- Katılım
- 12 May 2012
- Mesajlar
- 1,583
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
Güray Bey Merhaba,
Sürekli + alması problem değil. Bu tür modüller çok düşük akım çeker mA lerden bahsediyoruz. Normalde sizin akünüzü bitirmesi mümkün değil. 2 seçenek var;
1. Bir yerlerde kısa devre mevcut.
2. Tetik alınan yer yanlış.
İlkinin olmadığını varsayarak ikincisini açıklayım. Modül daima + elektrikle beslenir çalışmadığı için devre elamanlarının harcadığı mA lik akım çekerler. Ne zamanki tetikleme başlar ve cam motorları çalışır, asıl akım o zaman çekilir. Bu tetikleme araçlara göre değişir kimisi +, kimisi -, kimiside aynı kablo üzerinden hem + hem - değişmeli olarak gerçekleşir. Sizdeki sıkıntı şundan olabilir. Tetikleme kablosu sürekli akım alan bir yerden alındıysa siz aracınızı kilitleyip gittiğinizde bile tetiklemeye akım gelir ve modülde cam motorlarına çalış komutunu gönderir. Siz evde uyurken camlarınız kapalı olsa dahi kapatmaya çalışılır. Cam motorlarıda genellikle termiklidir, zorlandığında üzerinden geçen akım artar, ısınır ve devreyi keser. Modüle, dediğimiz şekilde sürekli tetik akımı geliyorsa bu şekilde bir döngüye girerek saatler içinde aküyü bitirir. Bu tetikleme genelde alarmlı araçlarda blokajdan alınırsa aynen sizin yaşadığınız sorunu yaşatır. Sizin için önemli olan konu şu, tetikleme nereden alındı? Alınması gereken merkezi kilittir. Eğer ki röle varsa uygun röle bacağından alınmalıdır. Şunu deneyebilirsiniz, genelde bu tür modüllerde 20A lik sigorta olur. Bu sigortayı daha düşük bir sigortayla değiştirin. Sabah kalktığınızda modülün sigortası yandıysa anlattığım şekildedir. Modülün marka ve modelini bağlantı şemasının fotoğrafları olsa üzerinde de gösterebilirim.
Sürekli + alması problem değil. Bu tür modüller çok düşük akım çeker mA lerden bahsediyoruz. Normalde sizin akünüzü bitirmesi mümkün değil. 2 seçenek var;
1. Bir yerlerde kısa devre mevcut.
2. Tetik alınan yer yanlış.
İlkinin olmadığını varsayarak ikincisini açıklayım. Modül daima + elektrikle beslenir çalışmadığı için devre elamanlarının harcadığı mA lik akım çekerler. Ne zamanki tetikleme başlar ve cam motorları çalışır, asıl akım o zaman çekilir. Bu tetikleme araçlara göre değişir kimisi +, kimisi -, kimiside aynı kablo üzerinden hem + hem - değişmeli olarak gerçekleşir. Sizdeki sıkıntı şundan olabilir. Tetikleme kablosu sürekli akım alan bir yerden alındıysa siz aracınızı kilitleyip gittiğinizde bile tetiklemeye akım gelir ve modülde cam motorlarına çalış komutunu gönderir. Siz evde uyurken camlarınız kapalı olsa dahi kapatmaya çalışılır. Cam motorlarıda genellikle termiklidir, zorlandığında üzerinden geçen akım artar, ısınır ve devreyi keser. Modüle, dediğimiz şekilde sürekli tetik akımı geliyorsa bu şekilde bir döngüye girerek saatler içinde aküyü bitirir. Bu tetikleme genelde alarmlı araçlarda blokajdan alınırsa aynen sizin yaşadığınız sorunu yaşatır. Sizin için önemli olan konu şu, tetikleme nereden alındı? Alınması gereken merkezi kilittir. Eğer ki röle varsa uygun röle bacağından alınmalıdır. Şunu deneyebilirsiniz, genelde bu tür modüllerde 20A lik sigorta olur. Bu sigortayı daha düşük bir sigortayla değiştirin. Sabah kalktığınızda modülün sigortası yandıysa anlattığım şekildedir. Modülün marka ve modelini bağlantı şemasının fotoğrafları olsa üzerinde de gösterebilirim.