Sabahları Motorda hasar riski uyarısı

fcakiroglu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2019
Mesajlar
104
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Fluence 2012 110hp edc dci 140.000km
Bazı sabahlar hava 6 dereceden düşükse motor çalıştıktan yaklaşık 1dk sonra rölanti bozuluyor. Stop ışığı yanıyor. Motorda hasar riski yazıyor. Yanında service ışığı yanıyor. Esp devre dışı ve yokuş kalkış sistemi yazıları yazıyor. 5dk dan sonra rölanti düzeliyor. Işıklar sönüyor.
Daha önceden enjektörler kontrol edildi, temizlendi. Kızdırma bujileri değişti. Akü değişti. Yakıt sisteminde kaçak yok.

Şimdi emme manifoldunu ve maf sensörünü temizlemeyi düşünüyorum.

Sorun neden olabilir? Bu işi çözecek iyi usta tanıdık var mı?
 
Son düzenleme:
Fluence 2012 110hp edc dci 140.000km
Bazı sabahlar hava 6 dereceden düşükse motor çalıştıktan yaklaşık 1dk sonra rölanti bozuluyor. Stop ışığı yanıyor. Motorda hasar riski yazıyor. Yanında service ışığı yanıyor. Esp devre dışı ve yokuş kalkış sistemi yazıları yazıyor. 5dk dan sonra rölanti düzeliyor. Işıklar sönüyor.
Daha önceden enjektörler kontrol edildi, temizlendi. Kızdırma bujileri değişti. Akü değişti. Yakıt sisteminde kaçak yok.

Şimdi emme manifoldunu ve maf sensörünü temizlemeyi düşünüyorum.

Sorun neden olabilir? Bu işi çözecek iyi usta tanıdık var mı?

Ben bu arizayi aldigimda bana enjektorlere ve mazot pompasina mal oldu. Tabi ki pek çok sebebi olabilir fakat siz islemlerin cogunu yapmışsınız zaten.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
Instagram :@flu_e_nce
 
Fluence 2012 110hp edc dci 140.000km
Bazı sabahlar hava 6 dereceden düşükse motor çalıştıktan yaklaşık 1dk sonra rölanti bozuluyor. Stop ışığı yanıyor. Motorda hasar riski yazıyor. Yanında service ışığı yanıyor. Esp devre dışı ve yokuş kalkış sistemi yazıları yazıyor. 5dk dan sonra rölanti düzeliyor. Işıklar sönüyor.
Daha önceden enjektörler kontrol edildi, temizlendi. Kızdırma bujileri değişti. Akü değişti. Yakıt sisteminde kaçak yok.

Şimdi emme manifoldunu ve maf sensörünü temizlemeyi düşünüyorum.

Sorun neden olabilir? Bu işi çözecek iyi usta tanıdık var mı?

Aracı arıza tespit cihazına bağlattırın. Burda bilemeyiz sorunun ne olduğunu!
 
Obd2 cihazı sipariş ettim, gelsin bakıp yazarım. Bu sabah yine stop ışığı yaktı, gaz verdim rölanti 500e düştü. Kapatıp açtım, düzeldi.
 
Cihaz geldi araca bağladım, hiç arıza gözükmüyor. Bütün sensörlerin grafiklerini kontrol ettim. Maf sensörü ile gaz kelebek sensöründe bazı oynamalar var. Bu grafikleri yorumlayabilecek birilerine ihtiyacım var.

Bu arada bazılarınız hatırlar, hararet yüksek gözüküyor diye termostatla müşürü değiştirmiştim, yine ortanın biraz yukarısında gözükmeye drvam ediyordur. Bilgisayarda motor derecesi 79 sabit çıktı. Yani gösterge ortanın yukarısında göstermesi normalmiş.

Bir de tam emin olmamakla beraber 3000km önce bu arabaya yeni beyin takılmış. Önceki kayıtları ve şaseyi göremiyorum.

Üstadların yorumlarını bekliyorum.
 
Cihaz geldi araca bağladım, hiç arıza gözükmüyor. Bütün sensörlerin grafiklerini kontrol ettim. Maf sensörü ile gaz kelebek sensöründe bazı oynamalar var. Bu grafikleri yorumlayabilecek birilerine ihtiyacım var.

Bu arada bazılarınız hatırlar, hararet yüksek gözüküyor diye termostatla müşürü değiştirmiştim, yine ortanın biraz yukarısında gözükmeye drvam ediyordur. Bilgisayarda motor derecesi 79 sabit çıktı. Yani gösterge ortanın yukarısında göstermesi normalmiş.

Bir de tam emin olmamakla beraber 3000km önce bu arabaya yeni beyin takılmış. Önceki kayıtları ve şaseyi göremiyorum.

Üstadların yorumlarını bekliyorum.

Yorum değil de şöyle söyleyeyim bahsi gecen grafikleri aldığınız beyinlerin bağlantı soketleri görülebilecek bi noktada ise en azından açıkta olanlari göz ve el ile kontrol edin temassizlik veya kblolarda kopukluk olabilir ara ara kopup tekrar temas ediyor olabilir.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
Instagram :@flu_e_nce
 
Orjinaal clip cihazı olan bir yere gidip aracı bağlattırıp ordan daha ayrıntılı ne olduğunu öğrenebilirsiniz obd2 cihazı ile herşey görünmüyor malesef araçta en küçük bir arıza verip geçmiş olanı bile clip cihazında görebiliyorlar ama, bi ona baktırın derim
 
Bugün 9c yine sorun stop yaktı. Bazı tespitler yaptım, paylaşıyorum.
Öncelikle ışığın nasıl yandığını anlatayım. Çalışırdıktan sonra 200 metre 2.viteste giderken gaz pedalı sabit devir 2000den yavaş yavaş 1800e düştü, sonra birden yine 2000e çıktı bu döngü 4 kez tekrarlandı. Gazı hiç oynatmadım. Sonrasında stop ışığını yaktı.
Sağa çekip hemen cihazı bağladım. P1089 arızası verdi. Sonra stop ışığı söndü.
Yakıt pompasından şüphelendim. Yakıt basınç grafiğini açıp o şekilde işe gitmek için yola çıktım.
Yaklaşık 10 km yol boyunca şunu farkettim. Yakıt basıncı 290 ile 840 arasında gidip geliyor, ancak bazen bir anda 1450ye fırlıyor. Enjektörlerden acaip bi traktör sesi gibi bir ses geliyor. Sonra tekrar normal çalışma düzenine dönüyor.
Araştırmalarımın çoğunda kablo bağlantıları, soketlerle alakalı sıkıntılar olabileceği bilgisine ulaştım.
BMW de aynı kod oksijen sensörü arızası anlamına geliyormuş.
Ama her durumda yakıt basıncıyla ilgili bir sorun var.
Bu sorun sadece araç ilk çalıştığında oluyor.
Dün 250 km yol yaptım. Çoğunlukla 150 km/h üzeri kullandım. 200km/h ı gördüm. Araç yüksek hızlarda çok keyif veriyor.
Yorumlarınızı bekliyorum.
 
bugün 9c yine sorun stop yaktä±. Bazä± tespitler yaptä±m, paylaåÿä±yorum.
öncelikle ä±åÿä±äÿä±n nasä±l yandä±äÿä±nä± anlatayä±m. çalä±åÿä±rdä±ktan sonra 200 metre 2.viteste giderken gaz pedalä± sabit devir 2000den yavaåÿ yavaåÿ 1800e düåÿtü, sonra birden yine 2000e çä±ktä± bu döngü 4 kez tekrarlandä±. Gazä± hiç oynatmadä±m. Sonrasä±nda stop ä±åÿä±äÿä±nä± yaktä±.
Saäÿa çekip hemen cihazä± baäÿladä±m. P1089 arä±zasä± verdi. Sonra stop ä±åÿä±äÿä± söndü.
Yakä±t pompasä±ndan åÿüphelendim. Yakä±t basä±nç grafiäÿini açä±p o åÿekilde iåÿe gitmek için yola çä±ktä±m.
Yaklaåÿä±k 10 km yol boyunca åÿunu farkettim. Yakä±t basä±ncä± 290 ile 840 arasä±nda gidip geliyor, ancak bazen bir anda 1450ye fä±rlä±yor. Enjektörlerden acaip bi traktör sesi gibi bir ses geliyor. Sonra tekrar normal çalä±åÿma düzenine dönüyor.
Araåÿtä±rmalarä±mä±n çoäÿunda kablo baäÿlantä±larä±, soketlerle alakalä± sä±kä±ntä±lar olabileceäÿi bilgisine ulaåÿtä±m.
Bmw de aynä± kod oksijen sensörü arä±zasä± anlamä±na geliyormuåÿ.
Ama her durumda yakä±t basä±ncä±yla ilgili bir sorun var.
Bu sorun sadece araç ilk çalä±åÿtä±äÿä±nda oluyor.
Dün 250 km yol yaptä±m. çoäÿunlukla 150 km/h üzeri kullandä±m. 200km/h ä± gördüm. Araç yüksek hä±zlarda çok keyif veriyor.
Yorumlarä±nä±zä± bekliyorum.

sizin sorununuz pompa gibi gözüküyor
 
Balata spreyiyle maf sensörünü çok güzel temizledim. Sensör değerlerinde değişiklik oldu ama çalışmada düzelme olmadı.
Biraz da manifolddan içeri sıktım. Bu hareketi kesinlikle tavsiye etmiyorum. Motor redline a yaslandı bir süre sakinleşmedi. Yalnız sesi bir düzeldi gibi. Bundan sonraki hedefim. Luqoi moly dizel manifold temizleyici alıp çok detaylı bir hava yolu temizliği yapmak.
Mazot pompasını sökmeden yapabileceğim bütün seçenekleri değerlendireceğim. Sonuçları paylaşırım.
 
Geri
Üst