 değerinin altında motor yüke bindiğinde en yüksek 11 değerini gördüm.
Afr 6.0 değerinin altında olduğunda motor zengin karışım ile çalışıyormuş. Yabancı sitelerden bu bilgiyi öğrendim. Ne kadar doğru bilmiyorum.
7) Motor çok az vuruntulu çalışıyor.
8) Daha önce motordan şıkırdama ve cekiçleme sesi duydum. Daha sonra kesildi.
9) Motor gaz tepkisini 1 veya 2 saniye sonra alıyor. Bazen hemen alıyor.
Yapılan işlemler: Serviste
Hava,yağ,yağ filtresi, mazot filtresi değişti. (Orijinal)
Map ve Hava Akışmetre değişti. (Orjinal)
Efr Valfi temizlendi. Turbo kontrolü yapıldı. Sorun yok.
Can Clip ile beyine bağlanıldı. Hiçbir hata kodu ve uyarı yok. Tüm sensörler çalışıyor dendi.
Sorunumun, motorun çoğunlukla fakir karışım, bazen zengin karışım yaparak, motor iç ısısını arttırdığını, bu durumunda motor iç ısısında yükselmeye neden olarak motorun vuruntulu çalıştığını düşünüyorum.
Aracın fakir karışım veya zengin karışım ile çalıştığını en kolay nasıl anlayabilirim?
Problemin enjektörlerden kaynaklandığını düşünüyorum.(Tıkalı veya arızalı enjektör)
Enjektör arızası veya bakıma ihtiyaç olup olmadığını en kolay nasıl anlayabilirim? Belirtileri nelerdir?
Tıkalı ve arızalı enjektörün dizel partikül filtresini çok çabuk tıkadığını bir yerde okumuştum.
Başka bir obd programı ile test yaptığımda yakıt testini geçememişti. Hala testi geçemiyor.


Sizlerden yardım bekliyorum. Değerli bilgilerinize ihtiyacım var. Teşekkürler.
Son düzenleme: