- Katılım
- 25 Eyl 2017
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 6
- Yaş
- 52
Hocam 1-2 dakika bir motor yağsız çalışırsa o motoru kucağımıza alırız.Ki yağlar daki en düşük çalışma sıcaklığı -17 derece dir (o yağların üzerindeki 0W --- değeri varya işte o )
Yeni araçlarda tek yönlü valfler vardır yağın kanallardan süzülmemesi için yağ kartere geri dönmez tamamen.Siz marşa bastığınız anda yağ pompası çalışmaya başlar ve sisteme yağ basar ve bu bir iki saniye sürmez bile. Onun haricinde silindir cidarlarının yağlanması meselesi var sadece.Eğer araçta yağı silindiri yağlayacak şekilde püskürten mekanizma yoksa krank milinin karterdeki yağa çarpması ile yağlama hemen sağlanmaya çalışılır. En büyük meselede bu zaten ilk bir kaç saniye (özellikle marş esnasında) silindir cidarları yağsız olduğu için aşınmanın büyük kısmı bu aralıkta oluyor.Bunun önüne geçmek içinde dediğim gibi silindire yağ püskürten uçlar kullanılıyor.
Özetlemek gerekirse Turbo dahil yağlama marşa bastığınız anda başlar ve sistem yağsız kalmaz.Lakin soğuk motora yüklenmek doğru değildir.Bunun sebebide ideal çalışma ısısına gelip yeterince genleşmeyen yani tam yerini bulmayan parçaları zorlamamaktır.Siz hemen ısınan pistona bağlı görece soğuk krankı zorlarsanız yerine oturmayan sistemi zorlamış olursunuz dolayısı ile çalışma ısına gelinceye kadar aşırı zorlamamak gerekiyor motoru.
Hocam,
öncelikle vermiş olduğunuz teknik bilgilerden dolayı teşekkür ederim,
çok güzel ve ayrıntılı açıklamışsınız, bende 2011 yılına kadar Sivasta yaşayan ve - 38 leri gören birisi olarak yaşadığım tecrübelere dayanarak yorum yaptım, tabiki de 1- 2 dk. yağsız çalışan bir motor biter, verdiğim sürelerden kasıt, motorun tamamen homojen yağ ve kısmi ideal bir ısı dengesiyle yola çıkmasını sağlamak içindi, bundan önceki aracım 1.2 TSI jetta idi ve özellikle ilk çalıştırmada turbonun yağlaması için 30 sn sonra hareket edin diye yazıyordu, belki benzinli motor olduğu için olabilir, bilmiyorum, yine uzun yol dönüşü 30 sn. sonra stop edin diye uyarı vardı, bunlar normal iklim koşullarında idi, işin içine birde Sivas'ın kış durumu girince, maalesef bu sürelerde motorun sesi normale dönüyordu...
Dediğiniz gibi hemen hareket edilirse hiçbir sorun yaşanmayabilir, olayın tekniği de bu olabilir, ama kendi adıma ciddi rakamlara araç alıp, yazın 20-30 sn- kışın ise 1-2 dk. rolantide çalıştırmak belki biraz yakıt giderini artırır ama psikolojik olarak beni daha iyi hissettiriyor...