Rölantide titreme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Law
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Law

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2014
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba,

2011 model 80 bin km de Fluence Buissines model EDC vites aracım var. Rölantide araçta titreme var.Göstergede de bu titreme belli oluyor.Araç düzensiz olarak titreme yapıyor.Sesi tam olarak tarif edemiyorum ama titreme, boğulma(hava ,düzensiz rölanti vs tarzı bir titreme.İşin garibi bazen düzeliyor(özellikle ustaya götürdüğümde, bazen düzensiz olarak devam ediyor.Mümkün olursa videosunu da koymaya çalışacağım.

Yine araç ilk hareket ettiğinde bir şırıltı tarzı ses, bağlantılı mı bilemiyorum.

Arabadan pek anlamam ama muhtemel arızalar;EGR arızası,kötü yakıt(BPden alıyorum),volan arızası,debriyaj balatası arızası(özellikle ilk hareketteki ses için),yakıt sistemi arızası(kelebek vs)

Aracın yokuş aşağı röranti veya kendi ivmesi ile giderken bazen fren tutmaması da ayrı bir sıkıntı.

Arkadaş bitmedi gitti arabanın sorunu,arabadan soğudum resmen, her gün moral bozukluğu.Şeytan diyor sat arabayı ama alan kişiye de yazık.

Değerli fikirlerinizi rica ediyorum.
 
Aynı sıkıntı bendede var usta biçozum bulursam yazarım aynı şekilde sende bi çözüm bulursan haberimiz olsun.
 
İlk çalıştırmada bendede var bu durum araç ısınınca geçiyor.Çözüm bulursanız bizleride bilgilendirirseniz seviniriz..
 
Geçen servise gittim.Bilgisayara bağladılar birşey bulamadılar.Enjektörler için yeni güncelleme yaptılar, ama sonuç aynı.Araç sabit hararet seviyesine gelene kadar yapıyor ,sonra nadiren yapıyor.
Bide araç servise gidince resmen benzinli arabaya döndü, o kadar sessiz çalışıyor, hiçbir sıkıntı yokıslık
Bu arada servise randevu almadan gitmiştim, bi dahaki gelişinizde randevu ile gelin dediler.Randevu almak için aradım ancak arıza tespiti için 250 TL alırız dediler.Açıkçası fiyat yüksek geldi. Yine servise gidince arıza tespit edemezlerse bu parayı benden alırlar mı bilemiyorum.
Araç uyarı verene kadar veya yolda kalana kadar dokunmayım diyorum, ama ilerde daha çok masraf çıkarır diye korkuyorum.Bu şekilde aracı kullanmakta hergün sıkıntı insan arabadan soğuyor.
 
Sizin gene iyiymiş ısınınca duzeliyor benim aracim hiç isinmiyor hararet göstergesi maksimum tek dış yanıyor rolantide titreme sürekli varve yalıtım şehir içinde 9 dan aşağı düşmüyor uzun yolda da 7 yı gordum en düşük.bulunduğum bölgede servis ve parça konusunda sıkıntı var eğer sorunu çözen arkadaş olursa bizde o yolu izlemeye çalişiriz
 
Motor isininca geciyorsa volan problemi degil. Volan problemi arac hareket halindeyken silkeleme seklinde gosterir kendini. Dururken debriyaja basinca ses gider debriyaji birakinca da şıkırdama seklinde ses yapar. Belki yardimci olur.

Notbeş ile gönderildi.
 
Aynı sorundan bizde çok çektik forumdan bi arkadaşla araştırmalarımız neticesinde sonuç aldık sorun mazot pompası üzerinde rölanti regülatörü arkadaş 250 tlye yeni parça aldı sorun geçti benim parça temizleyip taktık çok ufak yine titreme var
IMG_7923.jpg
 
Birkaç ustaya sordum, onlarda değişik isimlerle(mazot pompası basınç sensörü/mazot pompası valfi/mazot pompası müşürü/mazot pompası rölanti regülatörü) adlandırdıkları (sanırım hepsi aynı parça) parçanın değişmesi gerektiğini söylediler. Tabiki bunlar varsayım, zira araç servise gidince bir anormallik gözükmüyor(servise gidene kadar ısındığı için yapmıyor)bilgisayara bağladıklarında da birşey gözükmüyor.(aracı bilgisayara bağladıklarında birşey çıkmadı , enjektör beyni güncelleme yaptılar, ondan mı havalar mı ısındı bilemiyorum, yakıt sarfiyatı 100 km de yaklaşık 0.5 litre azaldı)
Bu durumda aracı serviste veya ustada bir gün bırakmak gerekecek.Sabah ilk çalıştırmada ustaların olayı görmesi gerekiyor.İnşallah sorun bu parçadadır, zira sıra ile tüm yakıt sisteminin elden geçmesi gerekecek,sonrada ..........sonrasını düşünmek dahi istemiyorum.
 
Merhaba,
Titreme ile ilgili sıkıntı devam ederken ve basınç müşüründen şüphelenirken(ki ondan değilmiş) araç "egzoz emisyonu kontrol ediniz" uyarısı verdi.Doğruca yetkili servise gittim 2 ve 4 nolu enjektörler gitmiş dedi.Tanesi 1250 den 2 tane 2500 + işçilik. Hemen İkitelli sanayiye devam ettim. İki adet çıkma veya revizyon görmüş ejektör için 650 tl istediler, yapın dedim.Yaptılar ,daha doğrusu yapmaya çalıştılar.Bi türlü ayar yapamadılar, sök tak , değiştir, beyne tanıt vs. işlemlerini defalarca yaptılar sonuç yok. Tabi benim sağlamarda arada kaynadı. En son ayarını yapın gideyim dedim tamam ayarlandı dediler. Ertesi gün araç sarsıntısı 2 katı ,ses traktör sesi, yakıt sarfiyatı 2 Lt artış. Hafta sonu tekrar gideceğim.Sonradan öğrendim Fluencelerdeki enjektörler siemens marka ve bunların tamiri mümkün değil, tamir edilse bile düzen tutmuyor.Yenisi dışarda 230 EURO.Ne yapacağımı şaşırdım. Bu fransızlar neden bosch takmaz da tamiri imkansız siemens takar. Fluencelerde belirli km kadar sıkıntı olmasa da(80000 kadar) sonrası sıkıntı.Konntrol ettirmekte fayda var.
Konu ile ilgili değerli görüş ve önerilerinizi rica ediyorum.
 
Geri
Üst