- Katılım
- 25 Eyl 2015
- Mesajlar
- 105
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Onun için yorum yapmadan önce illk şüphelenilmesi gereken Turbo ünitesinin kontrolünü yapın. Motorda yağ eksiltme sorunu beklenen standart şeylerin (süpap keçeleri, silindirdeki anormal aşıntılar, segman/piston - segman silindir arası anormal aşıntılar... gibi) aksine, hiç beklenmedik noktalardan gerçekleşebilir ve motorun ciddi bir incelemeye girmesi gerekebilir. Benzer bir sorunun çok daha ciddi seviyelerde olanı çok güvenilen farklı bir markada son 15 yıl içinde iki kez gerçekleşti, bu araçlardan birinin turboda kullanılan conlatamanın oluşan ısıya dayanamayarak daha ilk bin km. de bozularak anormal yağ tüketimine yol açtığını, ondan öncesinde ise farklı bir modelinde silindir kapağındaki üretim hatası nedeniyle yine anormal yağ tüketimi sorunu yaşandığını, söyleyebilirim. Bunlara ek olarak fabrika çıkışında teknik sorunlar nedeniyle motora yeterli yağ koyulamaması ve ardından yapılan bütün kontrollerde yağ eksiğinin gözden kaçmış olması da her ne kadar imkansız zannedilse de sık yaşanan bir sorundur. Problem bu da olabilir. Tabi eğer yağ tamamlandıktan sonra sürekli eksiltmeye devam ediyorsa bu seçeneği eleyebilirsiniz. Bu araçlar kampanya dahilinde işlem yapılarak aradan çok uzun seneler geçmiş olsa da ücretsiz işlem yapılarak geliştirilmiş parçalarla onarımları gerçekleştirilmiştir. Sizin sorununuz incelendiğinde farklı araçlarda da benzer bir durumla karşılaşılmış ise üretim hattındaki bir sorun tespit edilerek servis bülteni yayınlanmasına, garantisi bitmiş dahi olsa üretim numarası belirlenmiş araçlarda geri bildirime geçilerek araçların çağırılarak ilgili parça değişimine kadar gidebilir.
Kısaca, aracınızda aynı sorun devam ederse servisi sıkıştırıp tekrar tekrar başlarını ağrıtırsanız sonunda yardımcı olmak zorunda kalırlar. Küçük bir dip not: Eğer iş emrinde aynı şikayet (kelimesi kelimesine aynı ibare yazdığını, bilgisayar çıktısı olduğunu, elle yazılmadığını görmeden imzalayıp teslim etmeyin) 3 kez tekrarlanır ve şikayetiniz giderilmez ise üreticinin, kusurlu ürün satışı yaptığı kabul edilerek ürünü yenisi ile değiştirmek zorunda kalabilir. Bu mahkeme süreci gerektirir ve kazanma ihtimaliniz yüksek olsa da keisn değildir. Detaylı bilgi için tüketici mahkemeleri ve hakem heyeti ile görüşmenizde yarar var. Falanca rakkam üzerine tüketici mahkemeleri bakmıyor gibi birşeyler söyleyenler çıkacaktır, sizin yapmanız gereken tüketici mahkemelerine başvurup yapmanız gerekeni öğrenmek. Tabi bu kötü senaryo Konuyu çok dağıttıysam kusura bakmayın
Kısaca, aracınızda aynı sorun devam ederse servisi sıkıştırıp tekrar tekrar başlarını ağrıtırsanız sonunda yardımcı olmak zorunda kalırlar. Küçük bir dip not: Eğer iş emrinde aynı şikayet (kelimesi kelimesine aynı ibare yazdığını, bilgisayar çıktısı olduğunu, elle yazılmadığını görmeden imzalayıp teslim etmeyin) 3 kez tekrarlanır ve şikayetiniz giderilmez ise üreticinin, kusurlu ürün satışı yaptığı kabul edilerek ürünü yenisi ile değiştirmek zorunda kalabilir. Bu mahkeme süreci gerektirir ve kazanma ihtimaliniz yüksek olsa da keisn değildir. Detaylı bilgi için tüketici mahkemeleri ve hakem heyeti ile görüşmenizde yarar var. Falanca rakkam üzerine tüketici mahkemeleri bakmıyor gibi birşeyler söyleyenler çıkacaktır, sizin yapmanız gereken tüketici mahkemelerine başvurup yapmanız gerekeni öğrenmek. Tabi bu kötü senaryo Konuyu çok dağıttıysam kusura bakmayın