- Katılım
- 12 Eki 2010
- Mesajlar
- 432
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
"ALINTIDIR"
Arkadaşlar merhaba,
Arabanın camında yapmış olduğum ve başka bir forumda da paylaştığım uygulamayla ilgili bilgileri burada da paylaşmak istedim. Toyotacılardan da benzer problemi olanlar mevcuttur...
------------------------------------------------------------
Arabamın camındaki çizikler nedeniyle bir süredir bu çiziklerin giderilmesinde uygulanacak yöntemler hakkında araştırmalar yapıyordum. Farklı uygulama teknikleri olmasına rağmen en etkili yöntem seryum oksit uygulaması olarak gözüküyordu.
Bu konuda yaptığım araştırmaları ve kendi uygulamamı aşağıda bulabilirsiniz. Umarım herkese faydası olur..
Seryum ve seryum oksit nedir?
Burada detaylı yazmam gereksiz. Aşağıda birkaç tane link veriyorum. Seryum ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Seryum okist
Jessica's Final Project - Optics 507
Cerium - oxide, occurs, gravity and specific
Seryum Oksit oto camına nasıl uygulanır?
Seryumun cama uygulanması, boya üzerinde yaptığımız polisaj uygulamaları ile büyük benzerlikler gösteriyor. İkisi arasındaki temel fark, malzemelerin sertlik farkı. Boyalı yüzey cama oranla çok yumuşak. Cam çok sert bir malzeme olduğu için boyaya oranla daha yüksek devir/baskı/süre gerekiyor sonuç alabilmek için...
Camın kontrolü ve durum tespiti
Seryum uygulamasına geçmeden önce, uygulama yapacağınız camı çok iyi yıkayın, kil uygulayın, cam üzerinde ne kadar boya, reçine, pislik vb. varsa temizleyin. Bu sayede camınızın durumunu daha net bir şekilde görebileceksiniz.
Kontrol sonucunda birkaç farklı durum karşınıza çıkacak:
1. Camınız ayna gibi parlıyor, herhangi bir çizik, aşınma, matlık vb. görmüyorsanız;
Uygulama ihtiyacınız yok, seryumu bir köşeye kaldırın, arabanıza binip gezin
2. Zamanla oluşan kılcal dairesel çizikleriniz var, çok derin değilller, silecek sürtünmesinden dolayı hafif izler oluşmuş, camda matlık var;
Hiç dert etmeyin, biraz sonra seryum hepsini uçuracak, yok edecek
3. Herhangi bir cisim sürtünmesinden oluşmuş derin çizikler var, çok derinler, tırnak takılıyor, uzaktan bakılsa bile göze batıyor;
Hımm, biraz yorulacaksanız ama çizigin durumuna göre büyük kısmı kaybolacak, en azından göze batmayacak hale gelecek, yerini bilmeyen birisi bulamayacak.
4. Taş vb. vuruklarından kaynaklanan çukurlar, oyuklar var;
İşte bu kötü, çok hafif çukurlar gidecek ama, biraz derinlerse maalesef yerinde kalacaklar, sadece biraz küçülecekler uygulama sonrası.
Kullanılacak Malzeme ve araçlar
*Uygulamayı polisaj makinası ile yapacaksınız, elle yapmayı denemeyin, cam çok sert bir malzeme olduğu için sonuç alamazsınız. Baskıyı ve ısıyı kaldıracak sağlam bir makina gerekli...
*Uygulamada cam parlatma için kullanılan elyaf ped kullanacaksınız. (Farklı malzemelerden olabiliyor, yün keçe vb. isimlerle de kullanılıyor, önemli olan cam için uygun olması)
*Ped ve tablanızı küçük seçin, ben 125 mm.kullandım, iyi idi. 75-125 aralığı olabilir.
*Bol örtü, gazete kağıdı, maskeleme bandı gerekecek. Ne için olduğunu anlamışsınızdır
Seryumu özellikle biraz sıvı hazırladıysanız, yüksek devirle çalışacağımız için sağa sola bol bol sıçrayacak. Yeri gelmişken belirteyim; sıçraması büyük bir problem değil, kuruyunca toz haline geliyor sıçrayanlar ve yıkayıp silince hemen çıkıyorlar, eğer camdan sonra kaporta ve boya ile de uğraşacaksanız maskelemeye çok fazla kafa takmayabilirsiniz. (Ben maskeleme yapmadım, mümkün olduğunca temiz çalıştım, zaten sonra boya işlemi de uyguladığım için sıkıntı olmadı)
*Son olarak opsiyonel diğer malzemeler:
-Kol kasları ve sinir sistemi güçlü bir arkadaş
-İyi bir fotoğraf makinası, foto/video çekiminde uzman, -özellikle makro çekim yapabilen- ikinci bir arkadaş
-Bol bol çay ve soğuk içecek
Seryum Hazırlama
Seryum toz halinde bir malzeme. Bunu camınızda kullanılabilir hale getirmek için sulandırmanız gerekiyor. Bunun için küçük bir şişeye yaklaşık 50 gr. kadar toz seryum dökün ve azar azar su ekleyip karıştırın/çalkalayın.
Hemen karışmıyor, dipte kalan topakların iyice karıştığından emin olun, gerekirse bir çubuğu kaşık gibi kullanın.
Kıvamının ne çok kuru, ne de çok sıvı olması gerekiyor.
Bilenler için; m105-m205 tarzı polishlerin kıvamı gibi olmalı,
bilmeyenler için; koyu domates çorbası kıvamında olsun
Camınızın durumuna göre 50-150 gr. civarında seryum yeterli olacaktır. Yanınızda yeterli miktarda seryum olsun... Ben yaklaşık 100.gr ile ön arka camları bir-iki vuruş, yan camları parlatma babında tek vuruş ile yaptım.
Uygulama
Öncelikle hava sıcaklığı düşük olan bir gün seçin. 15-20 C arası sıcaklık uygun. Sıcak havada seryum çabuk kuruduğundan uygulama zorlaşıyor.
Pedinizi uygulamadan önce biraz su fıslayarak hafif nemlendirin.
İlk uygulama sırasında pede biraz bol seryum dökün. Sonra daha az miktarlarla devam edebilirsiniz.
Derin çiziklerde çalışma
Öncelikle problemli noktalar ve derin çiziklerden başlamanız faydalı olacaktır. Bu bölgelerde tamamen çiziğe odaklanıp lokal olarak çalışın.
Çizikleri gidermek için; pedin tabanını değil, keskin kenarını kullanıyoruz. Keskin kenar çiziğin içine girecek şekilde giriş yapın ve çizik boyunca devam edin. 600-900 devirler civarında ürünü yayıp sonra devri yükseltin, 2000-2500 devirlerde çalışın. Mümkün olduğunca yüksek devir ve uygun baskı uygulamanız gerekiyor bu noktada, fakat sık sık çizigin durumunu ve camın ısısını kontrol edin. Evet cam ısıya dayanıklıdır ama aşırı ısınma zarar verebilir. Cama dokunduğunuzda eliniz yanıyorsa o noktada ara verin. Ilık su fıslayarak hafif soğutma yapabilirsiniz. (Soğuk değil, ılık su!)
Seryum uygulama sırasında kuruyacak, kuru çalışmayın, su fıslayarak devam edin, seryumun kıvamını korumaya çalışın.
Çizik üzerindeki uygulama süreniz, çizigin durumuna göre değişecektir. Ama bir noktada en az 3-5 dk. harcamanız gerekiyor tek vuruşta. Tek vuruşta çizik gitmedi ise, ikinci, üçüncü vuruşlarla devam edin. Yalnız şunu unutmayın, derin çizikleriniz tamamen yok olmayacak, bunun için fazla ısrar etmeyin. Çiziğin içindeki matlığı gidermek ve çizik kenarlarını yumuşatmak yeterli olacak.
Camınızdaki tüm çizikler için aynı şekilde çalışıp onları makul seviyelere indirin ve işlemi tamamlayın.
ÖNEMLİ NOTLAR:
*Camınızın ısısını sürekli kontrol altında tutun.
*Kontrollü baskı uygulayın, camı kırmayın, özellikle yan camlarınız ön cam kadar sağlam değildir ve yataklarında boşluklar vardır.
*Pedinize dikkat edin, çok etkili ve sert bir pedtir. Seryumla birleşince ölümcül bir silaha dönüşüyor
Kaza ile kaportanıza falan sürerseniz geçmiş ola...
*Derin çizikleri tamamen yok edeceğim diye uğraşmayın, bu teknik olarak mümkün. Fakat camı fazla inceltmeniz gerekeceği için hiçbir faydası yok. Çizikleri gözle görünmez hale getirdiğinizde bırakın...
Parlatma
Derin çiziklerle işiniz bittiğinde, komple camın parlatmasına geçin. Parlatmada pedin kenarını değil, polisajda olduğu gibi tabanını kullanıyoruz.
Parça parça çalışın, ben camın 1/4'ü civarında parçalarla çalıştım, rahat ettim. Tüm cama birden girişmeyin. (Ön ve arka camlar için, yan camlar zaten küçük)
Pedinize yeteri kadar seryum dokün, düşük devirde yayın, devri yükseltin, önce yatay, sonra dikey hareketlerle çalışın. Çalışırken mümkün olduğunca yüksek devir ve baskı şiddeti en iyi sonucu verecektir. Acele etmeyin, her parça üzerinde en az 4-5 dk. çalışmalısınız.
Tüm parçaları bitirdikten sonra, camınızı bir güzel yıkayın, camsil (varsa ipa) ile güzelce silin ve kurutun, sonucu kontrol edin. Camınızın önceki halinden çok daha iyi olduğunu göreceksiniz.
Eğer camınızın durumu çok kötü ise, tek vuruş yeterli gelmemiş olabilir. Aynı işlemleri uygulayarak ikinci, üçüncü vuruşları uygulayın. Her vuruştan sonra camın daha fazla parladığını, kılcal çizikler, silecek izleri ve matlığın kaybolduğunu göreceksiniz.
Yeterli parlaklığa ulaştığınızda uygulamayı sonlandırabilirsiniz.
Sonra aracınızın karşısına bir sandalye çekin, çayınızı elinize alın, sevgilinize bakarmış gibi, uzuuuunn uzuuun camınızın parlamasını seyredin ve keyfini sürün
"ALINTIDIR"
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=43743.0
SERYUM OKSİT - CAM PARLATMA TOZU - Toplu Satış Endüstri Ekipmanları sahibinden.com'da - 89661669
Arkadaşlar merhaba,
Arabanın camında yapmış olduğum ve başka bir forumda da paylaştığım uygulamayla ilgili bilgileri burada da paylaşmak istedim. Toyotacılardan da benzer problemi olanlar mevcuttur...
------------------------------------------------------------
Arabamın camındaki çizikler nedeniyle bir süredir bu çiziklerin giderilmesinde uygulanacak yöntemler hakkında araştırmalar yapıyordum. Farklı uygulama teknikleri olmasına rağmen en etkili yöntem seryum oksit uygulaması olarak gözüküyordu.
Bu konuda yaptığım araştırmaları ve kendi uygulamamı aşağıda bulabilirsiniz. Umarım herkese faydası olur..
Seryum ve seryum oksit nedir?
Burada detaylı yazmam gereksiz. Aşağıda birkaç tane link veriyorum. Seryum ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Seryum okist
Jessica's Final Project - Optics 507
Cerium - oxide, occurs, gravity and specific
Seryum Oksit oto camına nasıl uygulanır?
Seryumun cama uygulanması, boya üzerinde yaptığımız polisaj uygulamaları ile büyük benzerlikler gösteriyor. İkisi arasındaki temel fark, malzemelerin sertlik farkı. Boyalı yüzey cama oranla çok yumuşak. Cam çok sert bir malzeme olduğu için boyaya oranla daha yüksek devir/baskı/süre gerekiyor sonuç alabilmek için...
Camın kontrolü ve durum tespiti
Seryum uygulamasına geçmeden önce, uygulama yapacağınız camı çok iyi yıkayın, kil uygulayın, cam üzerinde ne kadar boya, reçine, pislik vb. varsa temizleyin. Bu sayede camınızın durumunu daha net bir şekilde görebileceksiniz.
Kontrol sonucunda birkaç farklı durum karşınıza çıkacak:
1. Camınız ayna gibi parlıyor, herhangi bir çizik, aşınma, matlık vb. görmüyorsanız;
Uygulama ihtiyacınız yok, seryumu bir köşeye kaldırın, arabanıza binip gezin

2. Zamanla oluşan kılcal dairesel çizikleriniz var, çok derin değilller, silecek sürtünmesinden dolayı hafif izler oluşmuş, camda matlık var;
Hiç dert etmeyin, biraz sonra seryum hepsini uçuracak, yok edecek

3. Herhangi bir cisim sürtünmesinden oluşmuş derin çizikler var, çok derinler, tırnak takılıyor, uzaktan bakılsa bile göze batıyor;
Hımm, biraz yorulacaksanız ama çizigin durumuna göre büyük kısmı kaybolacak, en azından göze batmayacak hale gelecek, yerini bilmeyen birisi bulamayacak.
4. Taş vb. vuruklarından kaynaklanan çukurlar, oyuklar var;
İşte bu kötü, çok hafif çukurlar gidecek ama, biraz derinlerse maalesef yerinde kalacaklar, sadece biraz küçülecekler uygulama sonrası.
Kullanılacak Malzeme ve araçlar
*Uygulamayı polisaj makinası ile yapacaksınız, elle yapmayı denemeyin, cam çok sert bir malzeme olduğu için sonuç alamazsınız. Baskıyı ve ısıyı kaldıracak sağlam bir makina gerekli...
*Uygulamada cam parlatma için kullanılan elyaf ped kullanacaksınız. (Farklı malzemelerden olabiliyor, yün keçe vb. isimlerle de kullanılıyor, önemli olan cam için uygun olması)
*Ped ve tablanızı küçük seçin, ben 125 mm.kullandım, iyi idi. 75-125 aralığı olabilir.
*Bol örtü, gazete kağıdı, maskeleme bandı gerekecek. Ne için olduğunu anlamışsınızdır

*Son olarak opsiyonel diğer malzemeler:
-Kol kasları ve sinir sistemi güçlü bir arkadaş

-İyi bir fotoğraf makinası, foto/video çekiminde uzman, -özellikle makro çekim yapabilen- ikinci bir arkadaş

-Bol bol çay ve soğuk içecek

Seryum Hazırlama
Seryum toz halinde bir malzeme. Bunu camınızda kullanılabilir hale getirmek için sulandırmanız gerekiyor. Bunun için küçük bir şişeye yaklaşık 50 gr. kadar toz seryum dökün ve azar azar su ekleyip karıştırın/çalkalayın.
Hemen karışmıyor, dipte kalan topakların iyice karıştığından emin olun, gerekirse bir çubuğu kaşık gibi kullanın.
Kıvamının ne çok kuru, ne de çok sıvı olması gerekiyor.
Bilenler için; m105-m205 tarzı polishlerin kıvamı gibi olmalı,
bilmeyenler için; koyu domates çorbası kıvamında olsun

Camınızın durumuna göre 50-150 gr. civarında seryum yeterli olacaktır. Yanınızda yeterli miktarda seryum olsun... Ben yaklaşık 100.gr ile ön arka camları bir-iki vuruş, yan camları parlatma babında tek vuruş ile yaptım.
Uygulama
Öncelikle hava sıcaklığı düşük olan bir gün seçin. 15-20 C arası sıcaklık uygun. Sıcak havada seryum çabuk kuruduğundan uygulama zorlaşıyor.
Pedinizi uygulamadan önce biraz su fıslayarak hafif nemlendirin.
İlk uygulama sırasında pede biraz bol seryum dökün. Sonra daha az miktarlarla devam edebilirsiniz.
Derin çiziklerde çalışma
Öncelikle problemli noktalar ve derin çiziklerden başlamanız faydalı olacaktır. Bu bölgelerde tamamen çiziğe odaklanıp lokal olarak çalışın.
Çizikleri gidermek için; pedin tabanını değil, keskin kenarını kullanıyoruz. Keskin kenar çiziğin içine girecek şekilde giriş yapın ve çizik boyunca devam edin. 600-900 devirler civarında ürünü yayıp sonra devri yükseltin, 2000-2500 devirlerde çalışın. Mümkün olduğunca yüksek devir ve uygun baskı uygulamanız gerekiyor bu noktada, fakat sık sık çizigin durumunu ve camın ısısını kontrol edin. Evet cam ısıya dayanıklıdır ama aşırı ısınma zarar verebilir. Cama dokunduğunuzda eliniz yanıyorsa o noktada ara verin. Ilık su fıslayarak hafif soğutma yapabilirsiniz. (Soğuk değil, ılık su!)
Seryum uygulama sırasında kuruyacak, kuru çalışmayın, su fıslayarak devam edin, seryumun kıvamını korumaya çalışın.
Çizik üzerindeki uygulama süreniz, çizigin durumuna göre değişecektir. Ama bir noktada en az 3-5 dk. harcamanız gerekiyor tek vuruşta. Tek vuruşta çizik gitmedi ise, ikinci, üçüncü vuruşlarla devam edin. Yalnız şunu unutmayın, derin çizikleriniz tamamen yok olmayacak, bunun için fazla ısrar etmeyin. Çiziğin içindeki matlığı gidermek ve çizik kenarlarını yumuşatmak yeterli olacak.
Camınızdaki tüm çizikler için aynı şekilde çalışıp onları makul seviyelere indirin ve işlemi tamamlayın.
ÖNEMLİ NOTLAR:
*Camınızın ısısını sürekli kontrol altında tutun.
*Kontrollü baskı uygulayın, camı kırmayın, özellikle yan camlarınız ön cam kadar sağlam değildir ve yataklarında boşluklar vardır.
*Pedinize dikkat edin, çok etkili ve sert bir pedtir. Seryumla birleşince ölümcül bir silaha dönüşüyor

*Derin çizikleri tamamen yok edeceğim diye uğraşmayın, bu teknik olarak mümkün. Fakat camı fazla inceltmeniz gerekeceği için hiçbir faydası yok. Çizikleri gözle görünmez hale getirdiğinizde bırakın...
Parlatma
Derin çiziklerle işiniz bittiğinde, komple camın parlatmasına geçin. Parlatmada pedin kenarını değil, polisajda olduğu gibi tabanını kullanıyoruz.
Parça parça çalışın, ben camın 1/4'ü civarında parçalarla çalıştım, rahat ettim. Tüm cama birden girişmeyin. (Ön ve arka camlar için, yan camlar zaten küçük)
Pedinize yeteri kadar seryum dokün, düşük devirde yayın, devri yükseltin, önce yatay, sonra dikey hareketlerle çalışın. Çalışırken mümkün olduğunca yüksek devir ve baskı şiddeti en iyi sonucu verecektir. Acele etmeyin, her parça üzerinde en az 4-5 dk. çalışmalısınız.
Tüm parçaları bitirdikten sonra, camınızı bir güzel yıkayın, camsil (varsa ipa) ile güzelce silin ve kurutun, sonucu kontrol edin. Camınızın önceki halinden çok daha iyi olduğunu göreceksiniz.
Eğer camınızın durumu çok kötü ise, tek vuruş yeterli gelmemiş olabilir. Aynı işlemleri uygulayarak ikinci, üçüncü vuruşları uygulayın. Her vuruştan sonra camın daha fazla parladığını, kılcal çizikler, silecek izleri ve matlığın kaybolduğunu göreceksiniz.
Yeterli parlaklığa ulaştığınızda uygulamayı sonlandırabilirsiniz.
Sonra aracınızın karşısına bir sandalye çekin, çayınızı elinize alın, sevgilinize bakarmış gibi, uzuuuunn uzuuun camınızın parlamasını seyredin ve keyfini sürün
"ALINTIDIR"
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=43743.0
SERYUM OKSİT - CAM PARLATMA TOZU - Toplu Satış Endüstri Ekipmanları sahibinden.com'da - 89661669