Renault Clio RS 3 İnceleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan *USTA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Yönetici
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,819
Tepkime puanı
1,805
Puanları
113
Yaş
55
2282861670_22da3d588f.jpg


Fransız otomobil üreticisi Renault'un ilk olarak 2006 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerin beğenisine sunduğu Clio RS modeli
virgs.gif
Renault Sport ailesininde önemli bir yer tutuyor. Dinamik tasarımıyla ön plana çıkan Clio RS
virgs.gif
ön çamurluklarda konumlandırılan hava dağıtıcıları ve arka tamponun altına yerleştirilen difüzör sayesinde diğer Clio modellerinden hemen ayrılıyor. Sportif hatların sahip olduğu Clio RS'de
virgs.gif
maksimum performans imkanı ve sınıfında raslanmayan özelliklere yer veriliyor.


Tasarım :
Clio RS aerodinamik yapısı uzun çalışmalar sonucunda geliştirilmiş. Aracın kolaylıkla tanınabilen orijinal hatları atletik kavisleriyle göze çarpıyor. Özel tasarımlı kasa yanları ile otomobilin silueti daha güçlü ve enerjik bir görünüşe sahip. Genişletilmiş ön ve arka çamurlukları
virgs.gif
alçaltılmış kasası
virgs.gif
kaslı yan panoları ile hava tahliye ızgaraları ve hava dağıtıcısı aracın sportif ve aerodinamik karakterini güçlendiriyor.Ön tampon üzerindeki petek görünümlü geniş hava giriş ızgarası motor kaputunun altında yatan Renault Sport Technologies tarafından geliştirilmiş olan 2.0 litrelik atmosferik motorun nasıl bir potansiyele sahip olduğu hakkında büyük fikir veriyor.

Clio RS'de normal clio mopdellerine göre teknolojik ve görsel en önemli yenilik bir hava dağıtıcısının arka tampona eklenmiş olması. Bugün itibariyle
virgs.gif
bu tür bir donanım standart olarak ancak üst seviyesindeki spor modellerde bulunuyor. Hava dağıtıcısı hava akımlarını kanalize ediyor ve hızlandırıyor. Oluşan vakum etkisiyle herhangi bir kanat takmaya gerek kalmaksızın
virgs.gif
aracın arka tarafının yola tutunması meydana geliyor. Hava dağıtıcısının etkinliğini azaltmamak amacıyla
virgs.gif
iki egzos çıkış borusu yan hava sapma kanalları içine yerleştirilmiş.


Ön çamurluklardaki hava tahliye ızgaralarının da aerodinamik işlevleri var; bunlar hava türbülanslarını nötralize ediyorlar. Aynı zamanda motor kaputu altındaki sıcak havanın daha iyi sirkülasyonu ve tahliyesine katkıda bulunuyorlar. Ayrıca
virgs.gif
ızgaralar aracın performansını en üst seviyeye çıkaracak şekilde havayı aracın yanlarına doğru kanalize ediyorlar.

İç Mekan :
Clio RS'in iç tasarımında sadelik ön planda tutulmuş. Sadelikle birlikte gelen ergonomik yapı Clio RS'in içindeki öğeler üzerinde oldukça rahat kullanım imkanı sunuyor. Otomatik ayarlı klima
virgs.gif
4x15 6'lı Cabasse CD Changer standart olarak sunuluyor. Geniş panoramik cam tavan
virgs.gif
Clio III'ün temel niteliklerinden olan konfor ve geniş alan hissini daha da belirginleştiriyor. Spor tip koltuklar yolculara yüksek konfor ve koruma olanağı sağlarken
virgs.gif
araç içerisindeki sportif hatları destekliyor.Yarış tipi alüminyum pedalları
virgs.gif
alüminyum ayak dayama yeri ile teknik gri dikişli ve "0 nokta" işaretli deri direksiyon simidi Clio RS'in iç mekanına hakim olan sportif karakteri daha da pekiştiriyorlar.


Motor - Performans :
Clio RS modeli yüksek performansa ulaşmak üzere geliştirilmiş. Aracın dinamik nitelikleri
virgs.gif
Renault Sport Technologies tarafından özel olarak geliştirilmiş olan 2.0 16v atmosferik motorun tüm potansiyelini ortaya koymasını sağlıyor. 7.250 d/d'da 200 beygir (145 kw) güç üreten 2.0 litrelik motor
virgs.gif
5.550 d/d'da 215 Nm tork üretebiliyor. 6 vitesli şanzıman ile birlikte kullanılan bu esnek ve güçlü motor yüksek düzeyde sportif performans ve sürüş keyfi sunuyor. Clio RS
virgs.gif
fabrika verilerine göre 2.0 litrelik atmosferik motor ile 7.000 d/d'da 215 kilometre hıza ulaşırken 0-100 km hızlanma süresi ise 6.9 olarak belirtiliyor.

Renault Sport Technologies bu model için kısmen alüminyum
virgs.gif
bağımsız aks milli yeni kuşak bir ön takım geliştirmiş. Böylece
virgs.gif
Clio RS çok yüksek düzeyde çekiş ve yol tutuş özelliği kazandırılmış. Bu ön takım yol tutuşunu optimize ederken
virgs.gif
direksiyon hassasiyetini de artırıyor.

Güvenlik :
Dinamik sürüş kontrolü (ESP)
virgs.gif
anti-patinaj (ASR) ve önden kayma kontrol sistemi ile donatılmış olan Clio RS
virgs.gif
virajlarda sportif çizgisini koruruken
virgs.gif
güvenlikten de ödün vermiyor.Clio RS
virgs.gif
tam güvenlik içinde sürüş keyfi sunmak üzere
virgs.gif
önleyici
virgs.gif
caydırıcı ve korumaya yönelik güvenlik sistemleriyle donatılmış durumda. Standart xenon farlar
virgs.gif
hız abitletleyici-sınırlayıcı
virgs.gif
ön gergili ve güç limitörlü emniyet kemerleri
virgs.gif
sürücü
virgs.gif
yolcu göğüs hava yastığı ve yan
virgs.gif
perde
virgs.gif
koltuk içi hava yastıklarıyla birlikte
virgs.gif
otomatik far ve cam sileceği çalıştırma sistemi de
virgs.gif
Clio RS'in güvenlik seçenekleri arasında yer alıyor.
 
Eyvallah Mustafa abi.

Bugün Mais teydim 2010 Rs fiyatı 68.000 TL dediler. İzmir'de yokmuş İstanbul'da var dediler ordan alıyorlarmış aracı ne biçim mais anlamadım.
 
Eyvallah abi.. teşekkurler bilgi için...
 
Geri
Üst