Yakıt ve klima ile ilgili soru

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bence hantal kalmasının hor kullanılmasıyla çok da alakası yoktur. Bu sıkıntıları servise bir anlatın derim. Belki turbosunda belki de sadece filtresinde bir sıkıntı vardır. 220 nm güç üreten bir motor klimadan etkilenmez.

servise gittim bu sabah ve aracı oraya bıraktım bugün şanzımana yazılım atılıp klima,motor ve turbo kontrol edilecek,hayırlısı bakalım.

yalnız klima ve motor mantalitede biraz yanlışsınız :)


motor güçlendikçe klimanın onun üzerindeki etkisi azalmaz, klimanın çaldığı güç yüzdeseldir (%) ve sabitdir.

özetle 1.2 75 hp de %4 den 3hp çalıyorsa lamborghini 6lt V12 dende %4 çalar ve 550hp motorundan 22hp sine malolur ama etki aynıdır.


Boeing 787 nin itiş gücü kW yada hp cinsine çevirdiğinizde 225,000hp civarı bir güç çıkar ortaya ama kalkış anında kaptan klima ve ışıkları kapatır özetle yukarıda anlatığımı aynı mantığı.

şöyle düşünün evinizde hanımın süpürgesi 1300-1500watt yani 1-1.1hp civarı ve emin olun evinizdeki kocaman evi soğutan ısıtan klima süpürgeden çok daha az tüketir yani ihtiyacı 1500watt yada 1.1hpden çok daha azdır ve koca evi soğutur.klimanın operasyonu sırasında (hele hele bir arabanınki kadar ufacık olanının) 0.5hpyi geçmez özetle çalınan güç klimayı çalıştırmaktaki gereken güç den dolayı değil klimanın çalışma esnasında motora kasnak,kayış vs gibi aktarmalardan yaratılan sürtünmedendir.


honda type r larda hondanın modifiye firması spoon özel hafifletilmiş (55gram daha hafif :) ) krank kasnağı takarak 200hp motordan extra 3hp üretmekte yani siz düşünün klimayı açtığınızda motorun yaşadığı dramı , o yüzden 220nm fizik kanunları karşsında pek bir şey ifade etmiyor.
 
Tamam ikna oldum :) Bu arada konuyla pek alakası yok ama size birşey sormak istiyorum. Fren pedalını bırakınca pedal saniyeden bile kısa bir süre gecikmeyle yukarı çıkıyor. Sanki onu aşağıda birşey tutuyormuş veya birşeye yapışıyor da ondan ayrılıyormuş gibi. Bu neden oluyor. Sizin aracınızda da öyle mi? Yoksa gerçekten yapışıyor mu orada birşeye? :) Ona benzer bir ses da çıkartıyor çünkü.
 
Aracınızın klima çalışırken titreme sorunu normal deildir. En kısa zamanda aracınızı servise yada iyi bir ustaya göstermeniz lazım. Aracınızla kazasız belasız sürüşler dilerim. İyi forumlar.
 
Slm arkadaşlar,benim 2002.. 1.4 clio otomotik heçbek aracim hem benzinde hemde lpg de çok aşırı yakit yakiyor.50 tl gazla(16.5 lt)120 km yi bulmuyor.lpg 5 ay once atiker takmistim.defalarca ayar yaptirdim. motor yağı ekli,4 buji yeni deyistim,boğaz kelebeyi temizlettim..lpg regulatoru ve kafa deyiştti.lastik kontrölű yaptim.egzozdan yağ yakma vs sorun yok .kullanimda bi sıkintida farketmedim.bu durumla karşılaşmış arkadaşların çözüm önerilerine ihtiyacim var..
 
Bende de sıkıntı sarsıntı çekiş zayıflığı olmuyor.
 
Merhaba klima tuşu ile ilgili bir sorum olacak. Müsaitseniz cevap bekliyorum. Klima tuşundaki ışık yanıyoriken klima açıl mı yoksa kapalı mı?
 
Megane3 için söyliyeyim. Klima da AC off tuşu var. Eğer ışığını yanıyorsa klima modu çalışmıyor sadece hava üfler.
Diğer araçlar için eğer sadece AC yazıyorsa tuşta bu ışık yanarken klima modu çalışır.
Aksi takdirde sadece fanlar çalışır.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhabalar clio 4 dizel otomatik aracım var triger değiştirdim fakat rölantide iken ufak gaz verdiğimde hırıltılı çalışıyor. Gazı artırdığımda normale dönüyor. Ustaya sordum triger uyumlu olmayabilir. 1 hafta kullan bakarız dedi. Yardımcı olur musunuz
 
Merhabalar clio 4 dizel otomatik aracım var triger değiştirdim fakat rölantide iken ufak gaz verdiğimde hırıltılı çalışıyor. Gazı artırdığımda normale dönüyor. Ustaya sordum triger uyumlu olmayabilir. 1 hafta kullan bakarız dedi. Yardımcı olur musunuz
Mrb.aynı sorun bendede olmuştu.1haftaya kalmadı motor eski sesine geri döndü.kullandıgınız ürün orjinal miydi.biz orjinal yedek parça kullandık
 
Geri
Üst