1.5 Dci mazot marka tecrubeleriniz

Ben biraz teknik bilgi vereyim. Petrol mamulu yakitlarin yogunlugu dustukce yakit vizikotisesi de duser yani yakit incelir. Bunlarla birlikte yogunluk dustukce yakitin kaloriside duser. Petrolden elde edilen yakitlarin bilindik kismini ornekliyecek olursak kalorifer yakiti fueloil agir bir yakittir ve kalorisi cok yuksektir benzin ise hafif bir yakittir ve kalorisi azdir. Buyuzden benzinli araba lt bazinda daha cok yakar dizel araca gore. Baska bir taraftan hafif yakiti elde etmek daha zordur bu yuzden daha pahali olur. Yakitin kalitesini kesinlikle menzille kiyaslamayin bu yuzden. Son 15 yildir uretilen dizel otomobillerin hicbiri agir dizel yakmaya uygun degil enjektorlerinizi kitler kalirsiniz. Kalori oran daha yuksek ucuz yakit koyuyorsunuz araba ayni yakitla daha fazla km yapiyor diye kendinizi kar yapti sanmayin enjektor onarimi yada degisimi nekadar masraf aciyor bi arastirin sonra karar verin. Ayrica agir yakit kalori orani yuksek olmasina ragmen herzaman daha zor yanar aracinizdaki cekisin dusmesinin sebebide bu sebebden kaynaklaniyor.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Evet dogru ama sunu da eklemekte fayda var piyasadaki tum motorinler eurodizel standartinda olmak zorunda yani eskisi gibi hem kirsal motorin hem de euro yok artik.hepsi euro oldu bu yuzden firmalar motorinlerini katki ekleyerek farklilastirma yoluna gitti .baska bir deyisle sahtekarlik uckagit olmayan herhangi bir istasyondan alacaginiz herhangi bir motorin dahi eurodizel olacaktir daha dusuk kalite motorin uretilip satilmasi zaten yillardir yasak.
 
Ben biraz teknik bilgi vereyim. Petrol mamulu yakitlarin yogunlugu dustukce yakit vizikotisesi de duser yani yakit incelir. Bunlarla birlikte yogunluk dustukce yakitin kaloriside duser. Petrolden elde edilen yakitlarin bilindik kismini ornekliyecek olursak kalorifer yakiti fueloil agir bir yakittir ve kalorisi cok yuksektir benzin ise hafif bir yakittir ve kalorisi azdir. Buyuzden benzinli araba lt bazinda daha cok yakar dizel araca gore. Baska bir taraftan hafif yakiti elde etmek daha zordur bu yuzden daha pahali olur. Yakitin kalitesini kesinlikle menzille kiyaslamayin bu yuzden. Son 15 yildir uretilen dizel otomobillerin hicbiri agir dizel yakmaya uygun degil enjektorlerinizi kitler kalirsiniz. Kalori oran daha yuksek ucuz yakit koyuyorsunuz araba ayni yakitla daha fazla km yapiyor diye kendinizi kar yapti sanmayin enjektor onarimi yada degisimi nekadar masraf aciyor bi arastirin sonra karar verin. Ayrica agir yakit kalori orani yuksek olmasina ragmen herzaman daha zor yanar aracinizdaki cekisin dusmesinin sebebide bu sebebden kaynaklaniyor.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Emeğine ilgine sağlık. sağolasın
 
Evet ama bu dediginiz cevre kirliligine karsi yakitin icindeki sulfur oraniyla ilgili bir durum fueloil lerinde sulfur orani dusuruldu hsifo kullanimi yasak ulkemizde. Insanlarimiz ne yazikki biraz nasil olsa euro dizel diye kamyon yakitini arabada kullanir oldu.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ben biraz teknik bilgi vereyim. Petrol mamulu yakitlarin yogunlugu dustukce yakit vizikotisesi de duser yani yakit incelir. Bunlarla birlikte yogunluk dustukce yakitin kaloriside duser. Petrolden elde edilen yakitlarin bilindik kismini ornekliyecek olursak kalorifer yakiti fueloil agir bir yakittir ve kalorisi cok yuksektir benzin ise hafif bir yakittir ve kalorisi azdir. Buyuzden benzinli araba lt bazinda daha cok yakar dizel araca gore. Baska bir taraftan hafif yakiti elde etmek daha zordur bu yuzden daha pahali olur. Yakitin kalitesini kesinlikle menzille kiyaslamayin bu yuzden. Son 15 yildir uretilen dizel otomobillerin hicbiri agir dizel yakmaya uygun degil enjektorlerinizi kitler kalirsiniz. Kalori oran daha yuksek ucuz yakit koyuyorsunuz araba ayni yakitla daha fazla km yapiyor diye kendinizi kar yapti sanmayin enjektor onarimi yada degisimi nekadar masraf aciyor bi arastirin sonra karar verin. Ayrica agir yakit kalori orani yuksek olmasina ragmen herzaman daha zor yanar aracinizdaki cekisin dusmesinin sebebide bu sebebden kaynaklaniyor.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Ancak bunlar tamamen türkiye piyasasını göz ardı eden teorik bilgiler olduğundan bir iki hususta fikrimi beyan etmek isterim. Ülkemizde ne yazik ki yakit kalitesi istenilen seviyede değildir. Hatta aynı markanın iki farklı istasyonu arasında bile ciddi kalite farkı olabilmektedir. Menzil konusuna değinecek olursak, yakıttaki bazi kimyevi oranların menzili etkileyebildiğini hepimiz okuyoruz yada duyuyoruz. Bu nedenle cetirus paribus yani tum diger etkenler sabit olarak olaya bakacak olursak bu aslında markalar arasinda kalite karşılaştırması yapma imkanini bize sunmuyor. Bunu anca laboratuar testlerinden anlariz. Sizin belirttiginize göre uzun menzil giden yakıt kötü yakıt oluyor... bu da yanlış anlaşılabilecek bir görüş...
 
Totalden şaşmayin totalin yakıtı menzil ve sessizlik olarak çok iyi
 
Totalden şaşmayin totalin yakıtı menzil ve sessizlik olarak çok iyi

Total artık M-Oil'in oldu... Adamlar türkiye piyasasından çıktılar. Distribütörlüğü Demirören grubunun yani M-Oil'in... M-Oil den alabilirsiniz zira daha uygun olabiliyor. M-Oil'in özellikle demirören grubuna ait istasyonlarınin yakıt kalitesi gayet iyi... tavsiye ederim... opet yada shell e gore 30 kuruş indirimli... yaklaşık 20 bin km'dir M-oil kullanıyorum, sorun yaşamadım...
 
Geri
Üst