- Katılım
- 25 Eyl 2017
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 6
- Yaş
- 52
Ben eski aracıma yaptırmıştım.O şekilde 3.5 sene kadar kullandım.Gerçekten araç çok daha keyifli hale geliyor.Chipten sonra 1 kez turbo değistirdim.1 kez de baskı balata.Özellikle yaz aylarında şanzıman ısınınca sıyırma yapıyordu.Yeni olan ve serviste değistirttigim baskı balatada bile yaşadım baskı-balata sıyırmasını.Turbo için sebep chip tuning kaynaklı mı değil mi bilemem.Ama baskı balata için kesinlikle sebep chiptuningti.Bu olay o araca özel de olabilir.Sadece tecrübemi paylaşmak istedim.
Multisense zaten degisik yazılım haritalarınin bir arada bulunduğu bir yer.Ben şahsen gerek ve ihtiyaç duymadım.Dsg sanzımanla ilgili chip sonrası sorunları bu aracı almadan önce okumuştum.EDC ile ilgili bir şikayete o zaman araştırdığımda açıkçası rastlamadım.
Bu arada beyin sökülerek yapılan yazılımlar için lehim yaparak root atıyorlar ve beyin - ecu bağlantılı hususlar garanti dısı kalıyor bilginiz olsun.Tabi bunun için önce servisin beyne müdahale edildigini anlaması lazim.
Ancak garantilik bir durum olusursa bu riski de goz onunde bulundurmak lazim.
160 hplik araçlarda getrag dct 450/451 şanzıman versiyonu kullanılıyor.130 bg lik araçlarda da ayni olabilir.Emin degilim.
450 nm torka kadar bu şanzımanlar kullanılabiliyor.Yakita etkisi, beyin yeni haritaya uyum saglayana kadar 250 km kadar yol yapmak gerekir.Şanzıman ve motor bileşenlerine etkisi ise uzun vadede anlaşılabilir.Chip yaptıran arkadaşlara hayırlı olsun.Chip yaptırdıkları yerlerden orjinal yazılım haritalarıni istemelerini tavsiye ederim.Bir yerde muhafaza etsinler.
Çünkü sonra geri dönüş yapmak isteyip kendi araçlarına ait yazılımlar muhafaza edilmediği için servise yüksek ücretler ve yeni/çıkma beyin ücreti ödemek zorunda kalanlar var.
Çok açıklayıcı ve güzel yorum yapmışsınız, teşekkür ederim, açıkçası bende 1.5 megane var ve ben bile gerek duymuyorum, şu sebepten dolayı: olay sadece yazılımla çözülmüyor, dediğiniz gibi kısa vadede çok sorun çıkmasa da uzun vadede çıkacaktır, örneğin renault'nun 1.6 130 beygir dci motoru var, bu motor normalde yazılımla çok rahat 160 beygir oluyor ama renault 160 lık dci motorunu 130 dci ye yazılım atarak yapmıyor, motorun iç bileşenleri turbo sayısı çapı vs. hepsi değişiyor, yeniden tasarlıyor, yine bizim 1.5 110 beygir dci yazılımla çok rahat 130+ beygir olabiliyor ama 130 beygir için yine ayrı motor yapıyor, o yüzden sırf yazılımla güç yüklemesi bana çok mantıklı gelmiyor...