Yağ Değişikliği

Yağ değişiminde motor içi temizleyici kullanan varmı? Motorun içindeki yağ tortularını gidermek, tıkanmış veya tıkanmak üzere olan yağ kanallarını açmak ve karter'in dibinde biriken parçacıkların giderilmesi konusunda vs iyi iş çıkarıyormuş, bunlar doğrumudur?

Gerek yok motoru 5 dakika çalıştır sonra stop et. Yağ ölçme çubuğunu ve yağ doldurma kapağını aç alttan yağ tıpasını sök yağı bir kaba boşalt. Tıpa açık 2-3 dakika bekle. Filtresini değiştir. Bu kadar.
Para tuzağı olan yağ katkı maddesi falan katmadıysanız tortu olmaz..
 
Gerek yok motoru 5 dakika çalıştır sonra stop et. Yağ ölçme çubuğunu ve yağ doldurma kapağını aç alttan yağ tıpasını sök yağı bir kaba boşalt. Tıpa açık 2-3 dakika bekle. Filtresini değiştir. Bu kadar.
Para tuzağı olan yağ katkı maddesi falan katmadıysanız tortu olmaz..

Yağda herhangi bir katkı kullanmadım ve kullanmamda, şöyle bir ürün mevcut http://urun.n11.com/motor-yag-katki...TfnVZFi0u8YY28v3BGwaAgnKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds gerek yok diyorsanız direk yağ değişimini yağmak daha iyi ve bir sorum daha olacak, yağ değişimini kendinizmi yapıyorsunuz? Kendiniz yapıyorsanız kare tıpayı nasıl söküyorsunuz?
 
Yağda herhangi bir katkı kullanmadım ve kullanmamda, şöyle bir ürün mevcut http://urun.n11.com/motor-yag-katki...TfnVZFi0u8YY28v3BGwaAgnKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds gerek yok diyorsanız direk yağ değişimini yağmak daha iyi ve bir sorum daha olacak, yağ değişimini kendinizmi yapıyorsunuz? Kendiniz yapıyorsanız kare tıpayı nasıl söküyorsunuz?

8 mm kare bir demirle acabilirsiniz.
Evdeki Kapı kolu veya pencere kolu alabilirsiniz hırdavatçilardan. Tapa anahtarı varsa direk onu da satın alabilirsiniz.
 
8 mm kare bir demirle acabilirsiniz.
Evdeki Kapı kolu veya pencere kolu alabilirsiniz hırdavatçilardan. Tapa anahtarı varsa direk onu da satın alabilirsiniz.

Nasıl sökebileceğimi biliyorum :D kapı kollarının içinden çıkan 8 mm'lik uzun demir ile söküyorum da başkalarına nasıl söktüklerini sordum sadece :)
 
Ben demirciden T şeklinde demir kaynattrdim hocam
 
Bende anahtarı var. Kare ucu var kostantin arkadaşın dediği gibi kapı kolu da açabilir. :) Tek uğraştıran karter korumasını sökmek. Temizlik maddesine gelince hiç gerek yok böyle şeylere para harcamayın. Aynı şekilde katkı maddesine de. Dikkat etmeniz gereken tek şey araç düz bir zeminde olsun.
 
Yağ değişiminde motor içi temizleyici kullanan varmı? Motorun içindeki yağ tortularını gidermek, tıkanmış veya tıkanmak üzere olan yağ kanallarını açmak ve karter'in dibinde biriken parçacıkların giderilmesi konusunda vs iyi iş çıkarıyormuş, bunlar doğrumudur?

Ben kullandım, burayada detaylı olarak yazmıştım tüm adımları eski sayfalardan inceleyebilirsiniz. İşe yarayıp yaramama mevzusu daha önceki motorun içine konulanlarla ilgili , kesinlikle para tuzağı diyen arkadaşlara katılmıyorum: çünki denedim ;şöyle izah etmeye çalışayım aracınızın ilk sahibi değilseniz yani motorun içine ne girdiğini tam bilemiyorsanız ,sizden önceki sahibi farklı marka yağlar kullandı , yağ ve veya motor katkısı kullandıysa bunlar motorda yükse ısılarda farklı davrandıklarından veya birbirleriyle kimyasal tepkime oluşturuyor ve kalıntı bırakabiliyor.bu kalıntıları ilk hissedeceğiniz şey lifter sesi ve çekişte düşme ve fazla yakıttüketimi oluyor.burda hassas bir nokta var onuda belirteyim eger bu lifter sesi uzun süredir geliyorsa temizletici durumu çözmez hatta aşınmış lifterde birnevi lastik etkisi yapan tortuyu söktügünüzde durum daha kötü olur. Aslında kötü olur demiyeyim ama var olan ama hissetmediginiz sorun belirginleşir diyelim . Diger durumda ise pırıl pırıl motorunuz olur ve bendeki gibi sabahları gelen lifter sesinden ,fazla yakıt tüketiminden ve çekiş sorunundan kurtulursunuz.yanlız bir önemli hususta bu temizleyici sıvı yağ çözücü olduğundan kullandıktan sonra motordan iyice temizlenmesi geregi . (Eski yazımı mutlaka bulup okuyun).kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
 
Geri
Üst