- Katılım
- 3 Tem 2015
- Mesajlar
- 4,375
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Merhabalar,
Fluence aracımda meydana gelen bazı trim, ön takım ve arka duzen trim sesleri ile alakalı bazı tespitlerim oldu ve bunları paylaşmak üzere konuyu açtım, umarım faydası olur.
Araç hakkında bilgi vererek giriş yapayım;
Fluence 1.5 dizel otomatik. Orijinalde 15" jant lastik kombinasyonu olan aracımda mevcutta 16" jant lastik kombinasyonu mevcut ve ön ve arkadan dip olmasa da biraz basık vaziyette.
Araçta geçen haftaya kadar michelin primacy 3 lastik bulunmaktaydı ( 205/55/16 ) ve geçen hafta itibari ile Continental PremiumConti model ile değiştirdim ve asıl olay bu noktadan sonra başlıyor.
Lastikler değişmeden önce ön takım ve arka düzenden ciddi sesler geliyordu ve ben bunu aracın basık olmasına bağladığından çok dert etmiyordum. Fakat Yen'i lastikler takıldıktan sonra ön taraftan ( yürür aksam ) arka düzenden gelen seslerin tamamı kesildi ve hatırı sayılır ölçüde tokluk hissi vermeye başladı araç yolda giderken. Su an basıma bela olan ve yerini bir turlu bulamadığım kadranlar civarından gelen çok tiz bir trim sesi var ve bunun dışında trim sesi kalmadı aracımda. Bunu sadece ben değil araca binen herkes fark etti ve konfor da ciddi ölçüde düzeldi. Bu arada michelin kötü aracı bu hale getirdi diyemem zira araçtaki lastikler bitmiş ve üzerine 4.000 km yol yapılmış haldeydi. Belki aldığım lastikler michelin olsa o da ayni hissiyatı verecekti bilemiyorum denemek gerekir. Öte yandan lastiğin konfor, yol tutuş, tokluk hissi, trim sesi gibi konularda ne kadar önemli olduğunu anlamış oldum. Her şey tecrübe nihayetinde. Bu arada lastik ile ilgili tavsiyem mutlaka ama mutlaka yumuşak hamurlu lastikleri tercih edin. Sert hamurlulara göre daha kısa onurlu olmasına karşılık konfor ama asıl önemli olan ıslak / kuru yol tutusu muazzam ölçüde fark ediyor.
Trim sesleri konusuna geri donecek olursak bahsettigim on duzen ve arka duzen üzerinden geldiğini tahmin ettiğim sesler icin servise gitmeyi hatta yay, amortisor, takozları belki de değiştirmeyi düşünüyordum ki ciddi bir masraftan da kurtardı beni. Renault malum trim sesi ile dağa taşa bak salmış fakat bu olayı yaşadıktan sonra acaba biz ne kadar sorumluyuz bu trim sesleri konusunda demeden alamıyor insan kendini ( sıfır araçlar icin söz meclisten dışarı )..
Son olarak ( fluence özelinden bahsediyorum ) servise gidip araçta trim sesi var dediğinizde adamlar emin olun sizden daha iyi biliyor nereden ses geldiğini ( benim gittiğim servis böyle ) ve trim sesi dediğiniz an da saymaya başlıyorlar olası yerleri ve genel olarak garantili / garantisiz farketmiyor basit seyler icin ücret talep etmiyorlar ve bunlar icin servis kaydı bile açmıyorlar.
Umarım faydalı olur ve herkes bir gün renaultlar ile kütüphane sessizliğinde yolculuk etme Şeref'ine Nail olur diyerek noktalıyorum.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Fluence aracımda meydana gelen bazı trim, ön takım ve arka duzen trim sesleri ile alakalı bazı tespitlerim oldu ve bunları paylaşmak üzere konuyu açtım, umarım faydası olur.
Araç hakkında bilgi vererek giriş yapayım;
Fluence 1.5 dizel otomatik. Orijinalde 15" jant lastik kombinasyonu olan aracımda mevcutta 16" jant lastik kombinasyonu mevcut ve ön ve arkadan dip olmasa da biraz basık vaziyette.
Araçta geçen haftaya kadar michelin primacy 3 lastik bulunmaktaydı ( 205/55/16 ) ve geçen hafta itibari ile Continental PremiumConti model ile değiştirdim ve asıl olay bu noktadan sonra başlıyor.
Lastikler değişmeden önce ön takım ve arka düzenden ciddi sesler geliyordu ve ben bunu aracın basık olmasına bağladığından çok dert etmiyordum. Fakat Yen'i lastikler takıldıktan sonra ön taraftan ( yürür aksam ) arka düzenden gelen seslerin tamamı kesildi ve hatırı sayılır ölçüde tokluk hissi vermeye başladı araç yolda giderken. Su an basıma bela olan ve yerini bir turlu bulamadığım kadranlar civarından gelen çok tiz bir trim sesi var ve bunun dışında trim sesi kalmadı aracımda. Bunu sadece ben değil araca binen herkes fark etti ve konfor da ciddi ölçüde düzeldi. Bu arada michelin kötü aracı bu hale getirdi diyemem zira araçtaki lastikler bitmiş ve üzerine 4.000 km yol yapılmış haldeydi. Belki aldığım lastikler michelin olsa o da ayni hissiyatı verecekti bilemiyorum denemek gerekir. Öte yandan lastiğin konfor, yol tutuş, tokluk hissi, trim sesi gibi konularda ne kadar önemli olduğunu anlamış oldum. Her şey tecrübe nihayetinde. Bu arada lastik ile ilgili tavsiyem mutlaka ama mutlaka yumuşak hamurlu lastikleri tercih edin. Sert hamurlulara göre daha kısa onurlu olmasına karşılık konfor ama asıl önemli olan ıslak / kuru yol tutusu muazzam ölçüde fark ediyor.
Trim sesleri konusuna geri donecek olursak bahsettigim on duzen ve arka duzen üzerinden geldiğini tahmin ettiğim sesler icin servise gitmeyi hatta yay, amortisor, takozları belki de değiştirmeyi düşünüyordum ki ciddi bir masraftan da kurtardı beni. Renault malum trim sesi ile dağa taşa bak salmış fakat bu olayı yaşadıktan sonra acaba biz ne kadar sorumluyuz bu trim sesleri konusunda demeden alamıyor insan kendini ( sıfır araçlar icin söz meclisten dışarı )..
Son olarak ( fluence özelinden bahsediyorum ) servise gidip araçta trim sesi var dediğinizde adamlar emin olun sizden daha iyi biliyor nereden ses geldiğini ( benim gittiğim servis böyle ) ve trim sesi dediğiniz an da saymaya başlıyorlar olası yerleri ve genel olarak garantili / garantisiz farketmiyor basit seyler icin ücret talep etmiyorlar ve bunlar icin servis kaydı bile açmıyorlar.
Umarım faydalı olur ve herkes bir gün renaultlar ile kütüphane sessizliğinde yolculuk etme Şeref'ine Nail olur diyerek noktalıyorum.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi