Turbo Dizel Araçlara Box Tuning Ve Chip Tuning Uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Renault
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
85-105 hp arasındaki bazı farklar.
Turboları farklı,beyinleri farklı,enjektörleri farklı,vites sayıları farklı,gibi...:eyv
 
yani ne kadar chipte yapsak orjinal 105 lik olmayacak
 
yani ne kadar chipte yapsak orjinal 105 lik olmayacak

benim beklentim tam olarak orjinal 105 lik olmasa bile chip takıldığında orjinal 105 liğin performansına oldukça yaklaşmış olacak bu bile yeterli,

chip1.jpg


bu değerleri verebiliyorsa, cidden bana göre oldukça iyi demektir.

269 Nm tork aracın performansını rüya gibi bir hale getirecektir,

yolda giderken güç ihtiyacı olduğu her anda aracın motoruna güvenebilmek bence önemli, özellikle sollama esnasında arkadan kendini bilmezlerin sıkıştırmalarında daha rahat hissederim kendimi...
 
Son düzenleme:
selam 1.5 (65) 2008 model clio grandtoura intercooler takmaya niyetlendim ardından da chip düşünüyorum acaba intercooler dan ne kadar hp alırım.İkincisi intercooler yaptırdıktan sonra mı chip yaptırmam daha iyi olur.
 
selam 1.5 (65) 2008 model clio grandtoura intercooler takmaya niyetlendim ardından da chip düşünüyorum acaba intercooler dan ne kadar hp alırım.İkincisi intercooler yaptırdıktan sonra mı chip yaptırmam daha iyi olur.

intercooler güç vermez araca , bence ecu chipin konusunda sorun sorunuzu ve çok net cevaplar alın sonuçta profesyoneller bu konuda..
 
selam 1.5 (65) 2008 model clio grandtoura intercooler takmaya niyetlendim ardından da chip düşünüyorum acaba intercooler dan ne kadar hp alırım.İkincisi intercooler yaptırdıktan sonra mı chip yaptırmam daha iyi olur.

motor kontrol ünitesine yazılım yazmak ekonomik olan ve tatmin edecek çözüm olur.
intercooler motor gücünü yükseltir fakat sizin gereksinim duyduğunuz devir aralıkları için çözüm olmaz.
intercooler ile silindirlere ekstra hava gider ve bunun karşılığında 15/1 kuralını bozmadan ekstra yakıt göndermek gerekir.bu yöntem deneme ile zaman alacak zorlu ve pahalıdır.burada önemli olan hususlar şunlardır.
1) intercooler den geçebilen hava miktarı
2)intercoolerin montaj durumu
3)intercoolerin montaj yerinde yeterli hava sirkülasyonunun olup olmadığı.

zafer aydoğan
üçel iveco özel servis
motor teknikeri
 
Geri
Üst