1.5 Dci mazot marka tecrubeleriniz

Tabi isin bir de psikolojik boyutu da var.kendi aracimi kullanirken de bazen oo fisek gibi diyorum bazen de gitmiyor gibi geliyor.kosullar ayni oldugu halde.
 
Arkadaşlar bunu anca gittiğiniz menzil ile ölçebilirsiniz. Ben deneyerek farkı gördüm. Sürüş tarzınızı ve güzergahı değiştirmeden farklı marka yakıtları deneyin, ışık yanana kadar menzili karşılaştırın. Önemli olan rakamlardır zira rakamlar yalan söylemez.
 
3000 km kadar Shell kullandım, şimdi Aytemiz indirim kartım var, 5000 km'dir bu markadan kullanıyorum, pek bir farklılık görmedim.
 
Lukoil için yorumu olan var mı ? taraftar kartıyla indirimli alınabiliyor !!!
 
Arkadaşlar, mazotu hangi markadan aldığınız değil, hangi istasyondan aldığınız önemlidir. Örneğin, Ankara'da Mehmetçik Vakfı'nın ve Bağlıca'daki Opet istasyonundan aldığım mazot ile 820-840km giderken, M-Oil'den aldığım mazot ile 930km yol yapıyorum. İşte kalite farkı budur... Gerisi hikaye. Su oranı fazla olan yakıt az gider... Bunu deneyerek anlayabilirsiniz.

Hocam bende Ankara Mehmetçik Vakfı Opet ten alıyorum benzini ve başka bir yerden almadım hiç ilk benzin dışında. Diğer istasyonlardan aldıysanız kıyaslayabilirmisiniz size zahmet? Verdiğim para Mehmetçik Vakfı na gitsin diye aldım ordan şimdiye kadar.
 
Hocam bende Ankara Mehmetçik Vakfı Opet ten alıyorum benzini ve başka bir yerden almadım hiç ilk benzin dışında. Diğer istasyonlardan aldıysanız kıyaslayabilirmisiniz size zahmet? Verdiğim para Mehmetçik Vakfı na gitsin diye aldım ordan şimdiye kadar.

Eskişehir yolundaki diger opet ile daha fazla yol gidiyorum. Mehmetcik Vakfını kötülemek istemiyorum ancak yakıtları iyi degil. Mesela baglicadaki opet de aynen mehmetçik vakfi opet gibi daha az gidiyor. Mesa'nin oradaki M-oil ile 900 950 arası yol gidebiliyorum aynı şartlarda...
 
Benim kendi deneyimim petrol ofisinde az yol yapıyor, opette çok yol yapıyor ama motorun sesi artıyor. Ne zamandır yaşadığım yerde Shell yoktu şimdi tayin olduğum yerde var, 2012 2013 yıllarında Shellden çok memnundum tekrar depo bitince Shellden devam edicem
 
Şehir içi kullanımda Shell V-Power Diesel son derece atik ve güçlü oluyor ancak FuelSave'e göre biraz yakıtı arttırıyor (kendi deneyimim V-Power 5.0lt/100km, FuelSave 4.3lt/100km). Ancak FuelSave aracın en az 20hp gücünü öldürüyor gibime geldi, motor tepkisizleşiyor. Bundan dolayı uzun yolda Shell FuelSave, şehir içinde V-Power tavsiye ederim, çok güzel bir kombinasyon oluyor.
 
total exelium, po prodizel, shell nitro kullandım. son 3-4 yıldır nitroyla (önceden gtl deniyordu) devam ediyorum

nitro'ya geçince: ses-sarsıntı azaldı, menzil düştü, çekiş arttı, ivmelenme arttı, alt devirlerde güç arttı

kısaca nitro performans yakıtı
 
Son düzenleme:
Ben biraz teknik bilgi vereyim. Petrol mamulu yakitlarin yogunlugu dustukce yakit vizikotisesi de duser yani yakit incelir. Bunlarla birlikte yogunluk dustukce yakitin kaloriside duser. Petrolden elde edilen yakitlarin bilindik kismini ornekliyecek olursak kalorifer yakiti fueloil agir bir yakittir ve kalorisi cok yuksektir benzin ise hafif bir yakittir ve kalorisi azdir. Buyuzden benzinli araba lt bazinda daha cok yakar dizel araca gore. Baska bir taraftan hafif yakiti elde etmek daha zordur bu yuzden daha pahali olur. Yakitin kalitesini kesinlikle menzille kiyaslamayin bu yuzden. Son 15 yildir uretilen dizel otomobillerin hicbiri agir dizel yakmaya uygun degil enjektorlerinizi kitler kalirsiniz. Kalori oran daha yuksek ucuz yakit koyuyorsunuz araba ayni yakitla daha fazla km yapiyor diye kendinizi kar yapti sanmayin enjektor onarimi yada degisimi nekadar masraf aciyor bi arastirin sonra karar verin. Ayrica agir yakit kalori orani yuksek olmasina ragmen herzaman daha zor yanar aracinizdaki cekisin dusmesinin sebebide bu sebebden kaynaklaniyor.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst