- Katılım
- 2 Şub 2013
- Mesajlar
- 8,051
- Tepkime puanı
- 930
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Aslına bakılırsa elektrik motoruyla ilerleyen otomobillerin tarihi, benzinli motorlar kadar eski. 1900'lü yılların başlarında daha benzinli araçlar emekleme devrindeyken, hız rekorunu kıran elektrikli araçlar yollardaydı. Ancak, otomobil demek bireysel özgürlükle aynı anlama geldiğinden, menzilleri kısa, sürekli şarj edilmeleri gereken elektrikli araçlar tarihin tozlu raflarına gömüldü. Günümüzdeyse artan petrol fiyatları ve yerleşen çevre bilinci sayesinde üreticiler elektrikli otomobilleri tekrar keşfetmeye başladı. Şu anda elektrikli veya alternatif enerjili bir araç üzerine çalışmayan bir üretici yok gibi. Yüzde 100 elektrikli araç bayrağının taşıyıcılığı da Renault-Nissan ittifakı üstlenmiş durumda.
ZOE BİR İLK OLACAK
Elektrikli otomobilde üreticilerin aşması gereken en büyük sorun menzil, altyapı ve maliyetleri içten yanmalı motorlarla benzer seviyeye getirmek. Renault, Bursa fabrikasında ürettiği yüzde 100 elektrikli Fluence Z.E ve ticari araç Kangoo Z.E ile bu konuda önemli bir yol aldı. Ancak bu iki araç da mühendislik çalışmaları klasik motorlara göre yapılmış, sonradan elekt-rikliye dönüştürülmüş araçlar olarak yollara çıktı. Yeni küçük şehir otomobili ZOE ise en başından itibaren elekt-rikli olarak tasarlanmış, mühendisliği ona göre yapılmış ilk araç unvanını taşıyıp, bu avantajlarını yollarda sergilemeye hazırlanıyor.
GÜÇLENDİRİLMİŞ GÖVDE
Her ne kadar küçük şehir otomobili olarak sınıflansa da ZOE, 5 kişiye yeterli alan sunuyor. Platformunu Clio 4, süspansiyon sistemini Megane'dan alan araç, bu parçaların güçlendirilmiş versiyonlarını kullanıyor. Özel tasarlanmış şık iç mekanda, aracın karakteriyle uyumlu çok modern ayrıntılara da yer verilmiş.
AVRUPA FİYATI 13.700 EURO
BU yıl öncelikle 11 Avrupa ülkesinde satışa sunulacak ZOE'nin Fransa gibi elektrikli araçların desteklendiği ülkelerdeki fiyatı 13.700 euro olarak açıklandı. Aylık 79 euro batarya kirasının bulunduğu ZEO, 2014 başında ülkemiz pazarına sunulacak. Fiyatı henüz netleşmeyen otomobilin, Clio dizel-otomatik ile benzer, yaklaşık 45 bin TL'den başlayan fiyatlarla satılması planlanıyor. Bir yıl içinde öncelikle büyük şehirlerdeki şarj istasyonları sayısının da artmasıyla ZOE, satış adetlerinde önemli bir başarı yakalamayı hedefliyor.
BİR ŞARJLA 200 KM MENZİL
ZOE'de görev yapan elektrikli motor 88 beygir güc, 220 Nm tork üretiyor. Lityum-ion batarya sayesinde aracın menzili kullanım şartlarına bağlı olarak 150-200 km arasında değişiyor. En sert kullanımda dahi menzil 150 km'yi buluyor. Farklı güçteki üniteler yardımıyla evde, istasyonlarda şart edilebilen aracın bataryası, hızlı şarj sayesinde 30 dk içinde yüzde 80 doldurulabiliyor. Michelin tarafından geliştirilen özel lastiklerin de yardımıyla ZOE, ortalama 4 TL tutarındaki elektrikle 150 km yol yapabiliyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ
ZOE, görünüş olarak modern çizgileriyle tam bir şehir otomobili. Direksiyona geçip start butonuna basıldığında en küçük bir titreme ve ses duyulmaması sürücüyü şaşırtıyor. 30 km/s hıza kadar yayalar geldiğini anlasın diye motor sesi efekti verilen ZOE'de bu hız aşılınca ses kesiliyor. Elektrik motoru gaz pedalına çok hassas. Dokunur dokunmaz her an hazır olan yüksek tork sayesinde ZOE anında hızlanıyor. Menzili uzatmak için sınırlandırılan 135 km/s'lik son hızına ulaşmak için araç hiç nazlanmıyor. Sert kasislerden geçerken dengeli yapısıyla güven veren araç, çarpışma testlerinden aldığı 5 yıldızla da güvenlik açısından ulaştığı noktayı gösteriyor.
http://www.aksam.com.tr/ekonomi/renault-zoe-elektrigi-halka-indirecek/haber-178158