- Katılım
- 2 Ağu 2013
- Mesajlar
- 736
- Tepkime puanı
- 74
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Hakkaten yaa bi yakıt rekoru konusu açalım
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Abi canım sıkıldı bende hem şurada güleriz dedim: ) maksat gir gir olsun diye çektim ışte
LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok fena kafaya taktım yakıtı düşürücem: ) arabayi 2 kişi kullanıyoruz tek kullansam halledicemde. Biraz sıkıntı oluyor böyle: )
LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cook iyi anlatmissiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Bu video yu öylesine çekmiştim zaten: ) söyledikleriniz cook doğru yol o sürati kaldıramazdı önce güvenlik diyoruz. Uzun yolda hız limitlerini zorlamadan yapıcam ve bakiyim ne kadar yakıcam aksilik çıkmazsa bütün km yakıt.bilgilerini sizinle paylaşıcam. Umarım en ufak bir yanlış kelime cümle kullanmamisimdir yazdıklarında iyi akşamlar diliyorum. ..
ZAten güldüm ve bence gayet güzel değerler kesinlikle ortalama yakışın ne kadar güzel 3.6 felan bu değerler seni daha fazla yakıttan da kurtarır ama tavsiyem sana yolun varsa 86-90 arası km ile crusecontrole alman hem biraz daha hızlı hemde yakışın hemen hemen aynı olur. Unutma km ile bölünüyor anlık tüketimin çarpılıyor her anlığınla ve en sonunda geçtiğin mesafeye bölünüyor ne kadar hızla az yaktırısan o zaman araç sana güzel değerler veriyor.
Yani sana püf nokta ne kadar hızlı gidip az yaktırırsan araç sana hem daha az yakıt yaktırarak ortalamanda da güzel değerler çıkıyor.
Örnek vererek anlatayım belki iyi anlatamamış olabilirim. 70 ile kat ettiğin yol 100 km olsun. Ve bunu yaparken de ortalaman standart 4 lt olsun sonucun 4 çıkmaz çünkü 100 km giderken teker cember sayının çok az olduğundan ortalama sana 4.3 lt gibi çıkacaktır. Ama aynı şartlarda ve aynı araçla aynı yolu 100 km ile gidersen çember dönüş hızın ve varılacak km yi daha kısa sürede yanış odasına daha az yakıt alarak gelmen demek ortalamanı 3.9-4.0 lt gibi bir değer sağlayacaktır. Olayın diğer bir püf noktasıda vites geçişlerindeki dikkat. Araçlar 1. vitesden itibaren ivme kazanır ileri doğru ve her vitesde devir saatinin belli bir yerine getirene kadar araca belli bir güce ulaşması gerekir en büyük hatalardan birisi de genel olarak şudur. Aracı 3000 devir de vites değiştirirken arada geçen ivmede kayıp yaşanması ve o anki gücü tekrar hemen aktarma miline aktaramaması sürücülerin bu konuda ne demek istediğimi anlayanlar vardır aranızda bakın püf noktalar yazıyorum.Vitesleri geçirirken o gücü kesmemeye çalışın hızlı vites atın demiyorum o devre yavaş çıkın demek istiyorum ama direk belli bir sürate çıkacaksanız aracın vitesini biraz seri ama dikkatli geçirin ki bir önceki ivme diğer vitesde de kullanılsın bu zaman ve meşakatli bir iş. Başka bir unsur aracı doğru hızlandırmamak. Bunu yapmanın iki yolu var yol ve trafiğin seyrinin izin vermesi ile yavaş yavaş hızlanmak bu benim tercihimdir. Ve ikinci olarak hızlı bir şekilde istenilen hıza ulaşmak ve o değeri koruyup gaz pedal hissini hafifletmek. Benim pek tercihim olmasa da bu yol da uygulanabilir ama onunda bir üslümu var o kadar ayrıntıya şimdilik gerek yok ama geniş bir konu açıp az yaktırma hakkında daha detaylı yazacağım. Şimdilik bu yazdıklarım da sanırım biraz sizi düşündürebilir.
devri tam ordaki gibi ayarla değil 6 litre 3 litre yakarsın babayada söyle ama işte İst trafiği öldürüyo adamı ya
Aynen abi ıstanbul trafiği insanı çıldırtıyor kartal dan kaynarca kaynarcadan ümraniye ye 1.30 saatte gittim düşün sabah erkenden bide #(
LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi