Renault Grevde ......

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ama biraz boş bir tehdit bence. Renault (veya Fransızlar) bizi çok sevdiği için mi Türkiye'de acaba 1969 dan beri? Bugün ülkenin en çok satan markalarından birisi. Yani büyük bir pazar. Dev bir yansanayi yatırımı oluşmuş. Üretim-sevkiyat konusunda coğrafi olarak ideal bir ülke. İstikrarlı, yarını ne olur bilinmez ülkelerden değil. İşçilik nispeten ucuz (Avrupa'ya göre). Tüm bunları başka bir ülkede yeniden oluşturmak kolay mı? Milyarlarca dolar yatırım ve uzun yıllar demek. İşçi Fransa'da verdiğin maaşı istemiyor ki (kaldı ki istese de hakkı). Biraz daha iyi, geçim sıkıntısı çektirmeyecek bir maaş istiyor. Kölelik mi yapsın aman Renault ülkeden gider diye? Renault gider başkası gelir. 80 Milyonluk bir pazarı da kaybeder. Talihsiz bir açıklama olmuş. Ben bir müşteri olarak bu açıklamadan sonra Kugler'den bir özür bekliyorum. Yoksa ciddi anlamda markaya olan saygım ve güvenim zedelenecek!
 
evet bencede boş tehdit...Sömürgesini kaybetmek istemezler...

İnşallah Türkler birgün kendi fabrikalırını kurup, bu fransız ingilizlerden daha güzel arabalarını yapacaklardır..!!!!!
 
evet bencede boş tehdit...Sömürgesini kaybetmek istemezler...

İnşallah Türkler birgün kendi fabrikalırını kurup, bu fransız ingilizlerden daha güzel arabalarını yapacaklardır..!!!!!

İnsaallah abim bir gun o olacak ve biz onlara araba saticaz
 
İnşallah o günleri de görmek nasip olur bizlere. Bu arada bugün gazeteleri okurken şu köşe yazısı dikkatimi çekti. Necati Doğru (Sözcü) yazmış. Çok düşündürücü.

"Nitekim direnişi ilk başlatan Bursa’daki Renault işçilerinin sözcüsü basına şu tabloyu sundu:
Fransa’daki Fabrika:
Saatte 56 otomobil.
Bursa’daki Fabrika:
Saatte 68 otomobil.
Fransa’daki Reno işçisi:
Saat ücreti 38 Euro.
Bursa’daki Reno işçisi:
Saat ücreti 8 TL.
Bu tablo doğruysa; o zaman “Diren Baba” diye pankart taşıyan 3 yaşındaki güzel çocuk haklı. Bursa’daki fabrikanın üretim bandında 1 saatte 68 otomobil üretebilen bizim işçi, saatte yaklaşık 3 Euro’ya çalışıyor, üretim bandından saatte 56 otomobil çıkartabilen Fransa’daki işçi ise saatte 38 Euro alıyor.
Ekonomi küreselse.
Türkiye küresele vidalıysa.
Yani alem buysa!
Niçin Fransa’daki işçi kral.
Türkiye’deki işçi köle mi!

Eline “Diren Babacığım” diye pankart tutuşturulan o güzel çocukların sorusu şu oluyor: “Yıllardan beri dünyanın en iyi marka otomobillerini Türkiye’deki fabrikalarda başarıyla üretebilen ve dünya piyasalarına beceriyle satabilen Türk mühendis, işçi ve teknisyenleri ücret bandında niçin aşağıda kaldılar?”
Acaba nedendir?
Sorumlusu kimdendir?
Fransa’daki fabrika teknoloji yaratıyor, tasarım geliştiriyor, buna karşılık Türkiye’deki fabrika teknolojiyi kendi yaratamadığı için mi o “Diren Babacığım” diyen miniklerin işçi babasına saatte yaklaşık 3 Euro’ya çalışacağı 3 yıllık toplu sözleşme imzalatılırken Fransa’daki çocukların babalarına saatte 38 Euro’ya çalışacağı 2 yıllık toplu sözleşme yapılabiliyor?
Tasarım!
Teknoloji!
Marka!
Acaba Türk otomotiv sektörü bu üçlünün üçünde de “ithal ikameci olma durumunu” aşamadığı için mi ucuz emek yoğunluklu çalıştırılmak zorunda kalıyor?"
 
Fransa’daki Reno işçisi:
Saat ücreti 38 Euro.
Bursa’daki Reno işçisi:
Saat ücreti 8 TL.

Başka ne söze nede yoruma gerek var mı?yazık yazık memleketimde emeğe verilen değersizliğe bak, ki bu ufacık bir kesit sadece hemen heryerde her anlamda uçurumlar var artık he lafa geldimi malum zatlar atıyor tutuyor utanmadan o ayrı,ama acı gerçek bu işte................


 
aslında bu işçilere sosyal medyadan destek verilebilir
 
ki varmış twitterda #direntofaş #direnrenault #direnreno
 
Fransa’daki Reno işçisi:
Saat ücreti 38 Euro.
Bursa’daki Reno işçisi:
Saat ücreti 8 TL.

Başka ne söze nede yoruma gerek var mı?yazık yazık memleketimde emeğe verilen değersizliğe bak, ki bu ufacık bir kesit sadece hemen heryerde her anlamda uçurumlar var artık he lafa geldimi malum zatlar atıyor tutuyor utanmadan o ayrı,ama acı gerçek bu işte................

Üstelik bizimkiler saatte 12 araba daha fazla ürettikleri halde. Şimdi Kugler beyfendinin blöfü daha iyi anlaşılıyor. Kötü niyetle değil de profesyonelce ve ticari olarak bakarlarsa olaya, dedikleri için özür diler ve işçinin hakkını verirler.

Ha gidecek mi? Hazır tesis, oturur kendi markamızı üretiriz. Yetişmiş eleman var, yan sanayi var. Başta bir miktar parça ithalatıyla neden olmasın? Canları isterse! Kimse bize sömürge muamelesi yapamaz. Ayrıca yan sanayimiz, servislerimiz zaten mevcut satılmış araçların hurdaya çıkıncaya kadar yedek parçalarını, bakımlarını yapsa yeter onlara. Sonra da kendi markamızla devam. Hayal gibi değil mi? Ama her gerçekleşmiş şeyin temelinde büyük hayaller yatar. Hayırlısı olsun. Bence blöfünü görmeliyiz.
 
BURSA'da 8 gündür üretime ara veren TOFAŞ işçileri, yönetimle işçi temsilcilerinin yaptığı görüşme sonunda anlaşma sağlandı.

İşçilerin maaşlarda iyileştirme sözü verilmesi üzerine 25 Mayıs 2015 Pazartesi günü işbaşı yapacağı belirtildi. Anlaşma kararın duyurulmasının ardından fabrika önünde kurulan çadırlar ve pankartlar işçiler tarafından kaldırıldı. Yaklaşık 600 işçi, eylemi bitirip pazartesi sabahı üretime başlamak üzere evlerine gitti.


Demekki neymiş hakkını arayıp sesini çıkartırsan oluyormuş canım Türkiye'm 5 tl'lik benzine GIK'ını çıkartamayan güzel ülkem
:sinirli:sinirli:sinirli
 
Ben bu grevi uzadığı için desteklemiyorum.

Bizimkiler daha fazla aracı daha çok işçiyle üretiyor olabilir.Ayrıca Türkiye renault parçası üretip ihracaat yapanda bir ülke .

Bugün renault yazısı vardı çindeki kadjar üretimi için şanzıman Türkiyden gidiyor grev olduğu için gönderemiyoruz diyor.

Grev devam ederse renault model çeşidini diğer fabrikalara paylaştırır direnenler yakında çalışacak iş bulamayabilir tamda ihracaatın arttığı ,renaultun fransadan fazla çeşit ürettiği dönemde.

Hatırlayın neredeyse clio 4 üretilmeyecekti sarkozy fransaya iş lazım Türkiyede üretilmesin diye baskı yapmıştı.Daha yeni Fas a son teknoloji fabrika kurdu.Bursa Rusya Çin Romanya gibi renault fabrikalarına yedek parçada üretiyor.

Hak aranmalı ama böyle kritik sektörde bu kadar uzun süreli grevi bu sektör kaldırmaz.Yeni model gelmez işçiye gerekte kalmaz.Fransadaki işçi ile aynı ücreti alacaksa neden buraya fabrika açsın ki.

VW gibi audi gibi mi yapsınlar tüm işçileri almanyada Türkiyede fabrikası olan araçlardan fazla satıyor tüm karı almanyaya gidiyor.VW nin servis dışında bir işçisi var mı?

Daha ülkemizde üretim ypan markaların araçları bile ithalden az satılırken yerli aracın nerelere geleceği belli.

Bu grev en çok İTHAL araçlara yarayacak çok uzadı..Umarım işçiler ileriyi görebilirde grevi daha fazla uzatmaz iş yavaşlatma yapsalar daha iyi olabilirdi Ama bu sektör akıcılık gerektirdiğinden bunları unutmayacaktır..
 
Geri
Üst