Balata sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eroll06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arka frenleri ayarlattınız mı? pedaldaki ilk 2-3 cm lik boşluk hissi arka frenlerin ayarının gevşek olması yüzünden(eğer problem buysa..).. ben arka kampanaları ayarlattım boşluk yok oldu..
On balata ve diskler degisince arka kampanalar da temizlenip ayarlanmisti.ama ondan sonra ayar yapilmadi.10 bin km olmustur diskler balatalar alisti.belki onler alistiktan sonra arkalara bidaha ayar yaptirmak lazim olmazsa baktirayim.
 
On balata ve diskler degisince arka kampanalar da temizlenip ayarlanmisti.ama ondan sonra ayar yapilmadi.10 bin km olmustur diskler balatalar alisti.belki onler alistiktan sonra arkalara bidaha ayar yaptirmak lazim olmazsa baktirayim.

zamanla kaçıyor arka frenin ayarı malesef önler gibi hidrolik bir sistem olmadığından. eğer sizin de pedalınıza bastığınızda ilk 2-3 cmlik kısmı boş hissi veriyor ise baktırmanızda fayda var diye düşünüyorum. hepimize kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Orijinal üstünde gelenden illallah edince (30.000km de 3.kez değişecekti) kaybedecek neyim var olmadı bunuda atarım 10.000km de diyerek şansımı denedim şuan için memnunum 10.000km oldu alalı. Daha ötme ses yok performansta güzel ama dediğim gibi bu konularda çok bilgim yok denemek için taktım memnunum

30 binde 3 set, balata canavarı olmuş seninki:) clio4 balata hızlı bitme konusu birçok kez dile gelmişti. yanlış hatırlamıyorsam 44 binde filan arkaları değiştirdim önleri bir sonraki bakıma bıraktık.

diskler iyi yada iyiye yakın durumda ise her balata değişiminde değiştirilmesine gerek olmadığı kanısındayım. şayet en ufak şüpheli durum varsa hiç düşünmeden değiştirilmesi gerekir. lastik ve fren tertibatı ihmale/ertelemeye gelmez:soru:soru
 
30 binde 3 set, balata canavarı olmuş seninki:) clio4 balata hızlı bitme konusu birçok kez dile gelmişti. yanlış hatırlamıyorsam 44 binde filan arkaları değiştirdim önleri bir sonraki bakıma bıraktık.

diskler iyi yada iyiye yakın durumda ise her balata değişiminde değiştirilmesine gerek olmadığı kanısındayım. şayet en ufak şüpheli durum varsa hiç düşünmeden değiştirilmesi gerekir. lastik ve fren tertibatı ihmale/ertelemeye gelmez:soru:soru

İlki 9bin ikincisi 17binde orijinal takıldı 30bin civarı boshlari taktim şimdi 40binde sanki bunlar daha iyi gidiyor gibi :) en azından daha ötmeye başlamadı. Çünkü 17binde takılan 23binde ötmeye başlamıştı
 
Servisin taktığı orijinal dedikleri balatalari kullanıyorum ve bitme noktasında bile ötme sesi oluşmadı hic. Bu ötme olayı başlatanın hammaddesi asbest yasaklandıktan sonra sıklıkla hemen her markada yaşanmaya başladı. Örtmeyenlerde acaba asbest ile üretilen bakayalar mi diye düşünüyor insan :)


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Durum aslında tamamen bundan kaynaklanıyor hocam. Balatanın ses yapmasının asıl nedeni asbest maddesinin yasaklanması ve artık kullanılamıyor olmasındandır. Disklerde sorun varsa ses yapmaz sadece yokuş aşağı giderken yüksek hızlarda takır takır diye çarpma sesi duyarsınız. Balatanız bitmek üzereyse, geç kavrama gibi durumlarla anlaşılabilir. Bundan ses geliyor balata bitmiş değiştirelim durumu sadece servislerin para kazanma yollarından bir tanesidir.

Servisin taktığı orijinal dedikleri balatalari kullanıyorum ve bitme noktasında bile ötme sesi oluşmadı hic. Bu ötme olayı başlatanın hammaddesi asbest yasaklandıktan sonra sıklıkla hemen her markada yaşanmaya başladı. Örtmeyenlerde acaba asbest ile üretilen bakayalar mi diye düşünüyor insan :)


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
30 binde 3 set, balata canavarı olmuş seninki:) clio4 balata hızlı bitme konusu birçok kez dile gelmişti. yanlış hatırlamıyorsam 44 binde filan arkaları değiştirdim önleri bir sonraki bakıma bıraktık.

diskler iyi yada iyiye yakın durumda ise her balata değişiminde değiştirilmesine gerek olmadığı kanısındayım. şayet en ufak şüpheli durum varsa hiç düşünmeden değiştirilmesi gerekir. lastik ve fren tertibatı ihmale/ertelemeye gelmez:soru:soru
Karacan nick i neden sectiniz benim soyadimda karacanda akraba olabilrmiyiz acaba :) bu arada balatalari 130 tl ye degistirdim 1 saat sonra farki anlardin dedi usta. Basta biraz ses yaabilirmis. Ama ozellikle bayir asagi inerken frene bastigimda demire surter gibj ses geliyordu onlar kayboldu. Disktede problem yokmus daha gider dedi. Bizim ustada bosh un bozdugunu soyledi. Hatta toyotanin orjinal fren balatalarinda dahi demir parcalari cikiyormus kocaman. Ozellikle made in germany yazmasina ragmen trw prc gibi bisey yaziyor altta. Bunlar alman yapimi degil dedi. Cin uretimiymis kalitede azmis soyledigine gore
 
Karacan nick i neden sectiniz benim soyadimda karacanda akraba olabilrmiyiz acaba :) bu arada balatalari 130 tl ye degistirdim 1 saat sonra farki anlardin dedi usta. Basta biraz ses yaabilirmis. Ama ozellikle bayir asagi inerken frene bastigimda demire surter gibj ses geliyordu onlar kayboldu. Disktede problem yokmus daha gider dedi. Bizim ustada bosh un bozdugunu soyledi. Hatta toyotanin orjinal fren balatalarinda dahi demir parcalari cikiyormus kocaman. Ozellikle made in germany yazmasina ragmen trw prc gibi bisey yaziyor altta. Bunlar alman yapimi degil dedi. Cin uretimiymis kalitede azmis soyledigine gore

aslında "karaca" adını almak istedim sanırsam başka üye kullandı için "karacan"dedim:) servis malı takıldı, bunda ses şikayetim hiç olmadı yok. eskisinde geri giderken durmaya yakın arka balatanın çok ender ötme yaptığı oluyordu
 
Benimde balatalarim ve disklerim bitik orjinal servis fiyati nedir acaba? Yan sanayi olarak ne onerirsiniz?
 
Orjinal servis pahaliydi.ben on balata veka mi ne aldim yan sanayi disklerde ayni sekilde.su ana kadar sukur ki sorun olmadi ne bir ses ne de başka bisey.balata ön 35 tl mi neydi.trw alcaktim aslinda ama bulamadim.
 
Geri
Üst