- Konuyu Başlatan
- #21
- Katılım
- 3 Eyl 2016
- Mesajlar
- 1,492
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
Ben biraz teknik bilgi vereyim. Petrol mamulu yakitlarin yogunlugu dustukce yakit vizikotisesi de duser yani yakit incelir. Bunlarla birlikte yogunluk dustukce yakitin kaloriside duser. Petrolden elde edilen yakitlarin bilindik kismini ornekliyecek olursak kalorifer yakiti fueloil agir bir yakittir ve kalorisi cok yuksektir benzin ise hafif bir yakittir ve kalorisi azdir. Buyuzden benzinli araba lt bazinda daha cok yakar dizel araca gore. Baska bir taraftan hafif yakiti elde etmek daha zordur bu yuzden daha pahali olur. Yakitin kalitesini kesinlikle menzille kiyaslamayin bu yuzden. Son 15 yildir uretilen dizel otomobillerin hicbiri agir dizel yakmaya uygun degil enjektorlerinizi kitler kalirsiniz. Kalori oran daha yuksek ucuz yakit koyuyorsunuz araba ayni yakitla daha fazla km yapiyor diye kendinizi kar yapti sanmayin enjektor onarimi yada degisimi nekadar masraf aciyor bi arastirin sonra karar verin. Ayrica agir yakit kalori orani yuksek olmasina ragmen herzaman daha zor yanar aracinizdaki cekisin dusmesinin sebebide bu sebebden kaynaklaniyor.
SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet dogru ama sunu da eklemekte fayda var piyasadaki tum motorinler eurodizel standartinda olmak zorunda yani eskisi gibi hem kirsal motorin hem de euro yok artik.hepsi euro oldu bu yuzden firmalar motorinlerini katki ekleyerek farklilastirma yoluna gitti .baska bir deyisle sahtekarlik uckagit olmayan herhangi bir istasyondan alacaginiz herhangi bir motorin dahi eurodizel olacaktir daha dusuk kalite motorin uretilip satilmasi zaten yillardir yasak.