19'umun Fan Klima Marş 3'lüsüne Gücü Yetmiyor.

​Bencede aküden değil bi şarj dinamosuna baktırın derim
 
​Bencede aküden değil bi şarj dinamosuna baktırın derim

Çok düşündüm şarj dinamosunu da 10 dakika dinlenince kendine geliyor. Asit yoğunluğu konusu daha mantıklı geldi de yine bir baktıracağım üstad sağolasın.
 
Son düzenleme:
bndde stop etme sorunu var dı araba normal yolda giderken stop ediyordu durduk yer ama bnd lpg yok arıxayı buluncaya kadar pek cok şey değiştirdim düzeldi ama buluncaya kadar pek cok şey değiştirdim...kısaca anlatayım
bnm araba 2000 model 1.6 rne 107 binde hiç lpg takılmamış
sizin araba kaç model kaç bin km bilmiyorum ama bnm yaptığım şu
benzin filitresini +enjektör temizliği+boğazkelebeği temizliği +fan arızalı olup olmaması + birde ismini tam bilmiyorum kaputu acınca direk karşınıza1,2 soket girişi var motorun üzerinde görünür yerde onların arızalı olmaması gerekiyor bu sepeblerden dolayı yapabilir......

bn bunları yaptım şimdi hiç bir sorun ve stop etme sorunu kalmadı .......

bu değiştirdiğim parçaların hepsi ve devir daim pompası olmak üzere....bnm ustaların dediğine göre arabanın ilk fabrikdan cıktığında üzerinde olan parşalrıymış bnden önceki araç sahipleri hiç bir bakımını yaptırmamışlar bn 3 sahibiyim şu gayet iyi durumda çekişide güzel....fena değil

sizin aracaın öazlelikleri ne tam olarak........
 
sarj dinamosuna bi baktir aku ile alakasi yok bunlarin bu arabalarda tam bilmiyorum ama 100 ampere yakin bi sarj dinamosu var araba calisirken akuye ihtiyac olmuyo yani istersen kutuplarini cikar
 
bndde stop etme sorunu var dı araba normal yolda giderken stop ediyordu durduk yer ama bnd lpg yok arıxayı buluncaya kadar pek cok şey değiştirdim düzeldi ama buluncaya kadar pek cok şey değiştirdim...kısaca anlatayım
bnm araba 2000 model 1.6 rne 107 binde hiç lpg takılmamış
sizin araba kaç model kaç bin km bilmiyorum ama bnm yaptığım şu
benzin filitresini +enjektör temizliği+boğazkelebeği temizliği +fan arızalı olup olmaması + birde ismini tam bilmiyorum kaputu acınca direk karşınıza1,2 soket girişi var motorun üzerinde görünür yerde onların arızalı olmaması gerekiyor bu sepeblerden dolayı yapabilir......

bn bunları yaptım şimdi hiç bir sorun ve stop etme sorunu kalmadı .......

bu değiştirdiğim parçaların hepsi ve devir daim pompası olmak üzere....bnm ustaların dediğine göre arabanın ilk fabrikdan cıktığında üzerinde olan parşalrıymış bnden önceki araç sahipleri hiç bir bakımını yaptırmamışlar bn 3 sahibiyim şu gayet iyi durumda çekişide güzel....fena değil

sizin aracaın öazlelikleri ne tam olarak........

Üstad konuyu açarken de bahsetmiştim. Renault 19 1.6 RT 96' LPG Klima Karbüratör, özellikle belirtmeliyim ki karbüratörlü. Paylaşım için teşekkür ederim. Sorun çözüldü. En sonda anlatacağım.
 
sarj dinamosuna bi baktir aku ile alakasi yok bunlarin bu arabalarda tam bilmiyorum ama 100 ampere yakin bi sarj dinamosu var araba calisirken akuye ihtiyac olmuyo yani istersen kutuplarini cikar

:) Üstad o kadar da olduğunu sanmıyorum ama yine de deneyeceğim. :) Sorun çözüldü. En son anlatacağım.
 
Arkadaşlar kaç aydır uğraşıyordum sonunda Adana'ya gitmeden Kadirli'de halletmeyi başardım.

Tekrar etmemde fayda var, aracım Renault 19 1.6 RT 96' LPG Klima Karbüratör.

Araç fan çalışınca stop ediyor ve tekrar marş bastığında ateşleme yapmamasından yola çıkarak hep aküden olduğunu düşündük. Hatalıymışız. Aküden değil diyen arkadaşlar haklıymış ama bu sefer de bu marş dinamosundandır diyerek yanıldılar.

Bugün bir elektrikçi tavsiye ettiler gittik. Sorunun karbüratörde olduğunu söyledi. Pis hava karışımından stop edebileceğini, karbüratördeki gaz uçmadan da ateşleme yapmayacağını söyledi. Karbüratör kapağını kaldırdığımızda 2 adet lpg hortumu var. Dibi silikonlu tutkallı. Oradan hava geçmemesi gerekiyormuş. Tutkal yenilendi. Sorun çözüldü.

Motor kapak contası değişimi sonrası Atiker'e gidip gaz ayarı yaptırdım. Usta karbüratördeki hava kaçağını silikonlamak yerine hava hortumunu bantla komple kapatarak ayar yaptı. Daha önce de forumda paylaşmıştım:
http://www.renaultfanclub.com/renau...ator-hortumuna-takilan-bant-ne-ise-yarar.html

Oysa orası yarım kapatılmalydı. Tam kapatılması normal lpg'de diyen arkadaşlarım yanıldılar. Üstelik klima açılınca rölanti düşer diyen arkadaşlarım da yanıldı. Ben de şunu yeni öğrendim, enjeksiyonlu motorlarda rölantinin kıpırdamaması normal ancak Renault 19 1.6 RT yani karbüratörlü klimalı araçlarda rölanti müşürü klima devreye girdiğinde rölantiyi arttırır. Normalde benzinde 8.5 rölanti klimada 14 oluyor, lpgde normalde 10 olan rölanti klima ile 12 oluyor. Standart bu.

Akü gücüne gelince şimdi Renault 19 1.6 RT standart 60 Amper ancak lpg kitinden dolayı 72 tavsiye ediliyor. 72 Amper tavsiye eden arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ancak akü bu şekilde 1-2 sene daha idare eder, akü bitince 72'lik Mutlu alacağım. Delphiye güç yetmez.

Foruma katkısı olan herkese çok ama çok teşekkür ediyorum, tartışa tartışa bulduk herşeyi. Kadirli'ye kapandık kaldık, sizlerle görüşmesek heralde hurdaya çıkarırdım... Çok teşekkürler iyi forumlar... :)
 
İyide arkadaşım benim anlamadığım karbüratör kirinin marşa ne etkisi var hadi tamam marşa basınca araba çalışmıyor desen amenna kabul ederim 10 dk bekliyorum öyle basıyorum ancak kendini toparlıyor demiştin
marşı kaldırmıyor demiştin marş elektrikle alakalı senin çözüm noktan ise yakıt sistemi ile alakalı ben bir şey anlamadım bu işten

marş almıyor dersen tamam yakıttan veya yakıt karışımında dengesiz havadan ama marş basmıyorsa elekterik sorunudur

her neyse sorun çözülmüş ya geçmiş olsun kazasız belasız binmek nasip eylesin inşallah
 
İyide arkadaşım benim anlamadığım karbüratör kirinin marşa ne etkisi var hadi tamam marşa basınca araba çalışmıyor desen amenna kabul ederim 10 dk bekliyorum öyle basıyorum ancak kendini toparlıyor demiştin
marşı kaldırmıyor demiştin marş elektrikle alakalı senin çözüm noktan ise yakıt sistemi ile alakalı ben bir şey anlamadım bu işten

marş almıyor dersen tamam yakıttan veya yakıt karışımında dengesiz havadan ama marş basmıyorsa elekterik sorunudur

her neyse sorun çözülmüş ya geçmiş olsun kazasız belasız binmek nasip eylesin inşallah

Biraz karışık oldu galiba. Daha iyi anlamak için sorunu 2'ye bölelim. 1. arabanın stop etme sorunu, 2. sıcakken çalışmama sorunu.

Arabanın Stop Etme Sorunu:

Klima ve fan çalıştığında aracın stop etmesi ustanın karbüratörde kaçak olduğunu farkedip ağzını komple bantlayarak geçici çözüm üretmesinden kaynaklanıyor. Hava motora kaçaklardan geçiyor, gaz ayarı da buna göre yapılmış olduğundan araç çalışıyor fakat klima ve fan çalıştığında yeterli ve temiz hava gelmediğinden stop ediyordu. Karbüratördeki kaçakları onardık, bandı 3/4 oranında yapıştırdık. Gaz ayarı yaptık ve stop etme sorunu çözüldü.

Araç sıcakken çalışmama sorunu:

Kırmızı ışıkta öğle sıcağında klima ve fanı çalışmış sıcak bir halde iken motor, ayağımızı gazdan çekinde stop ederdi. Stop etme sorunu çözdükten sonra akaryakıt istasyonunda motoru durdurduktan sonra tekrar hareket etmek istediğimizde çalışmama sorunuyla tekrar karşılaşır olduk. Uzun araştırma sonucu marş otomatiğini değiştirerek sorunu çözdük.

Dolayısıyla karbüratör ve marş iki farklı sorun, birbirleriyle ilgisi yok, sadece aynı zamanda sorun çıkarmaları yanılttı bizi... Çok şükür şimdi canavar gibi, iyi dileklerin için teşekkürler... :)
 
Geri
Üst