Talisman chip tuning

Ben eski aracıma yaptırmıştım.O şekilde 3.5 sene kadar kullandım.Gerçekten araç çok daha keyifli hale geliyor.Chipten sonra 1 kez turbo değistirdim.1 kez de baskı balata.Özellikle yaz aylarında şanzıman ısınınca sıyırma yapıyordu.Yeni olan ve serviste değistirttigim baskı balatada bile yaşadım baskı-balata sıyırmasını.Turbo için sebep chip tuning kaynaklı mı değil mi bilemem.Ama baskı balata için kesinlikle sebep chiptuningti.Bu olay o araca özel de olabilir.Sadece tecrübemi paylaşmak istedim.

Multisense zaten degisik yazılım haritalarınin bir arada bulunduğu bir yer.Ben şahsen gerek ve ihtiyaç duymadım.Dsg sanzımanla ilgili chip sonrası sorunları bu aracı almadan önce okumuştum.EDC ile ilgili bir şikayete o zaman araştırdığımda açıkçası rastlamadım.

Bu arada beyin sökülerek yapılan yazılımlar için lehim yaparak root atıyorlar ve beyin - ecu bağlantılı hususlar garanti dısı kalıyor bilginiz olsun.Tabi bunun için önce servisin beyne müdahale edildigini anlaması lazim.
Ancak garantilik bir durum olusursa bu riski de goz onunde bulundurmak lazim.
160 hplik araçlarda getrag dct 450/451 şanzıman versiyonu kullanılıyor.130 bg lik araçlarda da ayni olabilir.Emin degilim.
450 nm torka kadar bu şanzımanlar kullanılabiliyor.Yakita etkisi, beyin yeni haritaya uyum saglayana kadar 250 km kadar yol yapmak gerekir.Şanzıman ve motor bileşenlerine etkisi ise uzun vadede anlaşılabilir.Chip yaptıran arkadaşlara hayırlı olsun.Chip yaptırdıkları yerlerden orjinal yazılım haritalarıni istemelerini tavsiye ederim.Bir yerde muhafaza etsinler.

Çünkü sonra geri dönüş yapmak isteyip kendi araçlarına ait yazılımlar muhafaza edilmediği için servise yüksek ücretler ve yeni/çıkma beyin ücreti ödemek zorunda kalanlar var.

Çok açıklayıcı ve güzel yorum yapmışsınız, teşekkür ederim, açıkçası bende 1.5 megane var ve ben bile gerek duymuyorum, şu sebepten dolayı: olay sadece yazılımla çözülmüyor, dediğiniz gibi kısa vadede çok sorun çıkmasa da uzun vadede çıkacaktır, örneğin renault'nun 1.6 130 beygir dci motoru var, bu motor normalde yazılımla çok rahat 160 beygir oluyor ama renault 160 lık dci motorunu 130 dci ye yazılım atarak yapmıyor, motorun iç bileşenleri turbo sayısı çapı vs. hepsi değişiyor, yeniden tasarlıyor, yine bizim 1.5 110 beygir dci yazılımla çok rahat 130+ beygir olabiliyor ama 130 beygir için yine ayrı motor yapıyor, o yüzden sırf yazılımla güç yüklemesi bana çok mantıklı gelmiyor...
 
Çok açıklayıcı ve güzel yorum yapmışsınız, teşekkür ederim, açıkçası bende 1.5 megane var ve ben bile gerek duymuyorum, şu sebepten dolayı: olay sadece yazılımla çözülmüyor, dediğiniz gibi kısa vadede çok sorun çıkmasa da uzun vadede çıkacaktır, örneğin renault'nun 1.6 130 beygir dci motoru var, bu motor normalde yazılımla çok rahat 160 beygir oluyor ama renault 160 lık dci motorunu 130 dci ye yazılım atarak yapmıyor, motorun iç bileşenleri turbo sayısı çapı vs. hepsi değişiyor, yeniden tasarlıyor, yine bizim 1.5 110 beygir dci yazılımla çok rahat 130+ beygir olabiliyor ama 130 beygir için yine ayrı motor yapıyor, o yüzden sırf yazılımla güç yüklemesi bana çok mantıklı gelmiyor...

bazı konularda yanlışınız var..yeniden motor yapıyor kısmı özellikle..1.5 ler kendi aralarında veya 1.6 lar kendi aralarında iç bileşen olarak aynıdır..değişim turboda enjektörde ve mazot pompasının besleme kuvvetinde olur..hiçbir motor gerçek beygir gücüyle piyasaya çıkarılmaz..1.4 motordan 200 hp güç alabilirsiniz ki örnekleri çoktur..eğer motorda beygir gücü yazılımla yükseltiliyorsa bu 30 ila 50 hp ye kadar mümkün motora zarar vermeden üstüne çıkarmak isterseniz mekanik kuvvetlendirme gerekir..ama mekanik kuvvetlendirme üst seviye güçlendirmelerde olur..çoğu motor kendi gerçek kuvvetinin en az yüzde 40 gibi daha aşşağı güçlerde piyasaya sunulur..yani yazılım motora usta ellerde yapılıyorsa zarar vermez çoğu zaman iyi de olur..ben kendi 2015 kangoo mu 1.5 110 hp olanı 150 hp gibi bir değerde neredeyse 80 bin km kadar kullandım halada yeni sahibi kullanmaktadır şu an 90 binde..güç artırımı yazılımla mantıklı aralıklarda olduğu sürece hiçbir zararı yoktur hatta bazen ve genellikle motoru sağır olmaktan kurtarır ve daha ömürlü bile yapabilir..ama mantıklı aralıklarla olacak tabi..bir yazılımcı isterseniz yazılımla oynayarak 150 hp bile ekleyebilir aracınıza ama donanım eksikliği araca zarar verebilir ki verir genelde intercooler büyüteceksiniz turbo büyüteceksiniz kimi zaman çift turboya geçmeniz gerekecek..buna mukabil taşıma ve aktarmaları da güçlendireceksiniz..birçok işlem gerekir..ama basit 30-40 hp için gerekmez..çünkü zaten sahip olunan standart bileşenler mevcuttan 30-40 daha fazlasını destekleyebilecek güçtedir..çünkü fabrika standartlarında hiçbir bileşen sınıra dayalı bir şekilde üretilmez...kısacası yazılımla motor zarar görür ifadesi motor ve donanımdan pekte anlamayan ve buna mukabil aracı zarar göreceğini düşünenlerin ifadesidir teknik bir ifade değildir..bugüne kadarki tüm araçlarımı yazılımla kullandım ve hiçbir zarar görmedim ki 2006 da aldığım megan marka 1.5 80 hp aracımı 300 bine kadar kullandım yeni sahibi 400 bine getirdi hala saat gibi kullanıyor..sıkıntısı yok..yeterki bakımı yapılsın aracın..
 
Son düzenleme:
bu arada benim aracımın beyni söküldü fakat lehim işlemi gibi bir işlem yapılmadı ecuya direk ulaşmak için açıldı sadece çünkü yeni araçlarda ecuya ulaşılmasın diye belirli güvenlik protokolleri var..ulaşmak için epromun ayaklarına direk aparatla bağlanılıyor..yani lehim işlemi yok..öyle bir müdahaleyi ben kabul etmem zaten..
 
Hayırlı olsun dediğim gibi.Sizin ecu epromuna aparatla bağlanmaları güzel.Fiziki olarak sadece beynin temper seal'leri ve ya vida boya/açmak izin kullanılan el aleti izlerinden ancak anlaşılabilir o zaman ki garanti bittikten sonra zaten bunun bir önemi yok (Eğer garantiyi 4 ve ya 5 seneye uzatmadıysanız.) ben servisin başka şekilde anlayabileceğini zannetmiyorum.

Aparatla da eproma bağlansa sonuçta beyin açılıp o güvenlik protokollerini aşmak için root atılıyor.Tıpkı android telefonlarda olduğu gibi.Garantilik bir durum olması durumunda-ki Allah Korusun- servis çözemezse Mais merkezden teknik personel bazen de Fransa'dan destek alıyorlar biliyorsunuz.Onların yazılım ile alakalı değişikliği/remapping'i ve bunu yapabilmek için root atıldığını anlama ihtimaller çok yüksek.Yeni yaptıracak arkadaşların bu riski de göze almaları iyi olur. Ben buna dikkat çekmek istedim ve yaptıran/yaptıracak arkadaşların, orjinal yazılımı alabiliyorlarsa almalarını, sonra dönmek istedikleri taktirde, servise muhtaç kalmamaları açısından bunun önemli olduğu tavsiyesinde bulundum.
Sonuçta siz bunu yaptırırken mutlaka bu riskleri göze almışsınızdır.

Bu arada yazılım yaptıran arkadaşlara servise periyodik bakım vb. sebeple gittiklerinde, motor/ecu yazılım güncellemesi yapılıp yapılmayacağını sormalarını da tavsiye ederim.Haberleri olmadan yapılabilecek bir yazılım yüklemesi yaptırdığınız remapping işlemini geri çevirebilir ve ya program/yazılım hatalarına sebep olabilir.
Ehil ellerde chip tuning yapılması çok önemlidir.Tek turbolu araçlarda ben bu işi daha az riskli görüyorum.Çift turbolu Talisman için işinin ehli kişilerin de güzel işler çıkarabileceğini umuyorum.Materyal dayanımını (Özellikle EDC) ve diğer sistem ecuları ile (DDT4ALL programı ile okutunca 6 adet daha motor ile alakalı olmayan ecu var.Ancak 1 tanesi şanzıman ecusu.Diğer ecuların direk ana ecu ile iç içe çalıştıklarını zannetmiyorum.Belki yazılımı yapan arkadaşlar şanzıman yazılımını da düzenlemişlerdir.Ama bence multisense varken buna gerek yok.) uyumunu sizlerin tecrübeleri sonrasında öğreneceğiz.

Tekrar hayırlı olsun.Güle güle kullanın.
 
Hayırlı olsun dediğim gibi.Sizin ecu epromuna aparatla bağlanmaları güzel.Fiziki olarak sadece beynin temper seal'leri ve ya vida boya/açmak izin kullanılan el aleti izlerinden ancak anlaşılabilir o zaman ki garanti bittikten sonra zaten bunun bir önemi yok (Eğer garantiyi 4 ve ya 5 seneye uzatmadıysanız.) ben servisin başka şekilde anlayabileceğini zannetmiyorum.

Aparatla da eproma bağlansa sonuçta beyin açılıp o güvenlik protokollerini aşmak için root atılıyor.Tıpkı android telefonlarda olduğu gibi.Garantilik bir durum olması durumunda-ki Allah Korusun- servis çözemezse Mais merkezden teknik personel bazen de Fransa'dan destek alıyorlar biliyorsunuz.Onların yazılım ile alakalı değişikliği/remapping'i ve bunu yapabilmek için root atıldığını anlama ihtimaller çok yüksek.Yeni yaptıracak arkadaşların bu riski de göze almaları iyi olur. Ben buna dikkat çekmek istedim ve yaptıran/yaptıracak arkadaşların, orjinal yazılımı alabiliyorlarsa almalarını, sonra dönmek istedikleri taktirde, servise muhtaç kalmamaları açısından bunun önemli olduğu tavsiyesinde bulundum.
Sonuçta siz bunu yaptırırken mutlaka bu riskleri göze almışsınızdır.

Bu arada yazılım yaptıran arkadaşlara servise periyodik bakım vb. sebeple gittiklerinde, motor/ecu yazılım güncellemesi yapılıp yapılmayacağını sormalarını da tavsiye ederim.Haberleri olmadan yapılabilecek bir yazılım yüklemesi yaptırdığınız remapping işlemini geri çevirebilir ve ya program/yazılım hatalarına sebep olabilir.
Ehil ellerde chip tuning yapılması çok önemlidir.Tek turbolu araçlarda ben bu işi daha az riskli görüyorum.Çift turbolu Talisman için işinin ehli kişilerin de güzel işler çıkarabileceğini umuyorum.Materyal dayanımını (Özellikle EDC) ve diğer sistem ecuları ile (DDT4ALL programı ile okutunca 6 adet daha motor ile alakalı olmayan ecu var.Ancak 1 tanesi şanzıman ecusu.Diğer ecuların direk ana ecu ile iç içe çalıştıklarını zannetmiyorum.Belki yazılımı yapan arkadaşlar şanzıman yazılımını da düzenlemişlerdir.Ama bence multisense varken buna gerek yok.) uyumunu sizlerin tecrübeleri sonrasında öğreneceğiz.

Tekrar hayırlı olsun.Güle güle kullanın.


aynen tabiki ehil olacak kişiler yapmalı fransa ekibi yüksek ihtimalle re-mapi anlar bencede...ben ecufast te yaptırıyorum re-map işlemini kesinlikle önce yedekleme yapılıyor..zaten siz istemesenizde yapıyor...riski göze alamazlar çünkü yeni beyin fiyatları malum..daha önceden 2018 talisman için denenmiş fakat beyin siemens olduğu için yazılımı kabul etmemiş sanırım protokoller onda farklı..araç start almamış zaten..daha sonra orjinal yazılıma döndürmüşler eskisi gibi olmuş..ben yazılımdan önce son sürati denemiştim 215 gibi bir hız gördü yazılımdan sonra 245 gördüm..fakat benim tespitim aracın şanzımanı bu güce göre seri değil..daha kısa aralıklarla vites atması gerekir..çünkü motor çok seri devir yükseltiyor fakat vites bekleme yapıyor..bahsettiğim beklemeler 1 sn altı fakat..0-100 de bu bekleme çok fazla tabi..
 
Şanzıman bence de çok nazlı vites değiştiriyor.Sport'ta gaz pedalına az da bassanız,çok ta bassanız o agresiflik neutral'den çok farklı değil.Yüksek devirde değiştirme eğilimi oluyor vitesi.Gaz pedalına az dokunduğunuzda da tork/devirden kısıyor.Ancak çift turbo ile alt devirler aslında çok canlı ve daha iyi hızlanabilir.
Manuelde bile dediğiniz gibi 1 sn'ye yakın vites değişimi için bekliyor.Muhtemel emniyet için yapmışlardır bunu.

Ben bir kez 206 km/sa 'e kadar çıktım.O da kısa süreliydi.Fabrika verisi de 215 km/sa aslında.Muhtemelen yazılımla 215'e limitlemişlerdir. Sizin yazılımla o limit te kaldırılmış olabilir mi?
 
yüksek ihtimal yazılımda ip tal oluyor limit..çünkü yazılımdan önce 215 te zınk diye durdu..216 olmadı..215 e kadarda hızlı geldi birden kesildi sanırm limitlemeden ötürü..
 
Konu güzel ve bilgilendirici ilerliyor teşekkürler [emoji122]
 
yüksek ihtimal yazılımda ip tal oluyor limit..çünkü yazılımdan önce 215 te zınk diye durdu..216 olmadı..215 e kadarda hızlı geldi birden kesildi sanırm limitlemeden ötürü..

Aynen size katılıyorum.Çünkü bu motor ve şanzıman ile 200'lere çok rahat ve hızlı çıkıyor araç.O süratlere de bence çıkar.Yüksek süratler ile seyrederken sürat anlaşılmıyor gerçekten.Özellikle pürüzsüz kaliteli asfaltta.
 
Konuyu bir kaç gündür takip ediyorum. Arkadaşların tecrübelerini burada paylaşması gerçekten çok güzel. Bu sebepten ötürü herkese teşekkür ederim. Ancak bir sıkıntı var. Ben 2013 1.5dci edc icon fluence kullanıyorum. Bu aracın edc şanzımanı max 250 Nm torka dayanıklı. Eğer araç yazılımla 135 hp ve 300Nm tork değerlerine çıkartılırsa motor max güçte şanzımanın kalırabileceği max torku aşmış oluyor, özellikle tam gaz durumlarında şanzıman aşırı yük altında kalacak ve pimi çekilmiş el bombası gibi her an patlayabilir. Bu konuyu atlamamak lazım. Yani aracı 30-40 hp arttırmak herhangi bir zarar vermez demek çok iyimser bir yaklaşım olur. Saygılarımla.
 
Geri
Üst