Çekiş düştü

Peki bir sorum daha olucak.. Normalde üst kapak contasından sona bazı araçlara subap ayarı yapılır.. Fakat benim ustam Flash için gerekmez dedi.. Doğrumudur.
 
Hiç flash kullanmadım ama conta değişiminden sonra mutlaka her araç da yapılması gerektiğini çok iyi biliyorum flash içinde bu kuralın değişeceğini zannetmiyorum. bence bir defaya mahsur usta değiştir danış
 
Distribitör kapağı tevzi makarası değişmeli.
Ayrıca LPG regülatörü (Beyin ) eski ise o da değişmeli LPG mikseri de yenilenmeli .

Bu parçalar çekişi etkileyen parçalar.
 
Kadir Kardeş Bilgi için teşekkürler.. Maliyet ne olur?
 
LPG mikseri ucuz 5 - 10 lira dır .
LPG beyni eğer sağlamsa ( ayar tutuyorsa ) değişmesine gerek yok . Değişmesi gerekirse 100-200 lira arasında markadan markaya değişebiliyor.
Tevzi makarası 5 -10 lira
Distribitör kapağı 15-25 lira .


Tevzi ve distribütör kapağını kesinlikle değiştirin.
 
Normalde ayara gerek yok,ancak sıkılık ya da gevşeklik varsa yapmak gerekir,onuda ustanın anlaması lazım,ayrıca o araçların sübap ayarı şim denilen yuvarlak halkalarla yapılıyor,o şimler her ustada bulunmaz o yüzden yapmaya yanaşmazlar bilginiz olsun,bunun yanında o aracı benzinde denemenin yoluna bakın ki sorun tam olarak nerede bulması kolay olsun,uzun süre benzinde çalışmadıysa artık depoyu halledip benzinde alsanız yine çalışmayacaktır,benzin otomatiği işlevini yitirmiştir.

Sony Xperia smartphone
 
Ben sizin yerinizde olsam mikseride iptal eder direk karbüratörü deldirip o şekilde kullanırdım,direk boğaza gaz girdiği için daha verimli oluyor,ben geçmişte hem flash hemde R 21 aracımda yaptırmıştım

Sony Xperia smartphone
 
Gazi mixerdende alir sikinti olmaz. Karburator Kabi alttan hava aliyor olabilir saplamalari ve contasini kontrol et.
Karburator hava girisinin 4/3 unu koli bandi ile kapat. Buyuk ihtimalle rolantin yukselecek. Ozaman bilgisayarda saglam bi gaz ayari yaptir.
Dikkatimi ceken bir diger nokta ise 4. Vites de 3000 devirde 100 km/h ya ulasmasi gerekiyor.
Baski balatani bir kontrol et. El frenini cek tak 1 e arka tekerler kayarak gelirse baski balatan iyidir.

Benim ustada flasin subap ayarinin olmadigindan bahsetti. Sadece subaplarin pullari varmis. Onlar degisiyormus.
Bence senin sorunun yakit hava karisimindan aynisi basima geldi. Yokus cikarken arac stop edecek gibi oluyordu. Karburator hava kapaginin 4/3 unu kapatinca cekis duzeldi.
 
Son düzenleme:
Cumartesi günü (Kahramanmaraşlı arkadaşlara yardımcı olmak için ustanın ismini veriyorum) Gaz ayarı yaptırmak için İBRAHİM USTA'ya gittim. Redfox arkadaşımında dediği gibi ilk önce hava girişini bantladı.. daha sonra ayar yaptı.. Daha önce ayar yapan usta iyice kısmış.. Motora giden gaz miktarı yeterli değilmiş. Yakıt maliyeti biraz artar dedi.. Gaz beyni Lavato diyaframlarında sıkıntı yok.. Daha sonra ustama gönderdi.. Distribitör kapağında sıkıntı yok ama Tevzi makası değişti.. Şimdi çekiş eski halini aldı.. Umarım böyle devam eder. Yardımlarınız için bütün arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Bilinçsiz ve eğitimsiz ustaların ayar tutturup az yakması için yaptığı yöntemdir bantlamak.Ha siz diyeceksiniz ki , zaten amaç az yakması.Hayır öyle değil,belli bir dönem az yakarsınız motoru kucağınıza alınca aradaki fark ortaya çıkar.
Bu bantlama işi aracın yanmasına bile sebep olabilir.Az hava alan motor ısınır ve fazlada yakar.Nasıl insan oksijeni az alırda kalbi beyni zarar görürse az oksijen alan araçta zengin çağrıma uğrar.Ayrıca bantlı motorlar yüksek devirlerde hık der kalır.Bantlamayı yapan usta ayarıda vanadan yapmak zorunda kalır , lpg de asıl ayar regülatör üzerinden rölanti ayar ve diyafram gerginliğini ayarlayan vidalar ile yapılmalıdır.Belki şu ankinden fazla yakacaktır ama her devirde sağlıklı çalışacaktır , uzun ömürlü olacaktır..
 
Geri
Üst