Süspansiyon konforundan memnun musunuz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Baranselo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Aynen dediğiniz gibi, Puntodan daha rahat süspansiyonlara sahipmiş, test sürüşünde baya hoşuma gitti. Büyük oranda karar verdim Clio 4 almaya, şuan kafamda oturtmaya çalıştığım tek konu yakıt. Benim Punto Ankara-Şehir trafiğinde 18 kuruş yakıyor, çalışma anındaki benzinle falan hesaplayınca 20 kuruşu geçmiyor.
İstediğim model 0.9 Tce fakat yakıtı eminim beni üzecektir. Tce'ye lpg taktırsam bu seferde ilerde çok daha pahalıya mâl olacak sorunlarla yüzleşmekten korkuyorum. 1.2 alıp LPG taktırsam bu sefer de performans başımı ağrıtacak. Şuan 1.4 Lpg bile tadımı kaçırıyor rampalarda, 1.2 lpg iyice soğutur araçtan. Bir türlü karar veremedim.
Yılda 20 bin km yapıyorum, dizel kesinlikle düşünmüyorum çünkü araç için belirlediğim bütçe sabit.
Çok arada kaldım. :D

Ben 1.2 kullanıyorum tatmin ediyormu dersen beni ediyor ilk arabam daha önce 1,4 - 1.6 -1.8 kullanmadım kullansaydım kesin tatmin etmezdi bunu anladım arabayı ilk aldımda hıza hızlanmaya dair birşey yoktu şimdi motor açıldı rodajı bitti sanırsam ki 3. vitesde hafiften gaza basınca koltuğa doğru yapıştırıyor bu ilk başlarda yoktu yeter dersen 1,2 al yetmez dersen Tce al kesinlikle ben şimdilik hafif pişmanlığım var sadece yetiyor hani lpg taktırmayada gerek yok bence sakin 80-90 km de 3,9 muydu 4,3 lt mi gördüm kesinlikle bu şartlar altında bir depoyla 800-900 arası km yapar. ben şimdi 50 tlilik benzinle denedim agresif kullanımla 110 km belkide daha fazla gitti abartmışda oalbilirmiyim bilmem sonuçta içinde bi kaç lt daha vardı ışık yanar yanmaz yükledim.tabi azda çokta 50 tl ile olabilir klimada açtım tek kişi.bana makul geldi gayet. şimdi toplamda 150 tl lik attırdım bakalım ne kadar gitmiş onuda kayda alcam.ama kesinlikle uzun yolda az yakıyor .
 
Merhabalar. Clio 4 kullanıcısı değilim fakat aranıza uzun zaman önce katılmıştım. Araç piyasaya çıktığında alma niyetim vardı fakat ani bir karar değişikliğiyle G.Punto almıştım. Şimdi tekrar Clio 4 bakıyorum. Araç hakkında iyi kötü fikir sahibiyim. Artılarını eksilerini az çok biliyorum. Tek merak ettiğim konu süspansiyon sertliği. Test sürüşlerini kaymak gibi asfaltta yaptırdıkları için araç çok konforlu geliyor insana ama bozuk yolda işler değişiyor tabi.

Sizler Clio'larınızın süspansiyonlarından memnun musunuz? Kıyaslama yapsanız hangi araç ile kafa kafayadır? Veya aranızda daha önce Grande Punto kullananlar varsa, Punto'ya oranla ne kadar konforludur?


valla hocam sanırsam tam aradığın adam benim, şahsi özel aracım grande puntoydu sıfır almıştım 2008 active plus 1.3 multijet ve 143000de babama vermiştim kendime clio 4 1.5 dci 90lık aldım.


kıyaslayacak olursak

clio4 artıları :

1) iç kabin puntoya kıyasla çok daha sessiz, gram motor sesi almıyor

2) turbo boşluğu hiç yok gibi bir şey

3) yakıt ortalamam şehir dışında 4.7 ve abansam abartsam bile 6lt anca yakıyor

eksileri:

1) puntoya kıyasla az buz değil oldukça daha sert bir süspansiyonu var yazlığımızın yolu kilitli taşlı yollar ve orda punto yolu hiç hissettirmezken clio4 resmen dansöze dönüşüyor dank dank dank

2) punto tam bağımsız süspansiyon clio 4 ise torsiyon kullanıyor ve her nekadar clio4 espli olsada, daha sert süspansiyona sahip olsada biraz hissiz ve punto daha bilgi verici daha napacağını belli eden bir yol tutuş sergiliyor limitlerde clio4 daha iyi o kesin ama limitin ne olduğuna dair bilgi vermiyor araç ve direksiyon fakat punto çok daha net ve keskin

3) clio4 170 dedimi bayılıveriyor, 3500rpm üzerinde el freni çekilirmişçesine güç gidiveriyor fakat 1.3 multijetde bu tam tersi onda turbo boşluğu çok ama üst devirleri çok canlı 90 hp 1090kg clio4 185 anca derken aynı yolda 75hp 1120kg punto da 185 diyor.



tasarım,donanım ve malzeme kalitesi olarak clio4 çok daha ileride punto çok geride kalıyor buda bir gerçek.
 
Clio 4 için süspansiyonu iyi yumuşak diyenler nasıl diyebiliyor anlamıyorum bence sert, bozuk yollarda konforsuzve sesli.
 
Clio4 süspansiyon sistemi çok sert toleransı çok az Türkiye için bi geliştirme yapılmamış belki avrupadada bozuk yol vardır ama gördüğümüz kadarıyla yok en bozuk yolları bizim ana caddeler gibi neyse sonuç süspansiyon olarak sınıfta kalır yol tutuşu olarak beklenmedik bi tutuş var geyik testlerinde çok başarılı mesela ama sert süspansiyonun yanında birde aşırı derecede gürültü yapıyor çukur yol sesinin yanına birde süspansiyon sesi ekleniyor langur lungur gidiyor ama sonuçta aracı alma amacınıza göredeğişir ben dizel otomatik az yaksın parçası ucuz olsun diye almıştım geri kalan özelliğine bakmıyorum
 
Geri
Üst