bu konuda artık acaip bilgili oldum diyebilirim,bendeki dalgalanmayı çözene kadar her yolu denedim,hepsini yazayım.
önce bogaz kelebegi temizlendi.geçer dendi. sonuç : tabii ki de hayır
ancak çekiş arttı.
sonra kelebek ve manifold oringleri değişti (lastik conta) sonuç : epey azalma oldu,fakat gaz takılı kalmış gibi sürekli devir çeviriyordu araba.
ve son olarak rölanti sensörü değişti.(önceki yan sanayi oldugu için sıcaktan genleşmiş,aradaki boşluktan hava aldıkça araba sürekli sapıtıyormuş.)
sonuç : 3 aydır tık yok. kesinlikle (magnetti marelli marka alın,yan sanayi 50 orjinal 65 lira civarı)
bu sorunu çözmek isteyen arkadaşlar en ucuzundan gidebilirler
oringlerin hava alıp almadıgını bogaz kelebegine ve manifold kısmına wd40 veya sabunlu su sıkarak anlayabilirsiniz.iğne deligi kadar hava alsa bile sapıtması için yeterli.oringler lastik oldugu için yılların verdigi eskimeyle küçülüp gidiyor.