- Katılım
- 22 Kas 2016
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
İlk aracım 96 model clio idi. Araba kullanmayı öğrenmiştim. Sonrasında ford focus hb, golf 6, golf 7, yeni jetta ve şimdi yeni megan sedan kullanıyorum.
golf 7, kullandığım en iyi araçtı. ancak bagajı küçük olduğu için mecburen 2015 model jetta yı almıştım. attan inip eşeğe binmek gibi olmuştu. Sonrasında tasarruf için hem de yeni tasarımından dolayı megan sedan 1.5 dizel icon modelini satın aldım. Kullandığım ilk dizel araç. Şimdilik araçtan memnunum. Jetta'dan bence daha iyi. (golf 7 ile tabii ki kıyaslanmaz, golf yol tutuşu vs. harika bir araçtı)
yeni megan'ın bana göre avantajları-dezavantajları:
-120ye kadar sessiz bir araç, ama 120 den sonra yanlardan rüzgar sesi alıyor. Aynı jetta gibi hız yapınca ses alıyor.
-Az yakıyor. ilk dizel aracım o yüzden bana ekstra tasarruflu geliyor. kış lastiği ile ortalama 6,7 litre/100km filan gösteriyor ekranda. şehiriçi-şehirdışı ortalaması. ilk zamanlar daha çok yakıyordu 2000km'i geçince bu hale geldi. Jetta ile kışın 9,5 litre/100km ydi.
-Arabaya yaklaşınca kapıların açılması, bagajın ayakla açılması gayet güzel ama keşke bagajı elle de açma olsaydı. Neden? çünkü araba çalışırken inip bagajı açayım derseniz ayakla açamıyorsunuz, mecbur içerden bagaj açma düğmesine veya elinize anahtarı alıp bagaj açma düğmesine basacaksınız. ayak ile bagaj açma sadece kontak kapalıyken oluyor. hava çok yağmurlu, çamurlu ise ayak ile bagaj açma çalışmıyor, çünkü alttaki sensörlerin üstü kirleniyor. kontak kapalı bile olsa bu sistem çalışmayınca, bagaj üstünde düğme de olmayınca, mecbur anahtar ile bagajı açmak zorunda kalıyorsunuz. kışın maalesef bu sıkıntıyı hep yaşadım.
-benzin kapağı da içerden açılıyor. Alışmamışım ilk zamanlar her seferde arabaya geri dönüp içerden düğmeye basıyordum. Pompacı da o arada kapağı zorlayıp, açılmıyor abii diyordu
-Arka görüşü çok dar, fazla eğik bir arka cam var. Gerçi buna bir süre sonra alışıyorsunuz.
-Vites geçişleri, DSG şanzımana göre daha belirgin. Ama yine de fena değil. Bazen ani gaza bastığınızda aşırı belirginleşiyor, VW (volkswagen) gibisi yoktu diyorum o zamanlarda.
-5 farklı mod olması çok hoş. ben kişiselleştirilmiş mod kullanıyorum. Ani hızlanmam gereken zamanlarda, spor moduna alıyorum tek tuş ile. Güzel düşünülmüş bir özellik.
-ekonomi modunda aracı kullanıyorsanız, ısınmayı da ekonomi moduna alıyor, araç kışın geç ısınıyor. Sıcak havayı daha az üflüyor. O yüzden sabahları ekonomi modunda güne başlıyorsanız ve uzun bir yol gidecekseniz, 5dk sonra konfor moduna vs. almanız aracın çok kısa sürede ısınmasını sağlar. Araç içi ısınınca, yine ekonomi moduna alırsınız.
-Icon modelde sürücü koltugunda masaj yapma var. Birkaç kez kullandım. Araç kullanırken çok hoşuma gitmedi ama birini beklerken filan fena değil. Gerekli bir şey mi? Bence değil, baskısı en şiddetlide bile çok kuvvetli değil. Koyduk mu koyduk demek için konulmuş bir özellik. Henüz bir avantajını yaşamadım.
-Cruise kontrol ve hiz limit özelliğini açma düğmesini el freninin yanına koymuşlar. Bazen insan yanlışlıkla basabiliyor. Saçma sapan bir yere koymuşlar. Bu düğme direksiyonun solunda cruise ayarlamalarının olduğu kısımda bir yerde olmalıydı. Daha derli toplu olurdu. Koyacak yer bulamamışlar yan tarafa koymuslar hissi verdi.
-Sürücü kapısında ayna ayar düğmeleri daha önde, aynaya yakın yerde olmalıydı. Cam açma düğmeleri geride kalmış. Ergonomik olarak hoş değil. Cam açacağım zaman kola bakıp düğme arıyorum. Mecbur alışıyorsunuz buna. ahh VW ahh dedirten bir tasarım hatası.
-ortadaki hava üfleyen kanallar çok kenarlarda kalmış, soldaki direksiyon simidinin arkasında kalıyor. bence daha ortada olmalıydı. yada üst ortada olmalıydı. ekran sebebiyle havalandırmalar çok kenarda. tasarım olarak ben beğenmedim.
-kol koyma yeri, vitese doğru kızaklı bir şekilde ileri gidebiliyor ama yükselemiyor. ahh VW ahh dedirtti bana. Sağ kolumun altına desteği kademeli olarak yükseltemiyorum. alışınca bu çok aranan bir şey oluyor ama icon model megan da yok maalesef.
-torpido gözü gerçekten büyük ve ihtiyacı karşılıyor.
-usb takma yeri gayet iyi bir yerde. Çakmak girişi de hemen yanında çok kullanışlı. sigara içenler çakmak arayabilir, araçtan çakmak ve kültablası çıkmıyor
-arka görüş kamerası gayet iyi, çok geniş bir açı ile gösteriyor, 2 araba arasından geri geri çıkarken uzaktan gelen arabayı dahi gösteriyor.
-direksiyon tepkisi bence iyi ama jetta ve golf daha iyiydi. Bunu daha iyi bir hale getirebilirler, hafif gecikme var.
-gaz pedalına tepkisi, ilk defa dizel araç kullandığım için çok objektif olmaz sanırım. VW'in DSG otomatik şanzımanından mıdır bilemiyorum, VW çok çabuk tepki verirdi. Ancak aracı spor moda aldığınızda gaz pedalı tepkisi çok daha iyi bir hale geliyor.
-rlink 2 arabirimi, dokunmatiği gayet iyi. ben opsiyonel olan büyük ekranı almadım. çünkü görünüşü kaba geldi. küçük olanın da dokunmatiği gayet iyi. usb içerisine yüklediğiniz resim ve videoları gösteriyor. videolar araç hareket edince duruyor. mp3 çalıyor sorunsuzca. içerisine yeni birkaç uygulama yükleyebiliyorsunuz. ama çok uygulama seçeneği yok, bir android market veya apple store gibi düşünmeyin. 5-6 uygulama yüklüyorsunuz ve harita güncellemesi yüklüyorsunuz.
-harita güncellemesi 2015.06 yüklendi. Çok eski. Tomtom'un 2016 aralık'ı çıktı bildiğim kadarıyla ama rlink2 sitesinde bu görünmüyor. Haliyle Ankara için bile 2015 haziran haritası çok eski. Zonguldak'a gittim, daha küçük bir şehir, orada bile harita hatalıydı. Açıkçası telefonumdan yandex navigasyonu kullanmaya devam ediyorum. Renault'a mesaj attım bu konuda ama en güncel neyse o çıkar demekle yetindiler. Halbuki tomtom un sitesinde bile daha güncelinin varlığını görüyorsunuz. Navigasyonu var ama maalesef kullanmıyorum. Zaten yazılımsal hata mı var bilmiyorum, yol tarif ederken bazı kelimeleri çift söylüyor.
aklıma gelen artı ve eksileri yazmaya çalıştım. unuttuklarım vardır şüphesiz. şimdiki aklın olsa bu aracı yine alır mıydın derseniz, bu fiyata bu araç alınır derim. Ama umuyorum sonraki modelde bu eksikleri de giderirler ve kusursuz bir araç olur. (hala aklım golf7 de. uzun yolda hiç yormazdı. megan sedan 17" cantı ile ne kadar konforlu olsa da yoruyor)
golf 7, kullandığım en iyi araçtı. ancak bagajı küçük olduğu için mecburen 2015 model jetta yı almıştım. attan inip eşeğe binmek gibi olmuştu. Sonrasında tasarruf için hem de yeni tasarımından dolayı megan sedan 1.5 dizel icon modelini satın aldım. Kullandığım ilk dizel araç. Şimdilik araçtan memnunum. Jetta'dan bence daha iyi. (golf 7 ile tabii ki kıyaslanmaz, golf yol tutuşu vs. harika bir araçtı)
yeni megan'ın bana göre avantajları-dezavantajları:
-120ye kadar sessiz bir araç, ama 120 den sonra yanlardan rüzgar sesi alıyor. Aynı jetta gibi hız yapınca ses alıyor.
-Az yakıyor. ilk dizel aracım o yüzden bana ekstra tasarruflu geliyor. kış lastiği ile ortalama 6,7 litre/100km filan gösteriyor ekranda. şehiriçi-şehirdışı ortalaması. ilk zamanlar daha çok yakıyordu 2000km'i geçince bu hale geldi. Jetta ile kışın 9,5 litre/100km ydi.
-Arabaya yaklaşınca kapıların açılması, bagajın ayakla açılması gayet güzel ama keşke bagajı elle de açma olsaydı. Neden? çünkü araba çalışırken inip bagajı açayım derseniz ayakla açamıyorsunuz, mecbur içerden bagaj açma düğmesine veya elinize anahtarı alıp bagaj açma düğmesine basacaksınız. ayak ile bagaj açma sadece kontak kapalıyken oluyor. hava çok yağmurlu, çamurlu ise ayak ile bagaj açma çalışmıyor, çünkü alttaki sensörlerin üstü kirleniyor. kontak kapalı bile olsa bu sistem çalışmayınca, bagaj üstünde düğme de olmayınca, mecbur anahtar ile bagajı açmak zorunda kalıyorsunuz. kışın maalesef bu sıkıntıyı hep yaşadım.
-benzin kapağı da içerden açılıyor. Alışmamışım ilk zamanlar her seferde arabaya geri dönüp içerden düğmeye basıyordum. Pompacı da o arada kapağı zorlayıp, açılmıyor abii diyordu
-Arka görüşü çok dar, fazla eğik bir arka cam var. Gerçi buna bir süre sonra alışıyorsunuz.
-Vites geçişleri, DSG şanzımana göre daha belirgin. Ama yine de fena değil. Bazen ani gaza bastığınızda aşırı belirginleşiyor, VW (volkswagen) gibisi yoktu diyorum o zamanlarda.
-5 farklı mod olması çok hoş. ben kişiselleştirilmiş mod kullanıyorum. Ani hızlanmam gereken zamanlarda, spor moduna alıyorum tek tuş ile. Güzel düşünülmüş bir özellik.
-ekonomi modunda aracı kullanıyorsanız, ısınmayı da ekonomi moduna alıyor, araç kışın geç ısınıyor. Sıcak havayı daha az üflüyor. O yüzden sabahları ekonomi modunda güne başlıyorsanız ve uzun bir yol gidecekseniz, 5dk sonra konfor moduna vs. almanız aracın çok kısa sürede ısınmasını sağlar. Araç içi ısınınca, yine ekonomi moduna alırsınız.
-Icon modelde sürücü koltugunda masaj yapma var. Birkaç kez kullandım. Araç kullanırken çok hoşuma gitmedi ama birini beklerken filan fena değil. Gerekli bir şey mi? Bence değil, baskısı en şiddetlide bile çok kuvvetli değil. Koyduk mu koyduk demek için konulmuş bir özellik. Henüz bir avantajını yaşamadım.
-Cruise kontrol ve hiz limit özelliğini açma düğmesini el freninin yanına koymuşlar. Bazen insan yanlışlıkla basabiliyor. Saçma sapan bir yere koymuşlar. Bu düğme direksiyonun solunda cruise ayarlamalarının olduğu kısımda bir yerde olmalıydı. Daha derli toplu olurdu. Koyacak yer bulamamışlar yan tarafa koymuslar hissi verdi.
-Sürücü kapısında ayna ayar düğmeleri daha önde, aynaya yakın yerde olmalıydı. Cam açma düğmeleri geride kalmış. Ergonomik olarak hoş değil. Cam açacağım zaman kola bakıp düğme arıyorum. Mecbur alışıyorsunuz buna. ahh VW ahh dedirten bir tasarım hatası.
-ortadaki hava üfleyen kanallar çok kenarlarda kalmış, soldaki direksiyon simidinin arkasında kalıyor. bence daha ortada olmalıydı. yada üst ortada olmalıydı. ekran sebebiyle havalandırmalar çok kenarda. tasarım olarak ben beğenmedim.
-kol koyma yeri, vitese doğru kızaklı bir şekilde ileri gidebiliyor ama yükselemiyor. ahh VW ahh dedirtti bana. Sağ kolumun altına desteği kademeli olarak yükseltemiyorum. alışınca bu çok aranan bir şey oluyor ama icon model megan da yok maalesef.
-torpido gözü gerçekten büyük ve ihtiyacı karşılıyor.
-usb takma yeri gayet iyi bir yerde. Çakmak girişi de hemen yanında çok kullanışlı. sigara içenler çakmak arayabilir, araçtan çakmak ve kültablası çıkmıyor
-arka görüş kamerası gayet iyi, çok geniş bir açı ile gösteriyor, 2 araba arasından geri geri çıkarken uzaktan gelen arabayı dahi gösteriyor.
-direksiyon tepkisi bence iyi ama jetta ve golf daha iyiydi. Bunu daha iyi bir hale getirebilirler, hafif gecikme var.
-gaz pedalına tepkisi, ilk defa dizel araç kullandığım için çok objektif olmaz sanırım. VW'in DSG otomatik şanzımanından mıdır bilemiyorum, VW çok çabuk tepki verirdi. Ancak aracı spor moda aldığınızda gaz pedalı tepkisi çok daha iyi bir hale geliyor.
-rlink 2 arabirimi, dokunmatiği gayet iyi. ben opsiyonel olan büyük ekranı almadım. çünkü görünüşü kaba geldi. küçük olanın da dokunmatiği gayet iyi. usb içerisine yüklediğiniz resim ve videoları gösteriyor. videolar araç hareket edince duruyor. mp3 çalıyor sorunsuzca. içerisine yeni birkaç uygulama yükleyebiliyorsunuz. ama çok uygulama seçeneği yok, bir android market veya apple store gibi düşünmeyin. 5-6 uygulama yüklüyorsunuz ve harita güncellemesi yüklüyorsunuz.
-harita güncellemesi 2015.06 yüklendi. Çok eski. Tomtom'un 2016 aralık'ı çıktı bildiğim kadarıyla ama rlink2 sitesinde bu görünmüyor. Haliyle Ankara için bile 2015 haziran haritası çok eski. Zonguldak'a gittim, daha küçük bir şehir, orada bile harita hatalıydı. Açıkçası telefonumdan yandex navigasyonu kullanmaya devam ediyorum. Renault'a mesaj attım bu konuda ama en güncel neyse o çıkar demekle yetindiler. Halbuki tomtom un sitesinde bile daha güncelinin varlığını görüyorsunuz. Navigasyonu var ama maalesef kullanmıyorum. Zaten yazılımsal hata mı var bilmiyorum, yol tarif ederken bazı kelimeleri çift söylüyor.
aklıma gelen artı ve eksileri yazmaya çalıştım. unuttuklarım vardır şüphesiz. şimdiki aklın olsa bu aracı yine alır mıydın derseniz, bu fiyata bu araç alınır derim. Ama umuyorum sonraki modelde bu eksikleri de giderirler ve kusursuz bir araç olur. (hala aklım golf7 de. uzun yolda hiç yormazdı. megan sedan 17" cantı ile ne kadar konforlu olsa da yoruyor)