Ton başına Güç hesabı ne kadar doğrudur...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan *USTA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

abi valla bi 115lik hb bulursanız çağarın beni deneyelim dediğim şekilde. atmosferik araçları alt devire çekersen clio rs bile geçemez seni :D mesela clio rs bile 2bin devirdeyken ölü. ama 4500 5bin gibi bastınmı mermi gibiler.
 
Atmosfeirk arabaya 2000devirde bastırmak demek avans almak demektir resmen :)
 
​R5 coupe 75/760=98 hp
 
Normal de kangoo nun geçmesi mümkün değildir beygir / ağırlık hesabıyla. Kangoo tork ile yürür bu iki araç arasındaki farkta. Kangoo nun geçmiş olduğu rollingte başlangıçtaki devirler Megane için ölü devirlerdir.
Zaten dikkat edersek megane Kangoo ya belli bir süratten sonra yaklaşmaya başlar ve süratler eşitlendikten sonra Kangoo arayı açamaz tam tersine megane yaklaşmaya başlar.
Mesela Kangoo 4.vites 90 km de Megane 3.viteste 90 km de basarsa Megane geçecektir. Megane 4000 devir Kangoo 2400 devir civarında olur ikisininde tork olarak en güçlü olduğu noktalardır. Fakat güç / ağırlık ile kazanan megane olur. :)
 
Normal de kangoo nun geçmesi mümkün değildir beygir / ağırlık hesabıyla. Kangoo tork ile yürür bu iki araç arasındaki farkta. Kangoo nun geçmiş olduğu rollingte başlangıçtaki devirler Megane için ölü devirlerdir.
Zaten dikkat edersek megane Kangoo ya belli bir süratten sonra yaklaşmaya başlar ve süratler eşitlendikten sonra Kangoo arayı açamaz tam tersine megane yaklaşmaya başlar.
Mesela Kangoo 4.vites 90 km de Megane 3.viteste 90 km de basarsa Megane geçecektir. Megane 4000 devir Kangoo 2400 devir civarında olur ikisininde tork olarak en güçlü olduğu noktalardır. Fakat güç / ağırlık ile kazanan megane olur. :)

O denemeden sonra Megane Osman satıldı zaten...:D
 
NW.TON_TORK_GÜÇ Hesapları; (formlardan özetler-siz yorulmayın deye hazır bilgiler... :)
Hisettiğimiz şey sadece torktur ve sizi tork koltuğa yapıştırır. Güç ise bunu daha geniş bir aralıkta devam ettirebilme potansiyeli sağlar. Gücü fazla olan daha iyi hızlanır diye bir genelleme yapılamaz. Hızlanabilir tabi ama pratikte ve ortalama kullanım devirlerinde, bunu sağlayacak dişli oranları kullanılmaz. Nerede kullanılır ? F1 araçlarında kullanılır mesela. O yüzden oradaki pilotlar deviri sonuna kadar dayayıp vites değiştirirler. Dizel motorlarının daha yüksek tork verdiği bilgisi de malesef doğru değil. Strok ile olan bağlantı doğrudur fakat o fark çok da önamli değildir. Asıl fark artık dizellerin hepsinin turbo olmaları. Turbo olmayan eski dizeller ile benzinli motorların torklarını aynı hacimde olmak koşulu ile karşılaştırın bakalım ne çıkacak ?
Sonuçta bu kadar yazdın ne demek istiyorsun derseniz sizin son cümlede söylediğinizi diyeceğim icon_smile.gif . Gücün fazla oması daha yüksek son sürat demektir. Torkun fazla olması da belirli bir sürate kadar daha iyi hızlanma demektir (çok kabaca). Daha sonra güç yetmezse hızlanma da kesilecektir.

Aslında motor torku’nun sürüşe etkisi olarak başlığı ele almak, şanzımanı tamamen konu dışında bırakmak lazım. Aksi halde işin teorisi dallanır gider.
Esasen videonun çekim amacı, iki motor arasında seçim yaparken birisinin kağıt üzerindeki torku diğerinden 10Nm daha fazla diye tercih yapabilen insanların, bu değerin elde edildiği devir aralığını da sorgulamaları gerektiğini vurgulamak icon_biggrin.gif Yani çok derin irdelemeyişimizin sebebi bu.
Dizel hadisesine gelirsek, elbette ki dizel sistem hacimdaş benzinliye göre daha çok tork üretir icon_smile.gif Çünkü hem piston stroğu uzun olmasından dolayı avantajlıdır, hem de dizel yanması daha yavaş ve yüksek güç vererek gerçekleşir. Böyle olmasa bütün ağır vesait benzin motorları üzerine geliştirilirdi.
Ağır şartlarda çalışması için tasarlanmış, güç veriminin ikinci planda tutulduğu atmosferik dizel üniteler yerine turbo benzinli ve turbo dizelleri de karşılaştırabilirsiniz.
Uzun stroğun esas avantajı doğrusal hareketi dönel harekete dönüştürürken verimsizliğe neden olan alt ölü nokta ve üst ölü nokta arasındaki ivme periyodunun daha uzun mesafede gerçekleşmesi ve yakıtın genleşmesinden daha verimli istifade edilebilmesidir. icon_smile.gif
Şanzımanı geçersek yine her zamanki gibi tork ilk hızlanmaya, güç ise son sürate yarar demek kabaca icon_biggrin.gif
 
Son düzenleme:
1900cc ve altının alayı gelsin :p
 
Geri
Üst