İyi geceler. Yaprak mikser uygulamasının esasında, LPG mikserinin karbüratör ventüri (Kelebek) boğazına en yakın konuma yerleştirilmesi mantığı yatar. Zira hava hızı, kelebeğin hemen üzerindeki dar alanda oldukça yüksek hızlara ulaşır ve gaz emiliğimi buralarda oldukça rahattır. Klasik mikserler, genelde karbüratörün en üst kısmına monte edilecek şekilde tasarlanmışlardır. Bu genellikle ara gazlarda, gazın motora hızlı bir şekilde emilimini geciktirir. tofaş karbüratörlerinin alt kısmı yani kelebeğin olduğu kısım karbüratörden ayrılabiliyor. Bu nedenle mikser üreticileri buraya uygun bir mikser üreterek, gaz tepkilerini daha iyi hale getirebiliyorlar. Renaultlarda bu uygulama sanırım yok (Bende 12 vardı mesela ona takılamamıştı)
Ancak; piyasada birde kazık mikser ifadesi vardır. Temel prensip aynı. amaç gazı kelebeğin en yakınına verebilmek. Bunun için karbüratör gövdesi delinerek gaz oradan karbüratör kelebeğine ulaşması sağlanıyordu. Ben daha önceki aracım Benzinli bir Ford transit 190 panelvandı. Onun karbüratörünün üst kısmından, iki adet bakır boru ile, (boruların ağzını ezerek daraltmıştım) kelebeğe en yakından gaz sevk edebilmiştim ve çok verim almıştım.