- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 4 Nis 2017
- Mesajlar
- 30
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 27
Bir bakayım hocam ilginç.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Arkadaşlar benim araçta da tavandan gıçırtı sesi geliyordu. Benim araç cam tavan ve sesin geldiği yer arka tarafta sağ arka direğin tavana bağlandığı yerde (cam tavan mekanizmasının olduğu yerde).
Bu ses araçı teslim alıp eve giderke yapmaya başladı Yani SIFIR kilometre iken, ben tabi aracın yeni olmasından ciddiyetini algılayamadım. Ertesi gün araca arkadaşları bindirince onlarda sağ arka tavan bölgesinden gelen bu gıcırtıyı fark edip, doğal refleks ile ellini tavana bastırdı ve gıcırtı sesi kesildi. Elini çekince gıcırtı sesi gelmeye devam etti. Ben tabi şok oldum, çünkü arabanın kilometresi 35 idi bunu fark ettiğimde.
Tabi aldığım RENAULT BAYİ 'yi aradım, onlarda şok oldu servis kayıdı açıldı aracı verdim servise. Elinde doktorların kullandığı "steteskop 'un" daha büyüğünden bir usta geldi. "Usta steteskop 'a gerek yok, düz yolda bile yapıyor bu ses". Evden buraya gelirken arttı bu ses hatta" dedim. Arabayı teslim ettim.
Servis hızlıca inceledi ve problemin nedenini anladı. Arabanın tavan iç aksamı, tavan metal saçına çırt çırtlı denilen sağ ve solda iki tane tutamaç ile yapıştırılıyormuş. Bu da fabrikada makine ile baskı uygulanarak yapıştırılıyormuş. Makine baserken sağ tarafı as bazmış ve düşmüş oradaki çırt. Bu da sese neden olmuş. Servisteki usta, usulca kelebek camının kolonunu içerden hafif açtı. Kolunu soktu ve o çırt denilen yeri sıkıca yapıştırdı.
Araçta ses kesildi tabi, ben güle oynaya eve gittim. 1 gün sonra, yolda bir çukura girdim (Sert bir şekilde). Pat o esnada o ustanın yapıştırdığı yerin açıldığını hissettim ve o gıcırtı sesi tekrar gemeye başladı : (( Yine servise tabi...
Bu sefer 5 gün bıraktım arabayı. Ful tavanı açtılar, özel bir izolasyon yaptılar ve teslim ettiler aracı bana. Bu sefer 4 gün dayandı 4. günün sonu yine aynı. Yine aradım servisi, abi getir dediler. İşimin yoğunluğundan götüremedim 3 gün. Tam götüreceğim gün ses kesildi. Aradım servisi bu " ses otomatik kendi kesildi" dedim. 10 gündür ses yok, ama bazen (kasisli ve bozuk yollara girince) yine ses başlıyor ve sonra kesiliyor.
Hala servise götürmedim, böyle devam ediyorum.
İlk defa RENAULT kullanıyorum, arkadaşlarım bana "TRIM SESİ PROBLEMİ VAR RENAULT 'ta" dediklerinde anlamamıştım trim sesinin ne anlama geldiğini. Şimdi çok daha iyi anladım : (
Arkadaşlar benim araçta da tavandan gıçırtı sesi geliyordu. Benim araç cam tavan ve sesin geldiği yer arka tarafta sağ arka direğin tavana bağlandığı yerde (cam tavan mekanizmasının olduğu yerde).
Bu ses araçı teslim alıp eve giderke yapmaya başladı Yani SIFIR kilometre iken, ben tabi aracın yeni olmasından ciddiyetini algılayamadım. Ertesi gün araca arkadaşları bindirince onlarda sağ arka tavan bölgesinden gelen bu gıcırtıyı fark edip, doğal refleks ile ellini tavana bastırdı ve gıcırtı sesi kesildi. Elini çekince gıcırtı sesi gelmeye devam etti. Ben tabi şok oldum, çünkü arabanın kilometresi 35 idi bunu fark ettiğimde.
Tabi aldığım RENAULT BAYİ 'yi aradım, onlarda şok oldu servis kayıdı açıldı aracı verdim servise. Elinde doktorların kullandığı "steteskop 'un" daha büyüğünden bir usta geldi. "Usta steteskop 'a gerek yok, düz yolda bile yapıyor bu ses". Evden buraya gelirken arttı bu ses hatta" dedim. Arabayı teslim ettim.
Servis hızlıca inceledi ve problemin nedenini anladı. Arabanın tavan iç aksamı, tavan metal saçına çırt çırtlı denilen sağ ve solda iki tane tutamaç ile yapıştırılıyormuş. Bu da fabrikada makine ile baskı uygulanarak yapıştırılıyormuş. Makine baserken sağ tarafı as bazmış ve düşmüş oradaki çırt. Bu da sese neden olmuş. Servisteki usta, usulca kelebek camının kolonunu içerden hafif açtı. Kolunu soktu ve o çırt denilen yeri sıkıca yapıştırdı.
Araçta ses kesildi tabi, ben güle oynaya eve gittim. 1 gün sonra, yolda bir çukura girdim (Sert bir şekilde). Pat o esnada o ustanın yapıştırdığı yerin açıldığını hissettim ve o gıcırtı sesi tekrar gemeye başladı : (( Yine servise tabi...
Bu sefer 5 gün bıraktım arabayı. Ful tavanı açtılar, özel bir izolasyon yaptılar ve teslim ettiler aracı bana. Bu sefer 4 gün dayandı 4. günün sonu yine aynı. Yine aradım servisi, abi getir dediler. İşimin yoğunluğundan götüremedim 3 gün. Tam götüreceğim gün ses kesildi. Aradım servisi bu " ses otomatik kendi kesildi" dedim. 10 gündür ses yok, ama bazen (kasisli ve bozuk yollara girince) yine ses başlıyor ve sonra kesiliyor.
Hala servise götürmedim, böyle devam ediyorum.
İlk defa RENAULT kullanıyorum, arkadaşlarım bana "TRIM SESİ PROBLEMİ VAR RENAULT 'ta" dediklerinde anlamamıştım trim sesinin ne anlama geldiğini. Şimdi çok daha iyi anladım : (
Güncelleme: Önceki mesajlarımda belirttiğim kemer ayar yerinden geldiğini sandığım ses oradan gelmiyormuş. Sağ koltuk kafalığındaki tıkırtı sesi aynı şekilde sürücü başlığında da başlamış aslında. Bende sürücü koltuğunda olduğum için sol direkten geliyor sanmıştım. İki kafalığın geçme yerlerine de bez bant sıkıştırdım çok büyük ölçüde minimize oldu.
Ancak yeni bir şey keşfettim. Direksiyonu 50-60 derece sola çevirdiğinizde sanki sinyal kolunun o tık diye sinyalden çıkma sesini duyuyorum. Bir tel sanki oraya döndürdüğümde direksiyonu tık diye atıyor. Siz böyle bir şey yaşadınız mı? WD40 sıktım ancak bir çözüm olmadı direksiyonla kutu arasına.