- Katılım
- 18 Ara 2019
- Mesajlar
- 355
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
Arkadaşlar yol güvenliği için arabaların en önemli parçası Lastik. Formula 1 de olsa, Karting de olsa, Renault 5 de kullansanız lastik. O yüzden iyi bir modeli almak (Gidip en pahalısını alın demiyorum) önemli. İnternet var, testler var, kullanıcı yorumları var. Lastikçiye gittiğinizde bence o modeli aratın. Özellikle ingilizce sitelerde çok güzel kullanıcı deneyimleri oluyor.
Bence Michelin, iyidir, Kumho iyidir demeyin. Altında 100 tane modeli var aynı modellerinde bile alt modeller var. Kısaca Michelin'in de sert lastiği var, Lassa'nın da çok daha yumuşak model lastikleri var.
İkinci önemli konu lastik basıncı. Lastik şirketinde çalışmış sürekli de lastik dışında da otomotiv sektöründe çalışmış biri olarak söylüyorum. Şu ana kadar yeni lastik aldığımda veya yaz kış gibi lastik değişikliğinde lastikçilerde farklı basınçlar çok daha yüksek basınçlar gördüm. Sizin cümleyi çok net anlamadım ama araba daha sertleştiyse. Lastk basıncınız yüksek olabilir. Benzin istasyonunda kapıdaki lastik basınçlarına bakarak; kendiniz ayarlamanızı özellikle soğuk lastikken tavsiye ederim.
Üçüncü binek arabalarda az yapılan bir konu. Rot balans. İyi bir yerde rot balans, alt takım şase kontrolü yaptırmanızı tavsiye ederim. Lastiklerin ömrü için, uzun ömür, konfor vs çok önemli. Senede 1 kere yaptırmak bence avantaj bile sağlıyor.
Bence Michelin, iyidir, Kumho iyidir demeyin. Altında 100 tane modeli var aynı modellerinde bile alt modeller var. Kısaca Michelin'in de sert lastiği var, Lassa'nın da çok daha yumuşak model lastikleri var.
İkinci önemli konu lastik basıncı. Lastik şirketinde çalışmış sürekli de lastik dışında da otomotiv sektöründe çalışmış biri olarak söylüyorum. Şu ana kadar yeni lastik aldığımda veya yaz kış gibi lastik değişikliğinde lastikçilerde farklı basınçlar çok daha yüksek basınçlar gördüm. Sizin cümleyi çok net anlamadım ama araba daha sertleştiyse. Lastk basıncınız yüksek olabilir. Benzin istasyonunda kapıdaki lastik basınçlarına bakarak; kendiniz ayarlamanızı özellikle soğuk lastikken tavsiye ederim.
Üçüncü binek arabalarda az yapılan bir konu. Rot balans. İyi bir yerde rot balans, alt takım şase kontrolü yaptırmanızı tavsiye ederim. Lastiklerin ömrü için, uzun ömür, konfor vs çok önemli. Senede 1 kere yaptırmak bence avantaj bile sağlıyor.