- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 17 Eki 2014
- Mesajlar
- 1,142
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
Bence hantal kalmasının hor kullanılmasıyla çok da alakası yoktur. Bu sıkıntıları servise bir anlatın derim. Belki turbosunda belki de sadece filtresinde bir sıkıntı vardır. 220 nm güç üreten bir motor klimadan etkilenmez.
servise gittim bu sabah ve aracı oraya bıraktım bugün şanzımana yazılım atılıp klima,motor ve turbo kontrol edilecek,hayırlısı bakalım.
yalnız klima ve motor mantalitede biraz yanlışsınız
motor güçlendikçe klimanın onun üzerindeki etkisi azalmaz, klimanın çaldığı güç yüzdeseldir (%) ve sabitdir.
özetle 1.2 75 hp de %4 den 3hp çalıyorsa lamborghini 6lt V12 dende %4 çalar ve 550hp motorundan 22hp sine malolur ama etki aynıdır.
Boeing 787 nin itiş gücü kW yada hp cinsine çevirdiğinizde 225,000hp civarı bir güç çıkar ortaya ama kalkış anında kaptan klima ve ışıkları kapatır özetle yukarıda anlatığımı aynı mantığı.
şöyle düşünün evinizde hanımın süpürgesi 1300-1500watt yani 1-1.1hp civarı ve emin olun evinizdeki kocaman evi soğutan ısıtan klima süpürgeden çok daha az tüketir yani ihtiyacı 1500watt yada 1.1hpden çok daha azdır ve koca evi soğutur.klimanın operasyonu sırasında (hele hele bir arabanınki kadar ufacık olanının) 0.5hpyi geçmez özetle çalınan güç klimayı çalıştırmaktaki gereken güç den dolayı değil klimanın çalışma esnasında motora kasnak,kayış vs gibi aktarmalardan yaratılan sürtünmedendir.
honda type r larda hondanın modifiye firması spoon özel hafifletilmiş (55gram daha hafif ) krank kasnağı takarak 200hp motordan extra 3hp üretmekte yani siz düşünün klimayı açtığınızda motorun yaşadığı dramı , o yüzden 220nm fizik kanunları karşsında pek bir şey ifade etmiyor.