Sürekli stop etme sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan pirate
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

pirate

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
s.a aracım 2003 megane 2 hb 1.6 16 v
sorun şu; sabah motor soğukken çalıştırıyorum(bazen motor sıcakken de yapıyor) tek marşta çalışıyor 2-3 saniye sonra stop ediyor bunu 3-4 kere yapıyor.birde seyir halinde giderken silkeleme yapıyor ve yine stop ediyor.
(boğaz kelebeği temizlendi-bujiler değişti-bobinler sağlam-eksantrik dişlisi(yağlı kasnak) değişti.
sorun sizce neden olabilir?
 
Trigerde olabilir. Bi baktir derim. Bende de 2009 megane 2 sedan var. Ayni sorun vardi. Trigerin gerginliğini ayarlayan baslik bozulmus. Sibop duzelttik. Ihmal etme...
 
a.s aracınızı öncelikle bilgisayara bağlatıp arızaları (varsa) sildirmeniz gerekir. bunu yaptığınızı varsayarsak birkaç neden vardır. bunlar deneme yanılma yoluyla çözülecektir.
1. aracınız boğaz kelebeği veya emme manifoltu oringlerinden hava alıyordur. oringler değişir ve bu parçalar sağlıklı bir şekilde sıkılır. iyi bi usta olmalı
2. rölanti valfi yapabilir. orjinal vdo alıp değişirsiniz. denersiniz. bunu siz de yapabilirsiniz.
3. eksantrik dişlisi değişirken sente ayarını bozmuş olabilirler. iyi bir ustaya sente ayarınızı kontrol ettirmenizi öneririm.
tüm bu işlemlerden herhangi biri veya tamamını yaptırsanız dahi yine aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza sildirmeyi unutmayın. geçmiş olsun
 
Trigerde olabilir. Bi baktir derim. Bende de 2009 megane 2 sedan var. Ayni sorun vardi. Trigerin gerginliğini ayarlayan baslik bozulmus. Sibop duzelttik. Ihmal etme...

eksantirik dişlisiyle birlikte trigerde değişti.
 
a.s aracınızı öncelikle bilgisayara bağlatıp arızaları (varsa) sildirmeniz gerekir. bunu yaptığınızı varsayarsak birkaç neden vardır. bunlar deneme yanılma yoluyla çözülecektir.
1. aracınız boğaz kelebeği veya emme manifoltu oringlerinden hava alıyordur. oringler değişir ve bu parçalar sağlıklı bir şekilde sıkılır. iyi bi usta olmalı
2. rölanti valfi yapabilir. orjinal vdo alıp değişirsiniz. denersiniz. bunu siz de yapabilirsiniz.
3. eksantrik dişlisi değişirken sente ayarını bozmuş olabilirler. iyi bir ustaya sente ayarınızı kontrol ettirmenizi öneririm.
tüm bu işlemlerden herhangi biri veya tamamını yaptırsanız dahi yine aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza sildirmeyi unutmayın. geçmiş olsun

bu sorunlar olurken araçta arıza ışığı hiç yanmadı bilgisyara defalarca bağlandı ama herhangi bir arıza göstermedi
 

SESİ DUYMAK İÇİN BİRAZ SESSİZ ORTAM OLMASI GEREK
 
bu sorunlar olurken araçta arıza ışığı hiç yanmadı bilgisyara defalarca bağlandı ama herhangi bir arıza göstermedi

Zaten bahsettigim durumlarda yanacak bir ariza isigi yok. Ben sadece arizanizin muhtemel sebeplerini belirttim. Tanidiginiz iyi bir fransiz ustasi varsa bu yazdıklarımı sorun isterseniz. Üçünün de toplam maliyeti pek bisey tutmaz
 
a.s aracınızı öncelikle bilgisayara bağlatıp arızaları (varsa) sildirmeniz gerekir. bunu yaptığınızı varsayarsak birkaç neden vardır. bunlar deneme yanılma yoluyla çözülecektir.
1. aracınız boğaz kelebeği veya emme manifoltu oringlerinden hava alıyordur. oringler değişir ve bu parçalar sağlıklı bir şekilde sıkılır. iyi bi usta olmalı
2. rölanti valfi yapabilir. orjinal vdo alıp değişirsiniz. denersiniz. bunu siz de yapabilirsiniz.
3. eksantrik dişlisi değişirken sente ayarını bozmuş olabilirler. iyi bir ustaya sente ayarınızı kontrol ettirmenizi öneririm.
tüm bu işlemlerden herhangi biri veya tamamını yaptırsanız dahi yine aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza sildirmeyi unutmayın. geçmiş olsun
bu dediklerinizi kontrol ettik hiçbirinde bir sıkıntı yok
motor tesisatında bir temassızlık olabileceği söylendi ve bunu beyinci çözebilirmiş şimdi ne yapmalıyım normal bir oto elektrikçisi anlamaz galiba tesisatın komple elden geçmesi gereklimi ve bana maliyeti ne olur? bilgisi olan varsa sevinirim.
 
konu hakkında bilgisi olan yokmu.bu sabah aracı çalıştırdım her zamanki gibi tek marşta çalıştı sonra 10 metre gitmeden durdum tekrar kalkayım derken araç stop etti tekrar çalıştırdım.ama gaz yemedi yine stop etti tekrar çalıştırdım 150 metre gittim tabi giderken aşırı silkelenme oldu rolanti bir düştü bir yülseldi yine stop etti.tekrar çalıştırdım ama devir yükselse de yerinden kalkmadı kalkacak gibi oluyor 3000-3500 devire geliyor ama kalkmıyor stop edecekken ayağımı gazdan çekiyorum.arıza ışığı yandı.yarım saat uğraştım sonra yürümeye başladı. ama arada silkenlenme ve stop etme devam etti.çok sık yapmıyor ama yaptımı böyle araçtan soğutuyor. arıza kodlarını buraya yazacağım inşallah bir bilen çıkar.
 
Tekrar merhaba boğaz kelebeği tekrar temizlendi gaz ayarı yapıldı yağlı dişli tekrar değişti stop etme motor soğukken yada gün içerisinde 1-2 defa yapıyor. Fakat motor arıza ışığı yandı arıza 'kam mili kaptör sinyali' ama bu parçada 3 kere değişti arıza siliniyor tekrar yanıyor 2 ustaya götürdüm sorunu çözemediler tavsiyesi olan varmı.
 
Geri
Üst