- Katılım
- 2 Mar 2019
- Mesajlar
- 6
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Merhaba Arkadaşlar,
Aracımda yaşadığım ilginç bir problemi anlatmak istiyorum. Yorumlarınız benim için değerli.
Araç 1991 model renault 11 txe flash. 1.7 litre F2N motor.
Aracı alırken benzini iptal ettiklerini gördüm. Araç sadece LPG de çalışıyordu.
Aradcın genel durumunda bir aksaklık görmediğim için, ustama da gösterip arabayı aldım.
Birkaç ay kullandıktan sonra, benzinde de çalıştırmak için tekrar ustaya götürdüm. Usta eksik olan hortumları yerlerine taktıktan sonra, aracı benzinde de çalıştırmaya başladık.
Ancak birkaç gün bindikten sonra, araçta çekiş düşüklüğü yaşamaya başladım ve en sonunda pistonlardan birinin çalışmadığını farkettim. (benzin otomatiğinin karşısındaki ilk piston). Ateşlemeyi kontrol ettim, buji ateşlenmiyordu. Ustaya götürdüm, bujiyi söktük ve yağdan simsiyah olduğunu gördük.
Yağ yakan her araçta olduğu gibi, motor yapmayı düşündük. (Acaba sekman kurtarır mı v.s[FONT="]
[/FONT]).
Daha sonra bu olay üzerinde tartışırken, usta dedi ki mantıksız birşey var, bu araç LPG de düzgün çalışıyordu, benzine alınca bu böyle olduğuna göre, gel bunu eski haline getirelim. Bujiyi de değiştireceğiz, önce çalışacak, sonra bir kez daha böyle olacak ama 2. Veya 3. kez bujiyi değiştirdikten sonra bir daha olmayacak. Ustanın teorisine göre, benzin otomatiği arızalı olabilir, benzini kranka veriyor olabilir? Yağ inceldiği için de araç yağ yakmaya başlamış olabilirmiş. Ustaya inandık ve bujiyi değiştirdik, benzini de iptal ettik. Bujiyi ilk taktığımızda düzgün çalışsa da en falza 100 km sonra yağ yakmaktan mütevellit buji ölüyordu. Araç hiçbir zaman eskisi gibi olmadı. Sürekli aşırı oranda yağ yakıyor. Şimdi tahmin edeceğiniz gibi aynı ustaya tekrar gitmek istemiyorum.
Aklıma takılan ve aydınlanmak istediğim noktalar şunlar:
- Benzin otomatiği arızalı ise, bir şekilde benzini yağa karıştırma ihtimali var mı ?
- Eğer böyle oldu ise, ortalama 500 km kadar bu şekilde kullandığımız araç, subap, sekman veya diğer mekanik parçalara zarar vermiş olabilir mi ?
- Usta bu araçta flash değil broadway karbüratörü takılı olduğunu söyledi. Bu sorunun sebebi karbüratörün farklı olması olabilir mi ? yoksa karbüratörün kendisine ait bir sorun olabilir mi ?
En iyimser durumda, kendi başıma subap lastiklerini değiştirmeyi planlıyorum ancak,
Sizlerden gelecek değerli yorumlar ile, üst kapağı kendim açıp gözlemlemek ve tamirini yapmak veya yaptırmak istiyorum.
Aracımda yaşadığım ilginç bir problemi anlatmak istiyorum. Yorumlarınız benim için değerli.
Araç 1991 model renault 11 txe flash. 1.7 litre F2N motor.
Aracı alırken benzini iptal ettiklerini gördüm. Araç sadece LPG de çalışıyordu.
Aradcın genel durumunda bir aksaklık görmediğim için, ustama da gösterip arabayı aldım.
Birkaç ay kullandıktan sonra, benzinde de çalıştırmak için tekrar ustaya götürdüm. Usta eksik olan hortumları yerlerine taktıktan sonra, aracı benzinde de çalıştırmaya başladık.
Ancak birkaç gün bindikten sonra, araçta çekiş düşüklüğü yaşamaya başladım ve en sonunda pistonlardan birinin çalışmadığını farkettim. (benzin otomatiğinin karşısındaki ilk piston). Ateşlemeyi kontrol ettim, buji ateşlenmiyordu. Ustaya götürdüm, bujiyi söktük ve yağdan simsiyah olduğunu gördük.
Yağ yakan her araçta olduğu gibi, motor yapmayı düşündük. (Acaba sekman kurtarır mı v.s[FONT="]

Daha sonra bu olay üzerinde tartışırken, usta dedi ki mantıksız birşey var, bu araç LPG de düzgün çalışıyordu, benzine alınca bu böyle olduğuna göre, gel bunu eski haline getirelim. Bujiyi de değiştireceğiz, önce çalışacak, sonra bir kez daha böyle olacak ama 2. Veya 3. kez bujiyi değiştirdikten sonra bir daha olmayacak. Ustanın teorisine göre, benzin otomatiği arızalı olabilir, benzini kranka veriyor olabilir? Yağ inceldiği için de araç yağ yakmaya başlamış olabilirmiş. Ustaya inandık ve bujiyi değiştirdik, benzini de iptal ettik. Bujiyi ilk taktığımızda düzgün çalışsa da en falza 100 km sonra yağ yakmaktan mütevellit buji ölüyordu. Araç hiçbir zaman eskisi gibi olmadı. Sürekli aşırı oranda yağ yakıyor. Şimdi tahmin edeceğiniz gibi aynı ustaya tekrar gitmek istemiyorum.
Aklıma takılan ve aydınlanmak istediğim noktalar şunlar:
- Benzin otomatiği arızalı ise, bir şekilde benzini yağa karıştırma ihtimali var mı ?
- Eğer böyle oldu ise, ortalama 500 km kadar bu şekilde kullandığımız araç, subap, sekman veya diğer mekanik parçalara zarar vermiş olabilir mi ?
- Usta bu araçta flash değil broadway karbüratörü takılı olduğunu söyledi. Bu sorunun sebebi karbüratörün farklı olması olabilir mi ? yoksa karbüratörün kendisine ait bir sorun olabilir mi ?
En iyimser durumda, kendi başıma subap lastiklerini değiştirmeyi planlıyorum ancak,
Sizlerden gelecek değerli yorumlar ile, üst kapağı kendim açıp gözlemlemek ve tamirini yapmak veya yaptırmak istiyorum.