Taşıt Vergisi'nde bildiğiniz herşeyi unutun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ByTyFn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepkime puanı
930
Puanları
0
Yaş
36
inde_bildiginiz_herseyi_unutun13835528800_h1091259.webp



Maliye Bakanlığı, Motorlu Taşıtlar Vergisi'nde (MTV) araçların egzost emisyon değerlerini dikkate alan bir sisteme geçilmesi için çalışmalarını hızlandırdı.
Avrupa Birliği'nin (AB) de uyguladığı sistem, karbondioksit salımı yüksek yeni araçların yanında, egzost emisyon değerleri yüksek olan eski araçları kullananlar da daha yüksek vergi ödeyebilecek. Bununla birlikte son yıllarda yaygınlaşan LPG'li araçlarsa bir anlamda teşvik edilmiş olacak.Maliye Bakanlığı, MTV için araçların tipi, motor hacmi ve yaşı gibi kriterlerin yerine başka bir vergilendirme sistemi getirmeye hazırlanıyor. Daha önce de sıkça gündeme getirilen ve son dönemde yeniden üzerinde çalışılmaya başlanan sistemle, karbondioksit emisyon değerleri yüksek araçlar, daha yüksek vergilendirilecek. Bununla birlikte söz konusu kriterlere göre yeni nesil dizeller, yeni nesil teknolojilere sahip benzinli modeller ve LPG'li araçlar daha da az vergi ödeyecek, avantajlı olacak.

Yenilemeye dolaylı teşvik


Sistem bir bakıma trafikten çekilmesine çalışılan eski araçlar için de etkili olacak. Teknolojisi geri kaldığı için karbondioksit salımları yüksek eski araçların vergisi daha yüksek olacak. Araçlar eskidikçe, vergileri de artacak.
Düzenlemenin, dolaylı olarak sıfır otomobil alımını özendireceğine dikkat çekiliyor. Bununla birlikte büyük motorlu arazi araçlarının yanı sıra ve kamyon gibi büyük ticari araçların da, yüksek karbondioksit salımları nedeniyle üst vergi dilimindeki grupta yer alacağı belirtiliyor. Türkiye'de halen motorlu araç parkında benzinli motora sahip araçların sayısının hayli yüksek olduğu, bununla birlikte 20 yaş üstü binek araçların sayısının ise yaklaşık 4 milyon civarında olduğu kaydediliyor.Son dönemde yeni otomobil satışlarında dizelin payı da yüzde 50'yi aşmış durumda. Bununla birlikte düzenlemenin yasalaşması halinde yüzde 20'lerde bulunan LPG'li araç oranının da artması bekleniyor.

Dizel
ve LPG avantajlı


Emisyon değerlerine göre vergilendirme yapılması durumunda, dizel ve LPG'ye sahip motorlara sahip araçların, genel anlamda benzinli motorlara oranla daha düşük karbondiokbit (CO2) değerleri sayesinde avantajlı olmaları bekleniyor. Günümüzde yeni dizel motorlu ve LPG'li araçların kilometre başına CO2 salımları, benzinlilere göre daha düşük. Ancak son dönemde yeni bazı küçük hacimli benzinli motorlarda, dizellerin bile altında CO2 değeri sunan modeller çıkmaya başladı. Yeni nesil dizellerde CO2 salımı oranı ortalama 110 g/km olurken,benzinlilerde bu 10-15 gram yükseliyor. Dizellerde en düşük CO2 oranı 99 g/km‘yi, sbenzinlilerde de 96 g/km'ye inebiliyor. Hibrit modellerdeyse durum farklı ve daha düşük. LPG'li araçlarda CO2 miktarı, benzine göre yüzde 20 daha düşük olabiliyor.Bu sisteme göre, aynı markada 15 ila 40 gr/km daha çok karbondioksit emisyonu olan benzinliaraçlar, dizel araçlara göre daha çok vergi ödeyecek.

Kademeli geçiş olmalı


Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yeni sistemin, AB'nin "kirleten öder" prensibine göre hazırlandığını kaydetti.Eskiyen araçların daha fazla karbondioksit emisyonu saldıklarını, dolayısıyla eski araçların vergisinin artacağını vurgulayan Palandöken, "Trafikten 2011 yılında 198 bin 801, 2012 yılında 125 bin 407 adet kaydı silinen araç varken, 2013 yılı Ocak-Ağustos arasında 164 bin 718 aracın kaydı silinmiş. Bu nedenle, eskiyen araçlarını çevreyi daha az kirleten araçlarda değiştirmek isteyenler için hurda teşviki getirilmeli. Hurda teşviği bütçeye zarar yerine fayda getirir" dedi. Palandöken, hurda teşviğiyle her yıl fazladan ortalama 150 bin aracın yenileneceğini, bunun da ekonomiye katma değer sağlayacağını ve işsizliğin azalmasına olumlu etkisi olacağını kaydetti.
Yeni sisteme kademeli geçiş yapılması gerektiğinin de altını çizen Palandöken, "Bugün çok düşük tutarlarda MTV ödeyen araç sahiplerinin vergisi bir anda artabilir. Türkiye'de MTV, araçların silindir hacmi ve yaş esasına göre alınıyor. Bu nedenle, yeni sisteme kademeli geçilmeli ve eski model araç sahipleri mali olarak zor durumda bırakılmamalı" diye konuştu.
 
DCİ motorları CO2 salınımı piyasadaki rakiplerine göre çok düşük,bu bizlere avantaj sağlayabilir...
 
LPG ye de zam yolda demekki... Artık neden nasıl vergi alacağını şaşıran devlet bakalım nasıl bir düzenleme getirecek. Tabii bu yakıt fiyatlarında nasıl bir oynama olacak onuda göreceğiz. LPG direk 3TL üzerine çıkar artık. Benzin 5 i geçer. Araba firmalarıda LPG li modelleri sokar devreye... Fiyatları dizelleri geçer... Bekleyip görelim bakalım neler olacak.Çevre ve gelecek için önemli... TÜRK halkı için pahalı bir adım olacak belli...
 
Salınım, yaş, motor bahane vergiler ŞAHANE
 
Bu ülkede avantaj elde ettiğin bir konun varsa araçta bekle hemen ardından fiyatına zam !! bu durumda kimse kazanmıyor aslında kazık sivriliği herkese eşit mesafede. Tamamen Vergilendirme başkanlığı ilizyonu bu :(
 
Yeni sisteme de itiraz var

Türkiye'nin model aldığı ülkeler arasında yer alan Almanya'da karbondioksit bazlı vergileme sistemine itirazlar yükselmeye başladı.

Almanya'nın en aktif sivil toplum kuruluşlarından biri olan Vergi Mükellefleri Birliği, karbondioksit (CO2) salınımına göre hesaplanan vergi sisteminin çevre duyarlılığı ile ilgisi olmadığını, çevrenin korunabilmesi için MTV'nin tamamen kaldırılıp, akaryakıt üzerindeki ÖTV'ye ilave edilmesi gerektiğini açıkladı. Birlik, bu sayede aracını çok kullanıp fazla akaryakıt tüketenlerin daha fazla çevre vergisi ödemiş olacağını, aracını kullanmayıp garajda tutanların ise gereksiz yere vergi ödemekten kurtulacağını savundu. millet gider mersine biz gideriz zaten hep tersine....
 
Geri
Üst