- Katılım
- 9 Ağu 2011
- Mesajlar
- 818
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
arkadaşlar konuya bakınca bir çoğunuz dizel geç çalışma sebebini ısıtma bujilerine bağlamışsınızdır.
çünkü bende böyle düşündüm. sorun şöyle starta bastıktan sonra 3 kez marş vurup çalışırdı. sorun meydana geldikten sonra 6-7 kez vurup sonra çalışıyordu.
bujileri teker teker kontrol ettim tanesi yaklaşık 10 amper civarında çekiyordu.
böyle olunca sorunun acaba mazottamı olacağını düşündüm. içindeki mazot azdı. biraz kullandıktan sonra aklıma şu geldi aynı depo içinde önce sorun yoktu sonra meydana geldi. bende sorunu arabada aramaya başladım.
kaputu kaldırdım ilk dikkatimi çeken mazot borularının içerisinde mazot yoktu.
ARKADAŞLAR ŞUNU ÖNEMLE BELİRTMEK İSTERİM EĞER ENJEKTÖRLERİNİZ İYİ DURUMDA İSE GERİ DÖNÜŞÜMDEN ÇOK AZ BİR MAZOT ATIYOR BUNDAN DOLAYI MAZOT KOKUSU FELAN DUYULMUYOR. BENİMKİNİ TAKİP ETTİĞİMDE YAKLAŞIK 1DK İÇERİSİNDE 1 DAMLA ANCA MAZOT ATIYORDU.
Not: arkadaşlar fotoğraflar bütün işlem bittikten sonra çekildi. yeni boru ve boruların içerisinin mazot dolu olduğunu göreceksiniz. size daha kolay anlatabilmek adına çektim.

bunu görünce el pompası ile pompalamaya başladım. bir yerlerden tıs tıs diye hava sesi geliyor. fakat mazot gelmiyordu.
sonra motor kapağını kaldırdım pompalamaya devam edip sesin kaynağını buldum. en sağdaki enjektörün geri dönüşüm borusu eskimiş ve yarılmış ve ses buradan geliyor.

bu boru çatlak olunca mazotu randımanlı çekemiyor. denizliye motorla gidip tamircime danıştım. yeni boru komple set halinde satılıyor fiyatı 200tl civarında bunun yerine doğanlarda distiribütör ile manifolt arasında bir boru var bu dayanıklı bir boru onu takalım dedi. 5tl ye yaklaşık 40cm boru verdiler bunu taktım.

sonra tekrar pompalamaya başladım. elciğin içi mazotla doldu ve güçlü şekilde mazotu çekiyordu. ortam sessiz olursa borulardaki havanın depo içerisinde çıkarttığı kabarcık sesini bile duyarsınız.
şimdi canavar gibi 3 kez vurdumu çalışıyor.
Not: önceki sahibi yolda kalmış. bende patlayan borunun aynısı patlamış araç bir şekilde yolda kalmış. kendi tamircisini arayıp durumu anlatmış. tamirci orada yapılamaz çekici ile servise getirin. çekici ile servise götürüyorlar. enjektörlerin değişmesi gerektiğini söylüyor. enjektörler değişirken yağını yağ filtresi hava filtresi ve triger setini değiştirelim demişler.
herşey değiştikten sonra arabayı çalıştıramamışlar. çalıştırıcaz derken haliyle aküde bitiyor. aküde değişiyor. denizli yetkili servisini çağırıp arabayı yerinde çalıştırıyorlar. bilmedikleri bişey var enjektörleri beyine tanıtmamışlar.
sonuç olarak önceki sahibini 2500 tl öpmüşler. araç bana geldiğinde akü, enjektörler, triger seti 6 aylık olarak geldi.
herkese iyi günler
çünkü bende böyle düşündüm. sorun şöyle starta bastıktan sonra 3 kez marş vurup çalışırdı. sorun meydana geldikten sonra 6-7 kez vurup sonra çalışıyordu.
bujileri teker teker kontrol ettim tanesi yaklaşık 10 amper civarında çekiyordu.
böyle olunca sorunun acaba mazottamı olacağını düşündüm. içindeki mazot azdı. biraz kullandıktan sonra aklıma şu geldi aynı depo içinde önce sorun yoktu sonra meydana geldi. bende sorunu arabada aramaya başladım.
kaputu kaldırdım ilk dikkatimi çeken mazot borularının içerisinde mazot yoktu.
ARKADAŞLAR ŞUNU ÖNEMLE BELİRTMEK İSTERİM EĞER ENJEKTÖRLERİNİZ İYİ DURUMDA İSE GERİ DÖNÜŞÜMDEN ÇOK AZ BİR MAZOT ATIYOR BUNDAN DOLAYI MAZOT KOKUSU FELAN DUYULMUYOR. BENİMKİNİ TAKİP ETTİĞİMDE YAKLAŞIK 1DK İÇERİSİNDE 1 DAMLA ANCA MAZOT ATIYORDU.
Not: arkadaşlar fotoğraflar bütün işlem bittikten sonra çekildi. yeni boru ve boruların içerisinin mazot dolu olduğunu göreceksiniz. size daha kolay anlatabilmek adına çektim.

bunu görünce el pompası ile pompalamaya başladım. bir yerlerden tıs tıs diye hava sesi geliyor. fakat mazot gelmiyordu.
sonra motor kapağını kaldırdım pompalamaya devam edip sesin kaynağını buldum. en sağdaki enjektörün geri dönüşüm borusu eskimiş ve yarılmış ve ses buradan geliyor.

bu boru çatlak olunca mazotu randımanlı çekemiyor. denizliye motorla gidip tamircime danıştım. yeni boru komple set halinde satılıyor fiyatı 200tl civarında bunun yerine doğanlarda distiribütör ile manifolt arasında bir boru var bu dayanıklı bir boru onu takalım dedi. 5tl ye yaklaşık 40cm boru verdiler bunu taktım.

sonra tekrar pompalamaya başladım. elciğin içi mazotla doldu ve güçlü şekilde mazotu çekiyordu. ortam sessiz olursa borulardaki havanın depo içerisinde çıkarttığı kabarcık sesini bile duyarsınız.
şimdi canavar gibi 3 kez vurdumu çalışıyor.
Not: önceki sahibi yolda kalmış. bende patlayan borunun aynısı patlamış araç bir şekilde yolda kalmış. kendi tamircisini arayıp durumu anlatmış. tamirci orada yapılamaz çekici ile servise getirin. çekici ile servise götürüyorlar. enjektörlerin değişmesi gerektiğini söylüyor. enjektörler değişirken yağını yağ filtresi hava filtresi ve triger setini değiştirelim demişler.
herşey değiştikten sonra arabayı çalıştıramamışlar. çalıştırıcaz derken haliyle aküde bitiyor. aküde değişiyor. denizli yetkili servisini çağırıp arabayı yerinde çalıştırıyorlar. bilmedikleri bişey var enjektörleri beyine tanıtmamışlar.
sonuç olarak önceki sahibini 2500 tl öpmüşler. araç bana geldiğinde akü, enjektörler, triger seti 6 aylık olarak geldi.
herkese iyi günler
Son düzenleme: