- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 14 Mar 2011
- Mesajlar
- 123
- Tepkime puanı
- 7
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
sıralamalarda pilotları bu motorların perişan ediceği kesin...F1 renonun ekmeğine yağ sürmüş. düşük hacimli motorlarda reno daha iyi iş çıkarıyor ömürleride iyi RS27 de bunu fazlasıyla kanıtladılar ama F1 da işin içine turbo girdimi hafiflikte önemli olduğundan aleminyum blok kullanımıda göz önüne alınırsa bence yataklara yapışmış pistonlar,turbo arızaları yüzünden sıralamalarda gerektiği yeri alamayan pilotlar ve aracın tepkisi yeterince çabuk olmayacağından kazalarda kaçınılmaz olucak... ne yalan söyleyim benim pek içime sinmedi bu yeni düzen zaten koşullar zordu 2.4 litrenin üzerine çıkılamıyor v8 şart F1 aracı dediğin safkan bir atmosferik V12 den olur... katılan firmalarla oyun oynuyorlar resmen F1 nın amacı saliselerle yarışmak berlirli standartlar elbetteki olucak ama ne bilim daha ekonomik F1 aracı diye bi şey olmaz görüşündeyim zaten bi 5 yıl sonra tekrardan çıkarırlar turboları yarışlardan
Pilotlar çok zorlanacak ama zamanla alışacaklardır. Rs27 mükemmel bir motor kendini çok zaman kanıtladık gerek yakıt tüketimi gerek tork eğrisi dayanıklı olması şasiye entegre edilmesi ve aerodinamik olarak daha esnek olması bu konuda Williams İspanya yarışından sonra Teşekkür etmişti Renault a 2012 sezonunda.
Motorun hafifliği çok önemli dediğiniz gibi ağırlık dağılımını bile etkiliyor bu ama günümüz F1 de motorun iç kısmında karbon fiber kullanıyorlar V8 güç ünitesi 95 kg dı V6 Turbo motor ise sadece 135 kg bu zamanında ki Renault 1.5 Turbo motora göre çok hafif malzeme çok farklı. Benim içime sindi bu düzenleme neden derseniz 2007 yılından bu güne motorlar geliştirilemiyor Fia yasak koymuştu yıl oldu 2013 halen 2007 de ki gelişim ile duruyordu motorlar. Ama şimdi günümüz teknolojisine uygun firmaların yol otomobillerine daha kolay aktara bileceği bir teknolojisi ve gelişimi 2-3 yıl serbest. Bu da Teknolojinin zirvesine yakışır motor dondurmak yakışmıyordu F1 e buna da şükür ne yapalım. V12 atmosferik motorlar harika olur ama düzenlemeler işte bu bile beni tatmin etti artık sıkmaya başlamıştı 2.4 motorlar. F1 de değişti eskisi gibi değil Fia harcamaları düşürüp yol arabalarına hizmet eden teknolojilere imza atmak istiyor hem böylece de F1 e yeni markaların gelmesini sağlıyor Honda bunun son örneği 2015 de pistler deler. Hiç bilmez dediğiniz gibi 5 seneye bile kalmayabilir her şey çok çabuk gelişip kayboluyor
Renault un bu motora yatırımı 150 Milyon euro dile kolay.