Sente ve ateşleme hk

mkocyigit01

Kayıtlı Üye
41-Kocaeli
Katılım
16 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Merhaba,

Aracımın motoru sıfır toplantı fakat çalışmıyor. Bu nedenle forumdaki ustalarımızdan yardım almak istiyorum. Aracın sentesini + ve - paralel olacak şekilde ayarladım daha öncesinde - zıt yönde bakıyordu. Şu anda araca benzin, bujilere elektrik geliyor. Akü şarj edildi ek olarak elimde takviye de mevcut. Fakat araç çalışmıyor. Bana sırasıyla motorun olması gereken ayarlarını açıklar mısınız? Burada usta bulamıyorum bu yüzden bazı şeyleri kendim yapmak zorunda kalıyorum. Distribütör şu an motor sentedeyken 1. Göz bujiyi gösteriyor, artı eksi paralel birbirine bakıyor, karbüratöre yakıt geliyor ve manifolda giriş yapıyor. Araç karbüratörden geriye patlatma yapıyor sonuna kadar cikle çekince yüksek miktarda ateş atıyor. Bu problemi nasıl çözebilirim yaklaşık 3.5 aydır uğraşıyorum yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
 
Selamlar tekrardan,

İhtiyacı olan olur diye güncelleme geçmek istedim, bugün araç çalıştı ve sesi çok güzel geldi. yapılan hataları aşağıda yazıyorum.

- distribütör dişlisi ile 1.pistonun ÜÖN zamanı eşleşmiyordu. eşleştirme yapıldı.
- karbüratör boğazları uzun süredir çalışmadığı için vakum yapamıyordu, 1.kapağın el ile kapanması ile araç vakum yapıp çalışmaya başladı.

Broadway motorunun çalışması için önemi yüksek ve gerekli olan ayarlar

- Sente ayarı krank mili (+), ekzantrik mili (-) birbirine bakacak şekilde paralel olarak ayarlanır
- Distribütör dişlisi 1. pistonun sıkıştırma zamanı sonunda 1. buji kablosunu işaret etmeli
- Karbüratör hava hortumu motor beynine takılmalı
- Karbüratöre benzin geldiğine emin olunmalı
- İlk çalıştırmayı karbüratöre azar azar benzin dökerek sonrasında eldiven yardımıyla birinci hava kelebeği el ile kapatılarak belirli bir süre vakum yapmasının sağlanması gerekir
- Distribütör kapağı, buji kabloları ve buji sağlamlık kontrolü yapılmalı

En önemli konu olan distribütör dişlisinin birinci pistonun sıkıştırma zamanını bulmak için çok basit bir yöntem buldum aşağıda anlatıyorum.
!!! Ek olarak, distribütör konumunu ayarlamadan önce mutlaka sente ayarının yapılmış olması gerekir.

- 1. aşama olarak külbütör kapağı açılır (motorun en üst kapağıdır 3 somun ile sabitlenir)
- 2. aşama, 19 yıldız anahtar yardımıyla krank mili çevrilir ve 4.pistonun basmaya gelene kadar devam edilir. 4.pistonun basma zamanını bulmak için egzoz valfinin kapanıp, emme valfinin açıldığı an durulur. tam ikisinin arası olacak şekilde hizalanır ve 1.pistonun bujisi sökülüp pistonun en üstte contaya kadar gelmiş olması gerekir.
- 3. aşama, distribütör komple sökülür ve dişli distribütör kapağındaki 1.buji hattını gösterecek şekilde yeniden konumlandırılır. (karga burun ile yapabilirsiniz ben bu şekilde yaptım).
- ayarlandıktan sonra distribütör yeniden monte edip külbütör kapağı ile bujiyi tekrar takabilirsiniz.

distribütör kablo sıralaması 1, 3, 4, 2 olacak şekilde takılmalıdır. motorun şanzıman tarafından itibaren sırayla 1,2,3,4 şeklinde bujiler yer alır. 1.buji şanzıman, 4.buji ise devirdaim tarafında yer alır. kablo sıralaması ise
Distribütör kapağına bakarak;
- 4, 2 (üst sırada)
- 3, 1 (alt sırada)

şeklinde olmalıdır.

Bu süreçte detaylı analizlerle ChatGPT ile araştırmalarım sonucu bu detayları ulaştım. Sıfır toplanan motorun sente, distribütör, benzin pompası ayarları bozuktu. Bu şekilde çözüme kavuştum.

Umarım sizin de işinize yarar. Elimden geldiğince detaylı açıklamaya çalıştım. Broadbeyli günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcgc
Geri
Üst