1.5 DCİ Motor Modifiyesi ( K9K )

Renault Clio 1.5dCi 2006 Alize; Ne önerirsiniz ? motoru şuanda çok güzel yürüyor fakat biraz daha iyisi olabilir honda civic'lerle kafa kafaya gidilmiyor :)

Fiyatıyla beraber güzel bi toplama önerirseniz sevinirim. pek anlamamda ve yakıt konusuda fırlamasın.
 
170 binde 85 lik fulence e neler yapabiliriz sağlıklı şekilde maddiyat çok olmamak kaydıyla
 
Bu chip tuning'in araca herhangi bir zararı varmı acaba. Benim fluence 90 hp. Chip attırırsak kaç hp olur.
 
Araca herhangi bir zararı yok. emisyon değerleri değişeceği için çevreye bir miktar daha zararı olacaktır. Muayenede vs. sorun olmaz merak etmeyin. 2 tip beyin var 90lık fluencelerde birisinde +20-22 ps civarında güç artışı olurken diğerinde +30 ps oluyor. Araç geldiğinde netleşir.
 
Merhabalar, izmirden yazıyorum. Aracım 2007 scenic exception, k9k728 motorlu 100 hp.
Problem aracımın çekişi çok düşüktü ve arada kesilerek duman atıyordu. Egr yi söktük, tıkanmış ve 2-3 mm açık olarak kilitlenmiş :-( iptal edilmeden temizlendikten sonra araç biraz rahatladı . Ama hala çekiş düşük bence. Şu anki sorun 5.vites tam gazda enjeksiyon sistemini kontrol edin mesajı veriyor.araç kesiliyor.110-130 km civarı. Gazı bırakınca normala dönüyor.Bilgisayara bağlandığında turbo basıncı max değeri aştı diyor. Basıncını ölçtüm 5. viteste dip gazda 1.5 bara çıkıyor çıkmıyor. Sorunum hakkında bilgisi olan varmı acaba. Teşekkürler
 
Manifoldu basınç sensörü bozuk olabilir, turbo vgt selenoidi takılı kalmış olabilir. Sizin araç en fazla 1.2 bar olmalı
 
birkaç gündür epey ugraştım. vakum hatlarına T ile harici monometre bağladım. Aracada OBD sine elm27 bağlayıp basınç sensorunun degerlerını karsılastırdım. paralel gıdıyorlar. vgt selenoidi hareket ediyor. Zaten monometrede basınç değeri gaza basma miktarına göre devırden bagımsız değişiyor.
İzmirde bir turbocuya gosterdım. 1-2 gun ıncelemek lazım dedı. bana soylenen araç çalıştığında rölantide vgt selenoidinin sonuna kadar çekmesi gerekirmiş. benimkisi cok az cekıyor. anca vakumu elektrovanayı devredısı bırakıp dırek baglarsam sonuna kadar cekıyor.ama zaten buda tam tersı bır durum. sonuna kadar cekmedıgı halde 1.5 barlara cıkıyor, bıde cekse bır yerlerı patlatıcaz herhalde.
İzmirde bu konuda bana yardımcı olabilecek birisi varmıdır acaba.
Sorumu burada sormamın sebebı tuning konularıyla ilgilenenler turbo basıncı konularında daha bir ilgili ve bilgili oluyorlar.

Vakum pompası cıkısı: -15psi
Turbo elektrovana cıkısı (dip gazda) min:-10psi
 
konuyu hortlaşmış olucam ancak başel deki yazılım ın uygulama fiyatını bilen varmı ?
 
Geri
Üst