Şanzıman değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan postacı
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

postacı

Kayıtlı Üye
55-Samsun
Katılım
23 Eyl 2024
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
33
Herkese selamlar arkadaşlar. Forumda yeniyim. 2004 model 1.5 dci 65 lik kangoo kullanıcısıyım. Aracımdan çekiş performans yakıt olarak çok memnunum diyebilirim.
Daha önce forumda farklı konuları okuduğum çok oldu ve aramızda çok bilgili ve tecrübeli arkadaşlarımız olduğunu gördüm.
bizim kangooların şanzıman hızı çok düşük, 5. viteste 2bin devirde 77 km civarı hız yapıyor. 100 km ile gidebilmek için bile 2.600-2.700 devirlere çıkmak gerekiyor. Aracımla şehirler arası uzun yol çok yapıyorum haliyle şanzıman çok ağır kalıyor. 120-130 km hıza çıksanız 3bin devri geçmek gerekli ve motor çok bağırıyor.
Sizlerden sorum şu: bizim araçlara daha hızlı şanzıman al tak şeklinde direk oluyor mu. Örneğin megane 2 şanzımanı veya bu kangooların bir sonraki kasası şanzımanı vb vb.
Çıkma bir şanzıman alıp direk atsak gerçekten çok faydası olacak kullanışta.
 
Merhaba

2006 model Dacia Logan 1.5 DCI sahibiyim. Arabamın şanzımanı yatak sardı. Şanzıman değişti. Tamircim arabayı şehir içinde kullanmadığımı, şehirlerarası daha çok kullandığımı bildiği için şanzımanın 5. dişlisini büyük dişli koydu. Daha önce 5. viteste 120 km yapan araba şimdi 135 km hız yapıyor. Fakat bu sefer de şu oldu. İlk 4 dişli kendi orijinal dişlisi.5. dişli büyük dişli olunca özellikle rampa çıkarken 4. viteste arabayı biraz sıkıştırıp sonra 5. vitese atmak gerekiyor.

Yani değişik dişli grubundan şanzıman koymak mümkün.
 
  • Beğen
Tepkiler: 777JulietAlpha
Anladım, bu da faydalı olabilir ama benim istediğim komple sanzimani hızlı olanla değiştirmek. Böylece vites geçişleri oranı bozulmamış olur. 4 ile 5 arasında orantısız fark olması sürüş keyfini de bozar sanki.
Çıkma sanzimanlar uygun fiyata bulunabiliyor galiba, direk al tak şeklinde olsa çok maaliyet de olmazdı
 
Geri
Üst