Aracimla 2012 yazin kaza gecirdim airbaglar acilmadi

Airbag açılması için özel bir kaza yöntemimi geliştirmek lazım anlamadım şimdi. Bencede açılmalı arabamda 6 airbag var diye güveniyorum sonuçta ön açılmaz yan açılır. Bi ara belki duymuşsunuzdur hyundai i30 metrelerce takla atıyor ve 10 hava yastığından bir tanesi bile açılmamıştı baya çalkalanmıştı ortalık hatta hyundai resmi olarak açıklama yapıp sensörlere denk gelmediği için açılmadı diye garip !!! bir yazı yayınlamıştı. Kaza anında aklımızda olsunda sensör yerinden vuralım bari !!!

Resmi açıklama burada,

Hyundai

37485110150434198552240.jpg


Picture008.jpg
 
Tırın altına girdikten sonra isterse 10 milyon tane hava yastığı açılsın, hiçbir işe yaramaz.
Belli ki sizin kazada önden darbe yeteri kadar G kuvvetine mahruz kalmamış ve sensörler şoklamamış. SRP tip hava yastığına sahipseniz ve kemeriniz takılı değilse, patlamaz; fakat siz taktığınızı iddia etmişsiniz, bu durumda başka bir cevap kalmıyor.
Sevdiğim bir arkadaşım geçtiğimiz yıl Akfırat tarafında benzer şekilde Corvette'siyle kaza yaptı, onunda sonuç aynıydı, yani marka kıyaslaması yapılması hoş olmaz.
Geçmiş olsun.
 
Benim bir tanıdığımda şöyle anlattı . Kaldırıma tekerleri çok hızlı vurmuş , patlamışlar .
Garip...
 
​Geçmiş olsun.
 
Benim bir tanıdığımda şöyle anlattı . Kaldırıma tekerleri çok hızlı vurmuş , patlamışlar .
Garip...

Patlar, çünkü sensörlerin görevi zaten budur. Momentum ve açısı doğrultusunda ilerler herşey.
Tabi bu durumda şu da düşünülebilir: Bir arabayı yukarıdan aşağıya atıp arkasından da iple bir yere tutturduğumuzda ip bitip arabayı birden çekince hava yastıkları yine patlar.
Mühendisler bunu hız iletimi ne ile sağlanıyorsa oradan alınan veriyle karar veren bir mekanizma geliştirmiştir. 80 li yıllar daki sistemle 2000 lerin sistemi çok farklı.
 
Önden sert bir darbe gorunmuyor yandan tampon açılmıs görunuyor aırbag lerın acılmaması bencede normal
 
Emniyet kemeri dışında bir şeye güvenmem...
Sanada geçmiş olsun ,Allah korumuş...
 
bende zamanında orta refüjda bi 40 metre gidip 2 agaç devirip tekrar refüj başına çarpıp yola düşmüştüm airbag adına bir şey yoktu :D
img00061201201051253.jpg
img00064201201051254.jpg
img00063201201051254.jpg
img00062201201051254.jpg
 
sağlam darbe alması lazım. fotoğrafa göre açılmaması normal. bildiğim kadarıyla ayaklarının ön tarafında (pedalların orda) sensör oluyo darbeyi onlar algılıyo. büyük geçmiş olsun.
 
renolarda bakıyorum kazalarda hep burnu bile kanamadan kurtulmuş insanlar niye airbag açmadı diye kızıyorlar. hatta dava açanı bile var. birde civicleri düşünün sert fren yaptı diye airbagi açılan civic var.

böyle bir durum daha mı güzel? burnun bile kanamadan bir araçtan çıkıyorsan. o araç olmuş demektir. çoğumuz kazalarda aslında hiçte sert olmayan darbeleri sert zannediyoruz. yeterli g kuvveti oluşmamış kazada niye açılmadı diyoruz. aslında genelde açılmaması normal. renault bu konuda hep 5 yıldız alan bir şirket. hemde ençok aracıyla 5 yıldız alan 1nci şirket bu konularda.

sizin hata sandığınız şeyler çoğu zaman aslında doğru olanı.

mesela 12 yaşındaki ss clio rs ile selçuk arkadaşımız bir kaza atlatmıştı. 12 yaşındaki renault yani yaşlı sayıllabilecek araç airbagleri anında açtı. üstelik o araç hiç değişensiz toplandı. çünkü kaza sertti. yeterli basınç oluştu ve açıldı. selçuk sadece suratı kızararak bu kazada araçtan kurtuldu. takla atmasına rağmen kasası ezilmedi. kokpit ezilmedi. tavan dahi sağlamdı.
 
Geri
Üst