Termostat Nedir Nasıl çalışır

havalar soguk ilk calıstıgında 0 noktasında olması lazım en asagıda ısındıkca yukselr ve ortada durur
 
Aracım Renault 19 1.6 RT Klima Karbüratör LPG 96'

Termostatın özellikle soğuk havalarda yokuş aşağı uzun süre gittikten sonra aracın aşırı soğumasının engellenmesi ve motor bloğuna zarar verilmemesi için kullanıldığını biliyoruz. Ancak Adana gibi sıcak memleketlerde kışın bile kolay kolay 60 derecenin altına düşmüyor. Özellikle eski araçlarda bırakın soğumayı engellemeyi, soğutamıyorsunuz, hararet sorunları konuşuyoruz. Ben aracın daha çok soğuyabilmesi için yazları termostatı söktürüyorum. Bu uygulamamın yukarıda belirttiğim konu dışında başka bir zararı var mı? Görüş ve önerileriniz rica olunur...
 
Aracım Renault 19 1.6 RT Klima Karbüratör LPG 96'

Termostatın özellikle soğuk havalarda yokuş aşağı uzun süre gittikten sonra aracın aşırı soğumasının engellenmesi ve motor bloğuna zarar verilmemesi için kullanıldığını biliyoruz. Ancak Adana gibi sıcak memleketlerde kışın bile kolay kolay 60 derecenin altına düşmüyor. Özellikle eski araçlarda bırakın soğumayı engellemeyi, soğutamıyorsunuz, hararet sorunları konuşuyoruz. Ben aracın daha çok soğuyabilmesi için yazları termostatı söktürüyorum. Bu uygulamamın yukarıda belirttiğim konu dışında başka bir zararı var mı? Görüş ve önerileriniz rica olunur...

denemiş değilim fikrim yok. bilgisi olan, tecrübe etmiş arkadaşların düşüncelerini bende merak ettim. mantıken adanada eski-yeni on binlerce araç var yazları hepsi hararet yapmıyor. senin araçta hararet yapma varsa önce nedenini araştırsanız
 
Son düzenleme:
denemiş değilim fikrim yok. bilgisi olan, tecrübe etmiş arkadaşların düşüncelerini bende merak ettim. mantıken adanada eski-yeni on binlerce araç var yazları hepsi hararet yapmıyor. senin araçta hararet yapma varsa önce nedenini araştırsanız

Bunla ilgili çok araştırma yaptık. Onlarca konu var bunla ilgili Renault 19 sayfasında. Burda istediğimiz şey aslında 17 yaşındaki otomobilden 5 yaşında bir araç performansı beklemek! :)

45 derece sıcaklıkta öğlen güneşin altında klima açık 140 km süratle yokuş yukarı çıkar mı? Yeni olsa çıkar işte bizim düldül herşeyi normal çalışıyor ama bunu yapınca hararet gıdım gıdım artıyor. Bir süre sonra bi bakmışsın 115-120 derece olmuş. Ayağını o vakit gazdan çekmezsen geçmiş olsun...

Araç zaten ısınıyor demek istediğim. Bu ısınmayı geciktirmek için ısınmayan suyun da radyatöre dökülmesi için termostatın sökülmesi konusu aslında burda tartışılmasını istediğim...
 
Bunla ilgili çok araştırma yaptık. Onlarca konu var bunla ilgili Renault 19 sayfasında. Burda istediğimiz şey aslında 17 yaşındaki otomobilden 5 yaşında bir araç performansı beklemek! :)

45 derece sıcaklıkta öğlen güneşin altında klima açık 140 km süratle yokuş yukarı çıkar mı? Yeni olsa çıkar işte bizim düldül herşeyi normal çalışıyor ama bunu yapınca hararet gıdım gıdım artıyor. Bir süre sonra bi bakmışsın 115-120 derece olmuş. Ayağını o vakit gazdan çekmezsen geçmiş olsun...

Araç zaten ısınıyor demek istediğim. Bu ısınmayı geciktirmek için ısınmayan suyun da radyatöre dökülmesi için termostatın sökülmesi konusu aslında burda tartışılmasını istediğim...

hadi bakalım dediğin gibi akıl yürütelim :)

sökülme taraftarı değilim. yerine istenirse yaz-kış ayarlı termostat kullanılmalı.

misal 88 dereceye ayarlı termostat takılı. ısı 88 e gelince termostat otomatikman açılacak ve soğutma sıvısı radyatör-blok-radyotör arası dönecek. ta ki tekrardan 88'in altına düşene kadar. 88 altı sıkıntı yok üstünde ise zaten açık (aralıksız kaç saat yolculuk yapılırsa yapılsın).

bizede sorumluluk düşüyor herkes aracını az çok tanır. yaz ortası, klima açık, hız yüksek, yüke bindirerek uzunca süre zorlamaktansa araca ara ara nefes aldırmalıyız. evet eski teknoloji araçların hararet yapma riski yeniler göre yüksek ama bilinçli kullanılmazsa sıfır audi, volvo bile hararet yaptırılır

tüm arkadaşlardan konuya katkıları bekleriz....
 
hadi bakalım dediğin gibi akıl yürütelim :)

sökülme taraftarı değilim. yerine istenirse yaz-kış ayarlı termostat kullanılmalı.

misal 88 dereceye ayarlı termostat takılı. ısı 88 e gelince termostat otomatikman açılacak ve soğutma sıvısı radyatör-blok-radyotör arası dönecek. ta ki tekrardan 88'in altına düşene kadar. 88 altı sıkıntı yok üstünde ise zaten açık (aralıksız kaç saat yolculuk yapılırsa yapılsın).

bizede sorumluluk düşüyor herkes aracını az çok tanır. yaz ortası, klima açık, hız yüksek, yüke bindirerek uzunca süre zorlamaktansa araca ara ara nefes aldırmalıyız. evet eski teknoloji araçların hararet yapma riski yeniler göre yüksek ama bilinçli kullanılmazsa sıfır audi, volvo bile hararet yaptırılır

tüm arkadaşlardan konuya katkıları bekleriz....

:)
Tam da bugün termostatı söktüm he...
:P
Akşam geldiğimde iyki sökmüşüm dedim. Çünkü eskiden 90 derecede sürekli fan çalışırken şehir içinde, şimdi ya 2 ya 3 kere çalıştı. Yolda 60'a düşen sıcaklık kızmızı ışık ve kalkışta 90'a çıkamadan 60'a geri düştü... ;) (Yukardaki bir örnekti sadece, yüklenmiyorum tabi ki o kadar. Ama konforu bozuyor her türlü. Otoyolda 80 ile gittiğin halde de yapıyor...)

Şu konuda sonuna kadar katılıyorum: Herkes aracını az çok tanır... Benimki de böyle bir cins, ne yapalım... :)

...

Tabi benim burdan bunu herkese tavsiye ettiğim anlamı çıkmasın. Kayseri'de Araplı yokuşundan bir iniyorsun hararet 30 oluyor. Araç içinde donmaya başlıyorsun. Ardından bir de gazlasan blok çatlar animallah.

Güzel konu oldu ama he! :P
 
:)
Tam da bugün termostatı söktüm he...
:P
Akşam geldiğimde iyki sökmüşüm dedim. Çünkü eskiden 90 derecede sürekli fan çalışırken şehir içinde, şimdi ya 2 ya 3 kere çalıştı. Yolda 60'a düşen sıcaklık kızmızı ışık ve kalkışta 90'a çıkamadan 60'a geri düştü... ;) (Yukardaki bir örnekti sadece, yüklenmiyorum tabi ki o kadar. Ama konforu bozuyor her türlü. Otoyolda 80 ile gittiğin halde de yapıyor...)

Şu konuda sonuna kadar katılıyorum: Herkes aracını az çok tanır... Benimki de böyle bir cins, ne yapalım... :)

...

Tabi benim burdan bunu herkese tavsiye ettiğim anlamı çıkmasın. Kayseri'de Araplı yokuşundan bir iniyorsun hararet 30 oluyor. Araç içinde donmaya başlıyorsun. Ardından bir de gazlasan blok çatlar animallah.

Güzel konu oldu ama he! :P

kışın sökmeseydin daha iyiydi, ideal çalışma sıcaklığında kalırdı hiç olmazsa. kışın bile sürekli fan çalışıyorsa sıcaklık müşüründe sıkıntı olmasın

senin araçta lpg var m? biliyorsun lgp benzinden daha fazla ısınmaya neden oluyor
 
kışın sökmeseydin daha iyiydi, ideal çalışma sıcaklığında kalırdı hiç olmazsa. kışın bile sürekli fan çalışıyorsa sıcaklık müşüründe sıkıntı olmasın

senin araçta lpg var m? biliyorsun lgp benzinden daha fazla ısınmaya neden oluyor

LPG'li üstad. Olabilir... Hararet müşürü 90'a 2 çizgi kalayı gösterirken fan müşürü fanı çalıştırıyor. İkisinde de sorun yok gibi ama... Devirdaim pompası da kontrol edildi, kayış da yeni, radyatör yeni... Bir yerden sonra çareler tükeniyor, alternatif yollara başvuruyoruz. :) Benim araçta egsoztan karbüratöre giren hava hortumuyla karbüratörden dışarı uzanan hava hortumu da bodrumdaki depoda saklanmış durumda. :) Tamir ederken sök tak... Zaman alınca baktım gerek de yok... :)
 
2001 Clio symbol aracımda hararetin ortaya gelmesi 5-6 kmyi buluyor. Hava çokta soğuk değilken. Ortaya gelmedende içeri sıcak üflemiyor. Ama tam ortaya geldikten sonra kaloriferin ısınmasında sıkıntı olmuyor.
Ayrıca düz yolda normal giderken hararet göstergesi düşmeye başlıyor. Arada tekrar ortaya geliyor.
Termostat bozukmudur, değişmesimi gerekir.
 
Geri
Üst