Beygir Yükseltme Yapan Var mı?

manuel tamam ama EDC li bir araca yazılım attırmak bence büyük risk zaten renault megane 3 ve fluence lere kullandığı 1.5 110 hp lik motora istese çok daha yüksek hp ve tork koyabilirdi ancak EDC şanzımanın max 240nm ye kadar kabul gördüğü fazlasının son derece sıkıntılı olduğu birçok kaynakta geçiyor ben olsam tercih etmezdim yakıt konusunda asla kaydadeğer bir fark olacağınıda sanmam
 
manuel tamam ama EDC li bir araca yazılım attırmak bence büyük risk zaten renault megane 3 ve fluence lere kullandığı 1.5 110 hp lik motora istese çok daha yüksek hp ve tork koyabilirdi ancak EDC şanzımanın max 240nm ye kadar kabul gördüğü fazlasının son derece sıkıntılı olduğu birçok kaynakta geçiyor ben olsam tercih etmezdim yakıt konusunda asla kaydadeğer bir fark olacağınıda sanmam

Bende bu şanzımanın 240nm ye kadar dayanır fikrine inanamıyorum. değil reno hiçbir araba firması ürettiği şanzımana şu basınca(torka) dayanır demez hatta böyle de bişey yapmaz. her araba belli limitlere kısılmıştır sebebi euro normları hava kirliliği can güvenliği vb dir.
 
Bende bu şanzımanın 240nm ye kadar dayanır fikrine inanamıyorum. değil reno hiçbir araba firması ürettiği şanzımana şu basınca(torka) dayanır demez hatta böyle de bişey yapmaz. her araba belli limitlere kısılmıştır sebebi euro normları hava kirliliği can güvenliği vb dir.
Mühendislik böyle birşey değil :)
Aynı motor aynı normlara sahip manuel muadilinde 260nm iken edc'de 240nm'dir.
Bunun birçok kök nedeni olabilir ancak tork sınırıda bunlardan biridir.
Dayanır dayanamaz diyemez dediniz ya bunun denmediği bir otomotiv parçası yoktur desem yalan olmaz :)
 
Mühendislik böyle birşey değil :)
Aynı motor aynı normlara sahip manuel muadilinde 260nm iken edc'de 240nm'dir.
Bunun birçok kök nedeni olabilir ancak tork sınırıda bunlardan biridir.
Dayanır dayanamaz diyemez dediniz ya bunun denmediği bir otomotiv parçası yoktur desem yalan olmaz :)

Bu konular daha öncede tartışıldı tabiki parçaların özellikle turbonun ömrü kısalır (bakım yapılırsa bişey olmaz). Ama edc vb parçalar en az %30 güvenlik payı ile üretilir. Yazılım atan firmalarda bunu bilir ona göre edc dsg eat gibi kavramalı şanzımanlara daha az tork atarlar. 40-60nm gibi ama odüz viteslere daha yüksek tork değerleri verirler 50-80 gibi.

Talisman konusunda daha tecrübeli insanların yazıdığını da araştırabilirsiniz linki aşağıya bırakıyorum. Ben alınan performansa değiyor mu (yakıt %5-10 değişir sakin kullanımda ) onu araştırmak istiyorum.

http://www.renaultfanclub.com/renault-talisman-kulubu/99070-talisman-chip-tuning-2.html
 
Bu konular daha öncede tartışıldı tabiki parçaların özellikle turbonun ömrü kısalır (bakım yapılırsa bişey olmaz). Ama edc vb parçalar en az %30 güvenlik payı ile üretilir. Yazılım atan firmalarda bunu bilir ona göre edc dsg eat gibi kavramalı şanzımanlara daha az tork atarlar. 40-60nm gibi ama odüz viteslere daha yüksek tork değerleri verirler 50-80 gibi.

Talisman konusunda daha tecrübeli insanların yazıdığını da araştırabilirsiniz linki aşağıya bırakıyorum. Ben alınan performansa değiyor mu (yakıt %5-10 değişir sakin kullanımda ) onu araştırmak istiyorum.

http://www.renaultfanclub.com/renault-talisman-kulubu/99070-talisman-chip-tuning-2.html
Hocam sizi anlamaktayım ancak yine yanlışınız var.

Bakın ben otomotiv mühendisiyim. Dediğiniz gibi güvenlik katsayıları zaten sınırlarda çalışılmasın diye düşünülür.
Bu sınırlarıda kullanmak sizi güvenli alanda tutmaz.
Yazılım ile zaten en çok turbodan beklenti olur. Bakımla birşey olmaz diyemezsiniz. Sert kullanımlarda ömrü kesinlikle kısalacaktır.

Şimdi arayın ecufast'i dyno değerlerini göreceğim deyin ilk argümanları turbonuzun durumuna göre değişebilir diyeceklerdir.
İlk problemde turbonuzda problem olsa daha önceden yıpranmıştır diyeceklerdir.

Ben çok fazrklı yazılım ve firma ile edindim bu tecrübeleri. Bizzat 1 adet 1.9 tdi vw turbosunu aldık elimize :)

Yakıta kesinlikle katkısı var. Ben bizzat denedim. 100km cc aktif bir yol yapın sonra yazılımı yaptırın ve 1 hafta sonra bu yolu aynı şartlarda yapın 0.2-0.3 daha az yakacaktır.
 
Hocam sizi anlamaktayım ancak yine yanlışınız var.

Bakın ben otomotiv mühendisiyim. Dediğiniz gibi güvenlik katsayıları zaten sınırlarda çalışılmasın diye düşünülür.
Bu sınırlarıda kullanmak sizi güvenli alanda tutmaz.
Yazılım ile zaten en çok turbodan beklenti olur. Bakımla birşey olmaz diyemezsiniz. Sert kullanımlarda ömrü kesinlikle kısalacaktır.

Şimdi arayın ecufast'i dyno değerlerini göreceğim deyin ilk argümanları turbonuzun durumuna göre değişebilir diyeceklerdir.
İlk problemde turbonuzda problem olsa daha önceden yıpranmıştır diyeceklerdir.

Ben çok fazrklı yazılım ve firma ile edindim bu tecrübeleri. Bizzat 1 adet 1.9 tdi vw turbosunu aldık elimize :)

Yakıta kesinlikle katkısı var. Ben bizzat denedim. 100km cc aktif bir yol yapın sonra yazılımı yaptırın ve 1 hafta sonra bu yolu aynı şartlarda yapın 0.2-0.3 daha az yakacaktır.

Tereciye tere satıyormuşuz ya :) araba değiştiremiyorum arabamın biraz daha seri olmasını istiyorum ne yapacam o zaman. Yakıt bu saaten sonra 0.2 - 0.5 lik düşüşler bizi kurtarmaz malum lt si 20 Lira olunca. Bu konuyu bidaha düşüneyim en iyisi; prince giderken evdeki bulgurdan da olmayalım ıslık
 
Tereciye tere satıyormuşuz ya :) araba değiştiremiyorum arabamın biraz daha seri olmasını istiyorum ne yapacam o zaman. Yakıt bu saaten sonra 0.2 - 0.5 lik düşüşler bizi kurtarmaz malum lt si 20 Lira olunca. Bu konuyu bidaha düşüneyim en iyisi; prince giderken evdeki bulgurdan da olmayalım ıslık
Estağfirullah.
Bizler standart kullanıcıyız sürekli tam gaz gitmiyoruz.
İçiniz rahat olsun sağlam bir firmadan yaptırın geçin.

Benim yaşadığım kötü tecrüben aslında kendi doyumsuzluğumun sonucu aslında. Firmadan aldığım yazılımı alıp üzerine ek güç tork için bir yazılım daha çalıştık :)

Sakin kullanımda tasarruf artı daha seri bir araç için değer. Sollamalarda vs çok daha güven vermeye başlıyor araç.

Sent from my RMX2061 using Tapatalk
 
Bu konular daha öncede tartışıldı tabiki parçaların özellikle turbonun ömrü kısalır (bakım yapılırsa bişey olmaz). Ama edc vb parçalar en az %30 güvenlik payı ile üretilir. Yazılım atan firmalarda bunu bilir ona göre edc dsg eat gibi kavramalı şanzımanlara daha az tork atarlar. 40-60nm gibi ama odüz viteslere daha yüksek tork değerleri verirler 50-80 gibi.

Talisman konusunda daha tecrübeli insanların yazıdığını da araştırabilirsiniz linki aşağıya bırakıyorum. Ben alınan performansa değiyor mu (yakıt %5-10 değişir sakin kullanımda ) onu araştırmak istiyorum.

http://www.renaultfanclub.com/renault-talisman-kulubu/99070-talisman-chip-tuning-2.html

kardeş hayırdır ? Daha tecrübeli ne demek beni ne kadar tanıyorsun ne biliyorsunda yorum yapıyorsun ? Dene ve gör ondan sonra EDC patladı diye burda ağlar tarz konu açarsın ben kafamdan sallamıyorum Renault 240 koyduysa bu belli ölçümlere göre konulmuştur zaten EDC doğası gereği az yakan bir şanzıman daha ne kadar düşeceğini sanıyorsun oldu olacak git dizele lpg taktır bak onuda uygulayanlar varmış.Şirkette geçen senelere kadar 25 adet ilk nesil kuru tip EDC li fluence ve clio vardı hepsini yakından takip ettim kendi aracımda megane 3 edc 2014 model o yüzden çok şükür bilgimiz var ayrıca talisman ın EDC si ile kendi aracının kini bir tutma yapılarını görsen arada dağlar kadar fark var.Kardeşim Renault Tepretoğlu yetkili serviste çalışıyor 4 senedir o bile böyle ukalaca yorumlar yapmıyor neyse mal senin dene ve gör
 
kardeş hayırdır ? Daha tecrübeli ne demek beni ne kadar tanıyorsun ne biliyorsunda yorum yapıyorsun ? Dene ve gör ondan sonra EDC patladı diye burda ağlar tarz konu açarsın ben kafamdan sallamıyorum Renault 240 koyduysa bu belli ölçümlere göre konulmuştur zaten EDC doğası gereği az yakan bir şanzıman daha ne kadar düşeceğini sanıyorsun oldu olacak git dizele lpg taktır bak onuda uygulayanlar varmış.Şirkette geçen senelere kadar 25 adet ilk nesil kuru tip EDC li fluence ve clio vardı hepsini yakından takip ettim kendi aracımda megane 3 edc 2014 model o yüzden çok şükür bilgimiz var ayrıca talisman ın EDC si ile kendi aracının kini bir tutma yapılarını görsen arada dağlar kadar fark var.Kardeşim Renault Tepretoğlu yetkili serviste çalışıyor 4 senedir o bile böyle ukalaca yorumlar yapmıyor neyse mal senin dene ve gör

Öncelikle nerden kardeş oluyoruz saygısız. Burası bi forum sen a dersin ben b derim neye inanıp ne hakkında konu açabilirim diye senden izin almam gerektiğini bilmiyorum. Yazdığını tekrar tekrar okursan kimin ukala olduğunu fazlasıyla anlarsın. Önce saygını takınacaksın sonra yorum yapacaksın
 
Estağfirullah.
Bizler standart kullanıcıyız sürekli tam gaz gitmiyoruz.
İçiniz rahat olsun sağlam bir firmadan yaptırın geçin.

Benim yaşadığım kötü tecrüben aslında kendi doyumsuzluğumun sonucu aslında. Firmadan aldığım yazılımı alıp üzerine ek güç tork için bir yazılım daha çalıştık :)

Sakin kullanımda tasarruf artı daha seri bir araç için değer. Sollamalarda vs çok daha güven vermeye başlıyor araç.

Sent from my RMX2061 using Tapatalk

Teşekkür ederim önce bi turbocuya gidip turboma baktıracağım sonra da adım adım gideceğim bakalım. uzun yolda 100 ü geçmeyen şehir içinde (kurumlar yansın diye ani basmalarım hariç) sakin kullanan biriyim zaten sadece kalkışta araba bir tık daha kolay atılsın istiyorum bunun da + ve - leri olacak anladığım kadarıyla iyice araştırıp karar vermek lazım.
 
Geri
Üst