- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 4,910
- Tepkime puanı
- 18
- Puanları
- 38
- Yaş
- 38
Akselerasyon, bundan 1.5 yıl önce, 4. nesil Clio’nun yenilik haberiyle hayatına başlamıştı. Bugün, “o” Clio’nun ülkemizde satılan en performanslı modelini test ediyoruz. Akselerasyon için özel olan bu testin konuğu, Renault Clio 1.2 TCe EDC.
Dış Mekan
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Renault Clio dış tasarımda güçlü ve sportif bir duruş sergiliyor. Ön taraftan bakıldığında dikkatleri ilk çeken detaylar, ızgaralara gizlenen LED gündüz farları ile bugün tüm Renault modellerinde kullanılan büyük Renault logosu oluyor. Profilden bakınca daha net gözüken yükselen omuz çizgisi ise, sportif bir etki yaratıyor. Otomobilin tek kapılı gibi algılanmasını sağlayan C sütununa gizlenmiş kapı kolları ve parlak siyah renkli kapı altı, arka tampon ve yan ayna kaplamaları, bu sportif etkiyi güçlendiriyor. Arkadan bakıldığında, çatık stoplar otomobile agresif bir görünüm katıyor.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Test otomobilinde bulunan kırmızı renkli opsiyonel tasarım detayları, bu Clio’nun standart donanımlı Clio’lardan çok daha sportif görünmesini sağlıyor. 1 haftalık test boyunca otomobille ilk defa karşılaşan insanlardan “Otomobilin jantlarını nereye yaptırdınız?”, “Bu Clio farklı gözüküyor, nereden aldınız?” gibi sorular aldım. Bence, bu kırmızı (mavi renk de tercih edilebiliyor) detaylar otomobile son derece yakışmış ve otomobil satın alınırken kesinlikle tercih edilmeli.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
İç Mekan
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Clio’nun ön konsolu derli toplu, sade ve şık gözüküyor. Dışardaki kırmızı sportif tasarım detaylarından, iç mekanda eser yok. Orta konsolda R Link multimedya sisteminin dokunmatik ekranı ile klima kontrolleri var. Dokunmatik ekranın Megane’da olduğu gibi sizden çok uzakta olmaması kullanım kolaylığı yaratmış. R Link ve fonksiyonlarını 2014 Megane lansman yazısında videolu görselli bolca anlattığım için burada tekrar uzun uzun yazmıyorum. Tekrar vurgulamak istediğim tek nokta, sistemin arayüzünün kullanım kolaylığı ve navigasyonun gerçekten çok başarılı çalışması.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Piano black kaplama orta konsol, direksiyon, kapı içleri, vites topuzu gibi bilimum yerde kullanılmış. Parlak siyah malzeme şık görüntüsünün yanında dokununca da iyi hissetmenizi de sağlıyor. Bu güzel hissi, maalesef kabindeki diğer plastik malzemelere dokununca kaybediyorsunuz. Orta konsolun üst kısımlarında yumuşak-ımsı (tam yumuşak değil) plastik kullanılsa da özellikle alt kısımlarda ve kapılarda, vurduğunuzda “tak tak” ses çıkaran kaba plastik kullanılmış.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
İç mekanda hoşuma gitmeyen bir diğer nokta ise, direksiyon üzerindeki konumu bakımından değerli olan düğmelerin müzik sistemi için değil de daha seyrek kullanılan hız sınırlama fonkisyonu için rezerve edilmiş olması. Gün boyunca sürekli kullanılan zavallı müzik kontrol düğmeleri, direksiyonun sağ arkasındaki bir kolda yer alıyor. Bence, kesinlikle tam tersi olmalıydı.
Genişlik anlamında Clio, ön ve arka koltuklarda kendi sınıfına göre ortalama ve yeterli bir genişlik sunuyor. 300 litrelik bagaj hacmi de başarılı. Konfor anlamında, rakiplerine göre üstün bir başarısı olduğunu söyleyemem.
Sürüş ve Kullanım
Test aracımızda görev yapan 1.2 litre hacmindeki benzinli turbo motor 4900 d/dak’da 120 beygir güç ve 2000d/dak’da 190 Nm tork üretiyor. Bu üniteye çift kavramalı 6 ileri otomatik EDC şanzıman eşlik ediyor. Bu haliyle, 0-100km/h hızlanma süresi fabrika verisi 9.4 saniye olarak veriliyor.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Turbo motor, düşük devirlerden itibaren maksimum torku sunabiliyor. Bu sayede ilk ve ara hızlanmalarda gaz pedalına yüklendiğiniz zaman makul ölçüde G kuvvetini hissetmeniz mümkün ve bu durum bu otomobilde yüzünüzü güldürüyor 6 ileri otomatik şanzımanın geçişleri sarsıntısız. Şanzımanı manuel modda da kullanma imkanınız var.
Benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisi tüketimde maalesef çok başarılı değil. Ben test süresince şehir içi yoğun trafikte en düşük 8.1 lt/100km ortalama yakıt tüketimine ulaştım. (Ortalama hız 19km/h iken) Ayrıca, genel test rotamın İstanbul’un bol trafikli yolları olması, ortalama tüketimin yüksek seyretmesine sebep oldu.
Bir haftalık kullanım sonunda ekonomik kullanmaya zorlamadan oluşan pek başarısız ECO karnem. Ortalama tüketimin benim ekonomik kulllanmaya uğraşmamamd değil, 26 km/h ortalama hıza(!) dikkat çekerim
Tüketimi azaltmak içinse R Link’in içinde “oyunlaştırma” mantığı kullanarak sizi daha ekonomik sürüşe davet eden bir arayüz mevcut. Burada ekomonik sürüşle ilgili ipuçlarını görüyorsunuz ve sürüş stilinizin ekonomikliğine göre 100 puan üzerinden puanlanıyorsunuz. Ayrıca, el freninin hemen yanındaki Eco düğmesine basarak gaz tepkilerinin sınırlanmasını sağlayabiliyorsunuz. Bu yöntemleri uyguladığım süre boyunca tüketim değerini 1 litreye yakın aşağıya çekmeyi başarabildim.
Kamera gördüğümde hünerlerimi sergilemeken geri kalmam
Test aracında opsiyonel geri görüş kamerası da bulunuyordu. Direksiyonun pozisyonuna göre hareket eden yardımcı çizgilerle desteklenen kamera, birçok premium markanın Clio-208-Fiesta’dan üst segmentte modellerinde bile hala standart sunmadığı bir donanım. B segmentinde birkaç sene öncesine kadar sensör bile sunulmazken opsiyonel de olsa da artık bu donanımı görmek güzel.
Sonuç
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Renault, Clio ile genç kitleyi hedefliyor. Tam da genç kitlenin önem verdiği teknolojik donanım, sportif görünüm ve biraz da dinamik sürüş kombinayonunu R Link, opsiyonel tasarım detayları ve 1.2 TCe turbo motor ile güzel bir pakette Clio’da sunuyor. Test aracının opsiyonlarıyla beraber 50bin TL sınırını biraz aşan fiyatı benzer motor-şanzımana sahip rakipleriyle (Peugeot 208 1.6 VTi Otomatik 120 HP – 53.900 TL, Seat 1.2 TSI 105 HP DSG – 45.900, VW Polo 1.4 85 HP DSG 52.900) kıyaslandığında ortalama kalıyor.
Türkiye’den farklı olarak Avrupa’da Clio’nun 1.2 TCe EDC versiyonu GT donanımı ile de alınabiliyor. Bu donanımda standart Clio’lardan farklı ön-arka tampon tasarımı, sportif iç mekan ayrıntıları ve direksiyon arkasında vites kulakçıkları bulunuyor. Bu donanıma sahip modeller de Bursa’da üretiliyor, ancak Türkiye’de satışa sunulmuyor.
*Tüm fiyatlar 20 Nisan 2014 tarihli kampanyalı 2014 model yılı fiyatlarıdır.
Kullanıcı Yorumu -BONUS-
Aslında kullanıcı yorumu bölümünü sadece “Kullanılmış Otomobil Testleri”nde bulabiliyorsunuz, ancak bu sefer testini gerçekleştirdiğim otomobilin aynısını kullanan bir arkadaşım olunca otomobil hakkında onun yorumlarını almadan geçemedim.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Kısaca sizi tanıyalım.
İsmim Irmak Türkkan. 20 yaşındayım. Yeditepe Üniversitesi Endüstri ve Sistem Mühendisliği 2. sınıfta okuyorum.
Bir önceki otomobiliniz neydi? Yeni otomobil seçiminizi neden Renault’dan yana kullandınız?
Renault Clio 4 benim ilk otomobilim.
İlk başlarda fark edilmeyen, fakat daha sonra uzun kullanımla birlikte fark ettiğiniz olumlu/olumsuz bir detay var mı?
Otomobilin uzun kullanımla sonrası farkettiğim tek olumsuz yanı aracın 1.2 Turbo 120 beygir motorunun sürüşte bazen yetersiz kalması.
Otomobilinizi yenileyecek olsanız yine bir Renault modeli satın alır mıydınız?
Aracımı değiştirecek olsam yine Renault’yu tercih ederim, çünkü aracın tasarımını başarılı buluyorum ve aynı zamanda araç fiyatına karşılık sunulan donanım seviyesinin tatmin edici olduğunu düşünüyorum.
Otomobilinizi tek kelimeyle yada cümleyle tanımlayacak olsanız, bu ne olurdu?
Dinamik dış tasarımın sportif ve çekici iç tasarımla berleşmesi.
Dış Mekan
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Renault Clio dış tasarımda güçlü ve sportif bir duruş sergiliyor. Ön taraftan bakıldığında dikkatleri ilk çeken detaylar, ızgaralara gizlenen LED gündüz farları ile bugün tüm Renault modellerinde kullanılan büyük Renault logosu oluyor. Profilden bakınca daha net gözüken yükselen omuz çizgisi ise, sportif bir etki yaratıyor. Otomobilin tek kapılı gibi algılanmasını sağlayan C sütununa gizlenmiş kapı kolları ve parlak siyah renkli kapı altı, arka tampon ve yan ayna kaplamaları, bu sportif etkiyi güçlendiriyor. Arkadan bakıldığında, çatık stoplar otomobile agresif bir görünüm katıyor.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Test otomobilinde bulunan kırmızı renkli opsiyonel tasarım detayları, bu Clio’nun standart donanımlı Clio’lardan çok daha sportif görünmesini sağlıyor. 1 haftalık test boyunca otomobille ilk defa karşılaşan insanlardan “Otomobilin jantlarını nereye yaptırdınız?”, “Bu Clio farklı gözüküyor, nereden aldınız?” gibi sorular aldım. Bence, bu kırmızı (mavi renk de tercih edilebiliyor) detaylar otomobile son derece yakışmış ve otomobil satın alınırken kesinlikle tercih edilmeli.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
İç Mekan
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Clio’nun ön konsolu derli toplu, sade ve şık gözüküyor. Dışardaki kırmızı sportif tasarım detaylarından, iç mekanda eser yok. Orta konsolda R Link multimedya sisteminin dokunmatik ekranı ile klima kontrolleri var. Dokunmatik ekranın Megane’da olduğu gibi sizden çok uzakta olmaması kullanım kolaylığı yaratmış. R Link ve fonksiyonlarını 2014 Megane lansman yazısında videolu görselli bolca anlattığım için burada tekrar uzun uzun yazmıyorum. Tekrar vurgulamak istediğim tek nokta, sistemin arayüzünün kullanım kolaylığı ve navigasyonun gerçekten çok başarılı çalışması.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Piano black kaplama orta konsol, direksiyon, kapı içleri, vites topuzu gibi bilimum yerde kullanılmış. Parlak siyah malzeme şık görüntüsünün yanında dokununca da iyi hissetmenizi de sağlıyor. Bu güzel hissi, maalesef kabindeki diğer plastik malzemelere dokununca kaybediyorsunuz. Orta konsolun üst kısımlarında yumuşak-ımsı (tam yumuşak değil) plastik kullanılsa da özellikle alt kısımlarda ve kapılarda, vurduğunuzda “tak tak” ses çıkaran kaba plastik kullanılmış.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
İç mekanda hoşuma gitmeyen bir diğer nokta ise, direksiyon üzerindeki konumu bakımından değerli olan düğmelerin müzik sistemi için değil de daha seyrek kullanılan hız sınırlama fonkisyonu için rezerve edilmiş olması. Gün boyunca sürekli kullanılan zavallı müzik kontrol düğmeleri, direksiyonun sağ arkasındaki bir kolda yer alıyor. Bence, kesinlikle tam tersi olmalıydı.
Genişlik anlamında Clio, ön ve arka koltuklarda kendi sınıfına göre ortalama ve yeterli bir genişlik sunuyor. 300 litrelik bagaj hacmi de başarılı. Konfor anlamında, rakiplerine göre üstün bir başarısı olduğunu söyleyemem.
Sürüş ve Kullanım
Test aracımızda görev yapan 1.2 litre hacmindeki benzinli turbo motor 4900 d/dak’da 120 beygir güç ve 2000d/dak’da 190 Nm tork üretiyor. Bu üniteye çift kavramalı 6 ileri otomatik EDC şanzıman eşlik ediyor. Bu haliyle, 0-100km/h hızlanma süresi fabrika verisi 9.4 saniye olarak veriliyor.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Turbo motor, düşük devirlerden itibaren maksimum torku sunabiliyor. Bu sayede ilk ve ara hızlanmalarda gaz pedalına yüklendiğiniz zaman makul ölçüde G kuvvetini hissetmeniz mümkün ve bu durum bu otomobilde yüzünüzü güldürüyor 6 ileri otomatik şanzımanın geçişleri sarsıntısız. Şanzımanı manuel modda da kullanma imkanınız var.
Benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisi tüketimde maalesef çok başarılı değil. Ben test süresince şehir içi yoğun trafikte en düşük 8.1 lt/100km ortalama yakıt tüketimine ulaştım. (Ortalama hız 19km/h iken) Ayrıca, genel test rotamın İstanbul’un bol trafikli yolları olması, ortalama tüketimin yüksek seyretmesine sebep oldu.
Bir haftalık kullanım sonunda ekonomik kullanmaya zorlamadan oluşan pek başarısız ECO karnem. Ortalama tüketimin benim ekonomik kulllanmaya uğraşmamamd değil, 26 km/h ortalama hıza(!) dikkat çekerim
Tüketimi azaltmak içinse R Link’in içinde “oyunlaştırma” mantığı kullanarak sizi daha ekonomik sürüşe davet eden bir arayüz mevcut. Burada ekomonik sürüşle ilgili ipuçlarını görüyorsunuz ve sürüş stilinizin ekonomikliğine göre 100 puan üzerinden puanlanıyorsunuz. Ayrıca, el freninin hemen yanındaki Eco düğmesine basarak gaz tepkilerinin sınırlanmasını sağlayabiliyorsunuz. Bu yöntemleri uyguladığım süre boyunca tüketim değerini 1 litreye yakın aşağıya çekmeyi başarabildim.
Kamera gördüğümde hünerlerimi sergilemeken geri kalmam
Test aracında opsiyonel geri görüş kamerası da bulunuyordu. Direksiyonun pozisyonuna göre hareket eden yardımcı çizgilerle desteklenen kamera, birçok premium markanın Clio-208-Fiesta’dan üst segmentte modellerinde bile hala standart sunmadığı bir donanım. B segmentinde birkaç sene öncesine kadar sensör bile sunulmazken opsiyonel de olsa da artık bu donanımı görmek güzel.
Sonuç
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Renault, Clio ile genç kitleyi hedefliyor. Tam da genç kitlenin önem verdiği teknolojik donanım, sportif görünüm ve biraz da dinamik sürüş kombinayonunu R Link, opsiyonel tasarım detayları ve 1.2 TCe turbo motor ile güzel bir pakette Clio’da sunuyor. Test aracının opsiyonlarıyla beraber 50bin TL sınırını biraz aşan fiyatı benzer motor-şanzımana sahip rakipleriyle (Peugeot 208 1.6 VTi Otomatik 120 HP – 53.900 TL, Seat 1.2 TSI 105 HP DSG – 45.900, VW Polo 1.4 85 HP DSG 52.900) kıyaslandığında ortalama kalıyor.
Türkiye’den farklı olarak Avrupa’da Clio’nun 1.2 TCe EDC versiyonu GT donanımı ile de alınabiliyor. Bu donanımda standart Clio’lardan farklı ön-arka tampon tasarımı, sportif iç mekan ayrıntıları ve direksiyon arkasında vites kulakçıkları bulunuyor. Bu donanıma sahip modeller de Bursa’da üretiliyor, ancak Türkiye’de satışa sunulmuyor.
*Tüm fiyatlar 20 Nisan 2014 tarihli kampanyalı 2014 model yılı fiyatlarıdır.
Kullanıcı Yorumu -BONUS-
Aslında kullanıcı yorumu bölümünü sadece “Kullanılmış Otomobil Testleri”nde bulabiliyorsunuz, ancak bu sefer testini gerçekleştirdiğim otomobilin aynısını kullanan bir arkadaşım olunca otomobil hakkında onun yorumlarını almadan geçemedim.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
Kısaca sizi tanıyalım.
İsmim Irmak Türkkan. 20 yaşındayım. Yeditepe Üniversitesi Endüstri ve Sistem Mühendisliği 2. sınıfta okuyorum.
Bir önceki otomobiliniz neydi? Yeni otomobil seçiminizi neden Renault’dan yana kullandınız?
Renault Clio 4 benim ilk otomobilim.
İlk başlarda fark edilmeyen, fakat daha sonra uzun kullanımla birlikte fark ettiğiniz olumlu/olumsuz bir detay var mı?
Otomobilin uzun kullanımla sonrası farkettiğim tek olumsuz yanı aracın 1.2 Turbo 120 beygir motorunun sürüşte bazen yetersiz kalması.
Otomobilinizi yenileyecek olsanız yine bir Renault modeli satın alır mıydınız?
Aracımı değiştirecek olsam yine Renault’yu tercih ederim, çünkü aracın tasarımını başarılı buluyorum ve aynı zamanda araç fiyatına karşılık sunulan donanım seviyesinin tatmin edici olduğunu düşünüyorum.
Otomobilinizi tek kelimeyle yada cümleyle tanımlayacak olsanız, bu ne olurdu?
Dinamik dış tasarımın sportif ve çekici iç tasarımla berleşmesi.