Taliant vites d iken

aybars123

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
5 Ocak 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
1 ay once aldim taliant otomatik 1.0 90 bg otomatik araç ilk defa kullaniyorum araç ile ilgili bir sorum olacak hepsindemi böyle yoksa bendeki aracta sıkıntı var ? Ornek ışıklara yaklasiyorum düşük hız vites d araçtan bir sanki zincir tikirtisi geliyor n ye alinca kesiliyor ama düşük hızda vites d iken ses gelmesi normalmi? Kolay gelsin
 
DÜŞÜK DEVİRLERDE ARACININ VİTES GEÇİŞİNİ YAPMAKLA YAPMAMAK ARASINDAN KALDIĞI İÇİN O SESİ ÇIKARTIYOR. GENEL OTOMATİKLERİN HEPSİNDE VAR KORKULACAK Bİ SORUN YOK. EĞER KAFANIZ RAHAT ETMESİNİ İSTİYORSANIZ EN YAKIN RENAULT ÖZEL SERVİSİNE GİDEBİLİRSİNİZ.
 
  • Beğen
Tepkiler: aybars123
X-Tronic şanzımanlı Clio 5 1.0 TCe kullanmıştım onda böyle bir sıkıntı yoktu, servise göstermeniz de fayda var...
 
X-tronic araştırdığım kadarı ile melez bir şanzıman. Biraz çift kavrama. Biraz CVT. İçinde kasnak var. Sürekli değişken vites. O ses kasnaklar arasındaki bağlantıyı sağlayan zincirden geliyor olabilir. Bu bir arıza değil. Önceden kayış kullanılıyordu. Yüksek torklarda sık sık kopma oluyordu. Son zamanlarda zincir kullanmaya başladılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: aybars123
Çok teşekkürler manuel clio4 ten gectim bi anda tamamen yabancisiyim aracin fazla kullanmiyorum zaten ama cokta aracı kullanirken dinleyen biriyim o yüzden clio4 mu çok rahat sattim aşırı bakimliydi , bizim taliant cvt şanzıman mi yoksa x tronic mi ? Tabi aracı kullandikca ses dinleyen biri olarak huylandim uzun yola gidiyorum bazen İstanbul Kocaali arasi yolda kalmayalim yanim da yaşlı oluyor hep malum aile , dip not: farlarin ikiside buhar yapti geçen arkadaki lastiklerini deldim bir daha yapmadi garantili araç servise götürmelimiyim sizce ? Araç 34000km de.
 
DÜŞÜK DEVİRLERDE ARACININ VİTES GEÇİŞİNİ YAPMAKLA YAPMAMAK ARASINDAN KALDIĞI İÇİN O SESİ ÇIKARTIYOR. GENEL OTOMATİKLERİN HEPSİNDE VAR KORKULACAK Bİ SORUN YOK. EĞER KAFANIZ RAHAT ETMESİNİ İSTİYORSANIZ EN YAKIN RENAULT ÖZEL SERVİSİNE GİDEBİLİRSİNİZ.
X-tronic denen vites diğer deyişle CVT oluyor. Aslında CVT'nin gelişmişi. O da CVT gibi sonsuz orana sahip bir vites. Geçişler arasında boşluğa düşme diye bir durum olmuyor. Çünkü arabanın şanzımanında bir dişli sistemi yok. Yani çift kavramalar gibi kademeli dişli oranları yok. Motor her devirde sakin ve stabil oluyor. Şanzıman boşluğa düşmüyor.

Bazı yerlerde hem çift kavrama gibi, hem de CVT gibi çalıştığı söyleniyor. Fakat izlediğim test videolarında baktım. Çift kavrama ile pek bir alakası yok.
 
Geri
Üst