Aracın rölantide ısınması hakkında bilgi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan alsh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tüm dönütler için teşekkür ederimmm...:eyv
 
kontak açılır..
serv vs..ışıkları sönene kadar beklenir..1 sn falan..

sonra kontak çevrilir..
basılır gidilir

hehe
 
kontak açılır..
serv vs..ışıkları sönene kadar beklenir..1 sn falan..

sonra kontak çevrilir..
basılır gidilir

hehe

En iyisi... hihi
 
yaz kis beklemeye gerek yok hersey yolundaysa arac sesinden belli olur zaten
 
yolda giderken olmuyo mu peki bu usta

Hocam, sabaha kadar motor içindeki yağ kartere süzüldüğü için, sabah ilk çalıştırmada karterde toplanmış olan yağ, motorun ilk hareketiyle ve yağ pompası aracılığı ile motoru yağlamaya başlar, özellikle bizim araçlar turbolu olduğu için turboda yağlanmış olur, bu süre tahmini 20- 30 sn. gibidir, ama kışın yağ soğuktan iyice yoğunlaştığı ve akışkanlığı azaldığı için soğukluk derecesine göre 1-2 dk. olabilir...
 
Hocam, sabaha kadar motor içindeki yağ kartere süzüldüğü için, sabah ilk çalıştırmada karterde toplanmış olan yağ, motorun ilk hareketiyle ve yağ pompası aracılığı ile motoru yağlamaya başlar, özellikle bizim araçlar turbolu olduğu için turboda yağlanmış olur, bu süre tahmini 20- 30 sn. gibidir, ama kışın yağ soğuktan iyice yoğunlaştığı ve akışkanlığı azaldığı için soğukluk derecesine göre 1-2 dk. olabilir...

Hocam 1-2 dakika bir motor yağsız çalışırsa o motoru kucağımıza alırız.Ki yağlar daki en düşük çalışma sıcaklığı -17 derece dir (o yağların üzerindeki 0W --- değeri varya işte o )

Yeni araçlarda tek yönlü valfler vardır yağın kanallardan süzülmemesi için yağ kartere geri dönmez tamamen.Siz marşa bastığınız anda yağ pompası çalışmaya başlar ve sisteme yağ basar ve bu bir iki saniye sürmez bile. Onun haricinde silindir cidarlarının yağlanması meselesi var sadece.Eğer araçta yağı silindiri yağlayacak şekilde püskürten mekanizma yoksa krank milinin karterdeki yağa çarpması ile yağlama hemen sağlanmaya çalışılır. En büyük meselede bu zaten ilk bir kaç saniye (özellikle marş esnasında) silindir cidarları yağsız olduğu için aşınmanın büyük kısmı bu aralıkta oluyor.Bunun önüne geçmek içinde dediğim gibi silindire yağ püskürten uçlar kullanılıyor.

Özetlemek gerekirse Turbo dahil yağlama marşa bastığınız anda başlar ve sistem yağsız kalmaz.Lakin soğuk motora yüklenmek doğru değildir.Bunun sebebide ideal çalışma ısısına gelip yeterince genleşmeyen yani tam yerini bulmayan parçaları zorlamamaktır.Siz hemen ısınan pistona bağlı görece soğuk krankı zorlarsanız yerine oturmayan sistemi zorlamış olursunuz dolayısı ile çalışma ısına gelinceye kadar aşırı zorlamamak gerekiyor motoru.
 
Soğuk motora verilecek zarar İlk marş da gaz vererek aracı çalıştırmaktır o ilk saniyelerde motorun çevirdiği 2000---3000 devir motorun canını okur
 
Bence oyle bir iki dakika beklemeye gerek yok. Sogukta calistirirsam ben 10 saniye belki ya bekler ya beklemem. Ama tabiki motor daha sogukken 2000 i gecmemeye calisirim. Ama bir iki dakika bekleyeceime arac bin devirde kaldirir 1.500 gibi ikiye atar ufak ufak giderim

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yakinda bir kac dusuncem var. Kamerayi vs ayarlayip yag filtresini cikarip araci çalıştırıp 10 20 saniye video çekecem. Yag filtresine yag nasil geliyor nasil gidiyor ilk calistirmada hemen geliyormu vs. Bakmak lazim

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst