- Katılım
- 5 Eki 2012
- Mesajlar
- 10
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
merhaba. 2011 yılında satın aldığım aracımda naçizane 6 yıllık tecrübelerimi paylaşmak istedim...
1- araç benzinde çalışmıyordu; tam istediğim gibi olmasa da karbüratör bakımıyla halledildi ve lpg beyin değişimiyle yakıt durumu ve rölanti vs düzenli olarak kullanılmaya başlandı. haftada en az 1 defa benzinle çalıştırıp yürütüyorum. lpg beyni aldesa taktırdım; memnunum. şehiriçi 35-40krş şehir dışında hıza bağlı olarak 20-25 krş yakıyor.
2- yakıtı kontrol altına almak için özel bir buji ve kablo kullanıyorum;
bujiler bosch 0242245574 kodlu iridyum buji kullanıyorum(http://www.oto-parca.net/0242245574-IRIDYUM-ATESLEME-BUJISIWR5KI33S,PR-72.html ) 15.000-17.000km dayanıyorlar...
kablolar ünüvar marka 0166165lpg - 0134481lpg kabloları kullanıyorum. 7000km-10.000km civarı dayanıyor.
3- benzinli çalışmak için üretilen fakat lpg kullanımından dolayı aşırı ısınan motor hararete yatkın oluyor; bu konuda da çok sıkıntı yaşadığım için termostatı r9 dizel modeline uygun olan 83 santigrat derecelik olanla değiştirdim. radyatör standart model takıldı fakat radyatör fanı tempra fanı takıldı; çok güçlü ve mükemmel soğutuyor MaşaAllah, tavsiye ederim...
4- fan ve hararet muşiri orjinal valeo bulmaya çalışın. diğerleri sorun çıkartıyor.
5- distribütör kapağı ve tevzi makarası temiz ve bakımlı olmalı.
6- motor yağı olarak petrol ofisi maxima 10-40lpg yağ kullanıyorum. 10.000km de bir filtreyle birlikte değişim yapıyorum; yağ çok fazla kararmamış oluyor. çünkü bu yağın parlama ve yanma derecesi çok yüksek. yani diğerlerine göre daha dayanıklı.
7- yedek su deposunun temizliği ve antifirizin oranı çok önemli; hortum veya benzeri yerlerde görülemeyen veya bulunamayan su eksiltme varsa büyük ihtimalle motor altındaki tapalardandır. ben en sonunda onları değiştirerek çözüm bulabildim. ayrıca yedek su deposunun kapağı da kahverenkli olan modelden olmalı; kapağın içindeki siyah contayı çift takıyorum
8- iç aydınlatmayı komple beyaz led sofit ampullerle değiştirdim; çok şık oluyor. arka kapılar açıldığında ışık olmadığı için tavan döşemesi içinden tam ortaya bir tavan lambası taktırdım; ek ışık lazım olduğunda üzerindeki tuşuyla kendimiz açıp kapatıyoruz.
9- ön farları depo marka olanlarla daha yeni değiştirdim, gayet güzel oldu. sentinel xenon h4 (kısa-uzun) h1 osram halojen ampuller (ortadaki uzunlar) takıldı.
10- valeo orjinal sis farları çürümüştü; çok pahalı olduğu için lada vegaya ait olan neredeyse birebir aynı olanlardan taktırdım; mükemmel oldu.
11- arka stoplar solmuştu, pleksan aldım. 1-2 gün içinde dökülmeye başlayınca farba olanlarla değiştirdim. 3 yıldır çok güzel, solma falan yok...
12- sislerin yanına gündüz ledi taktırdım; beyaz park ışıklarıyla birlikte yanıyor. tampondaki küçük aralıklara çok yakıştı.
13- aracı aldığımda iç döşemenin altı tamamen amerikan brandayla kaplıydı. gerçekten ses ve yalıtımı çok etkiliyor, temizliği kolaylaştırıyor.
14- gösterge ışıkları yanmıyordu, ampullerin birkaç tanesi değişince daha iyi oldu.
yukarıda yazdıklarım birebir denenen ve şu anda kullandığım şeylere ait bilgilerdir. detay sormak isteyenlere cevap vermeye çalışırım. benim de halen çözemediğim bazı şeyler var.
1- aracı aldığımdan beri silecek motorunun ilk devresi takılıyor diğer devrelerde en düşük hızda çalışıyor. aynısını bulamadım. motorun şekli şimdi üretilmeyen ters bir şekilde. doblo veya r19 unki aynı motormuş. onlardan alıp soketlerini değiştirerek yapılabilirmiş. bu kıştan önce deneyeceğim..
2- şöfor koltuk kızağı laçkalaştığı için değiştirmek istiyorum. hangi aracın şöfor koltuğunun uyduğunu araştırıyorum; yeni model bir koltuk bulunca inşaAllah onuda değiştirmeyi düşünüyorum. bilen varsa yazsın lütfen.
3-arka silecek gayet güzel çalışıyor fakat eski ve biraz paslı. ayrıca içindeki yay gevşediği için çok iz bırakıyor. bunu yerine takılabilecek bir silecek kolu varsa bilen yazsın; onu da değiştirelim
şimdilik aklıma gelenler bunlar; selametle kalın...reno
reno
reno
1- araç benzinde çalışmıyordu; tam istediğim gibi olmasa da karbüratör bakımıyla halledildi ve lpg beyin değişimiyle yakıt durumu ve rölanti vs düzenli olarak kullanılmaya başlandı. haftada en az 1 defa benzinle çalıştırıp yürütüyorum. lpg beyni aldesa taktırdım; memnunum. şehiriçi 35-40krş şehir dışında hıza bağlı olarak 20-25 krş yakıyor.
2- yakıtı kontrol altına almak için özel bir buji ve kablo kullanıyorum;
bujiler bosch 0242245574 kodlu iridyum buji kullanıyorum(http://www.oto-parca.net/0242245574-IRIDYUM-ATESLEME-BUJISIWR5KI33S,PR-72.html ) 15.000-17.000km dayanıyorlar...
kablolar ünüvar marka 0166165lpg - 0134481lpg kabloları kullanıyorum. 7000km-10.000km civarı dayanıyor.
3- benzinli çalışmak için üretilen fakat lpg kullanımından dolayı aşırı ısınan motor hararete yatkın oluyor; bu konuda da çok sıkıntı yaşadığım için termostatı r9 dizel modeline uygun olan 83 santigrat derecelik olanla değiştirdim. radyatör standart model takıldı fakat radyatör fanı tempra fanı takıldı; çok güçlü ve mükemmel soğutuyor MaşaAllah, tavsiye ederim...
4- fan ve hararet muşiri orjinal valeo bulmaya çalışın. diğerleri sorun çıkartıyor.
5- distribütör kapağı ve tevzi makarası temiz ve bakımlı olmalı.
6- motor yağı olarak petrol ofisi maxima 10-40lpg yağ kullanıyorum. 10.000km de bir filtreyle birlikte değişim yapıyorum; yağ çok fazla kararmamış oluyor. çünkü bu yağın parlama ve yanma derecesi çok yüksek. yani diğerlerine göre daha dayanıklı.
7- yedek su deposunun temizliği ve antifirizin oranı çok önemli; hortum veya benzeri yerlerde görülemeyen veya bulunamayan su eksiltme varsa büyük ihtimalle motor altındaki tapalardandır. ben en sonunda onları değiştirerek çözüm bulabildim. ayrıca yedek su deposunun kapağı da kahverenkli olan modelden olmalı; kapağın içindeki siyah contayı çift takıyorum

8- iç aydınlatmayı komple beyaz led sofit ampullerle değiştirdim; çok şık oluyor. arka kapılar açıldığında ışık olmadığı için tavan döşemesi içinden tam ortaya bir tavan lambası taktırdım; ek ışık lazım olduğunda üzerindeki tuşuyla kendimiz açıp kapatıyoruz.
9- ön farları depo marka olanlarla daha yeni değiştirdim, gayet güzel oldu. sentinel xenon h4 (kısa-uzun) h1 osram halojen ampuller (ortadaki uzunlar) takıldı.
10- valeo orjinal sis farları çürümüştü; çok pahalı olduğu için lada vegaya ait olan neredeyse birebir aynı olanlardan taktırdım; mükemmel oldu.
11- arka stoplar solmuştu, pleksan aldım. 1-2 gün içinde dökülmeye başlayınca farba olanlarla değiştirdim. 3 yıldır çok güzel, solma falan yok...
12- sislerin yanına gündüz ledi taktırdım; beyaz park ışıklarıyla birlikte yanıyor. tampondaki küçük aralıklara çok yakıştı.
13- aracı aldığımda iç döşemenin altı tamamen amerikan brandayla kaplıydı. gerçekten ses ve yalıtımı çok etkiliyor, temizliği kolaylaştırıyor.
14- gösterge ışıkları yanmıyordu, ampullerin birkaç tanesi değişince daha iyi oldu.
yukarıda yazdıklarım birebir denenen ve şu anda kullandığım şeylere ait bilgilerdir. detay sormak isteyenlere cevap vermeye çalışırım. benim de halen çözemediğim bazı şeyler var.
1- aracı aldığımdan beri silecek motorunun ilk devresi takılıyor diğer devrelerde en düşük hızda çalışıyor. aynısını bulamadım. motorun şekli şimdi üretilmeyen ters bir şekilde. doblo veya r19 unki aynı motormuş. onlardan alıp soketlerini değiştirerek yapılabilirmiş. bu kıştan önce deneyeceğim..
2- şöfor koltuk kızağı laçkalaştığı için değiştirmek istiyorum. hangi aracın şöfor koltuğunun uyduğunu araştırıyorum; yeni model bir koltuk bulunca inşaAllah onuda değiştirmeyi düşünüyorum. bilen varsa yazsın lütfen.
3-arka silecek gayet güzel çalışıyor fakat eski ve biraz paslı. ayrıca içindeki yay gevşediği için çok iz bırakıyor. bunu yerine takılabilecek bir silecek kolu varsa bilen yazsın; onu da değiştirelim

şimdilik aklıma gelenler bunlar; selametle kalın...reno


