​Elinize sağlık güzel olmuş.:eyv Hararet ve benzini nasıl ayarladınız?
Arabanin motoru soguk iken kontagi aciyoruz eger hararet ibresi kalkarsa onu cikarip sifira gelecek sekilde takiyoruz. benzinim ise yoktu eger o da kalkarsa kontagi acinca onuda aynen hararet ibresi gibi cikarip.sifira getiriyoruz. hiz icin ise navigasyon sart.
 
Ben bu işlemi yapacağımda 470 ohm direnci tek tek mi bağlıyoruz onu merak ettim ?

Ayrıca tek tek bağlarsak elektriği nereden alacağız ?
Bunların tam bilgisini verin size süpriz göstergeyle döneyim :D
 
Ben bu işlemi yapacağımda 470 ohm direnci tek tek mi bağlıyoruz onu merak ettim ? Ayrıca tek tek bağlarsak elektriği nereden alacağız ? Bunların tam bilgisini verin size süpriz göstergeyle döneyim :D

evet aynen.. her bir ledin artı ucuna yani uzun olan ucuna 470 ohm luk direncimizin bir ucunu lehimliyoruz. şerit ledleri her bir göstergenin altına döşüyoruz ki her biri 3 led olacak şekilde. hız göstergesinde ters u şeklinde, diğer üçlü göstergede bir tane (ben birine yer bulamadım ve çok hassas bobinleri olduğu için vaz geçtim) devir göstergesinde de ters u şeklinde ancak burda şerit ledleri şeffaf plakaya yapışacak şekilde olmalı. çünkü devir göstergesinin altında devreler mevcut. bunuda çift taraflı bant kullanıyoruz ki ledlerin üzerini kapatmayacağız tabiiki. gelelim elektriğine. en yakın olan orijinal ampul duyundan alıyoruz. tabii ki ampulü çıkarıp duyla kabloyu güzelce plaketin iletken kısmına tutturuyoruz. burda dikkat edilecek husus şu. eğer ki bazı ledler yanmaz ise hemen elektrik alınan duyda ki uçlarını değiştiriyoruz. malum ledler dc ile çalışır ve + - ona göre verilmelidir. orijinal gösterge ampulü dc de çalışır ancak + - ucu fark etmez ondan dolayı t10 ampulün çalışması normaldir.
 
Geri
Üst